cs: source beta snart

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
För er som vill veta hur era graffekort kommer prestera med Sourcemotorn.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/04/19/8075607
Jag som sitter på ett GF3 kommer inte få det kul :/ Men det är klart... dom har kört på högsta upplösningen.. jag får väl ställa in allt på Minimum de lux

Half Life 2 (alfa), S.T.A.L.K.E.R. (alfa).

Med andra ord så kommer de där siffrorna förmodligen att ändras.

Permalänk

Hahhaa jag var bara tvungen att skirva detta.. Gav system specs till min polare och han sa att hans dator skulle klara det "galant." Så frågade jag vad han hade för grafikkort.. Stod ju att man helst ska ha ett 9.0 grafikkort.
Så skrev han "Geforce2 MX 200 32Mb - klara DX9.0 galanat" HAAHAHAHHAHA!

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Asså, jag har hört mycket snack om att CS:Source ska vara MP till HL2. Betyder det att man missar riktigt Half-Life Multiplayer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Asså, jag har hört mycket snack om att CS:Source ska vara MP till HL2. Betyder det att man missar riktigt Half-Life Multiplayer?

CS:Source ska inte vara Half Life 2 MP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Håller INTE med! Det finns alltid "whine" i CS, alltid!

Jo visst gör det, lite svårt att undvika då CS är världens mest spelade online spel och har varit det de senaste åren men det är väl ändå inte spelets fel? Ju mer du bryr dig desto mer whine ser du.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Jag bara MÅSTE ha en 10 mbits dedicated server för att kunna spela!

Jag har lirat CS i snart 5 år och jag lirar det mer nu än någonsin.
Det är sådanna som dig man hatar att möta.
Det är sådanna som dig man stöter på inne i pracc.se och på clanbase.
Det är sådanna som du som sitter och skriver "LOL" efter varje runda ditt lag förlorar under en match.
Det är sådanna som du som hellre lirar på din egen listen än en dedikerad server (som i 9 fall av 10 är bättre. Den där sista är för folk som sätter upp en dedikerad server på en gammal 500mhz'are med en telia adsl lina)

Inte en vettig människa som vet hur spelet fungerar sätter sig och lirar en match på en listen server. Fördelarna för hosten är så många att det nästan skulle kunna klassas som fusk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa Jag spelar inte för att jag tycker det är kul nej! Detta är JÄTTE seriöst! Jag ska bli PRO Gamer SOm HEATON miit liv hänger på det så nu skriker jag AAAHHHH! FÖR FAN DOM FUSKAR! Nej nu droppar jag om jag inte får en bättre server! ÄGGDD! LOTTTOOO HS! TROOLIGT! Han måste fuska så KAN man inte göra!! SKAFFA EN SERVER SÅ MAN KAN SPELA! NEJ JAG DROPPAR!...

Jag och min polare mötte en klan häromdan på clanbase (ja något måste man ju sysselsätta sig med mellan ligasäsongerna ), det var en ganska jämn match som vi tillslut vann. Dom skriver då följande i sin matchrapport:
"lol dessa killar va inte lite seriösa...kl är 9 på morgonen man har varit uppe hela natten och möter ett cplwannabelag..ZZZZ"

Detta är typiskt snack av oerfarna lirare som har lirat alldeles för mycket public och kollat alldeles för många CPL demos.

Det må låta klyschigt men det jag vill ha sagt är, dra inte alla över en kant. Det finns alltför många "hederliga" lirare där ute.

Jag stöter på sådanna där lirare som du beskriver ovan varje dag. Lär man sig att ignorera dem så kommer man även så småningom att inse hur kul det hela är.
Försök att se spelet och inte folket som spelar det. Spelet blir vad man gör det till.

Självklart finns det folk som tar spelet mer seriöst än andra. Vissa lyckas, andra inte. Många ser det som ett spel och andra som en sport men liksom det mesta så finns det alltid bakåtsträvare. Det finns alltid folk som helt enkelt inte har det i sig, dom kommer ingenvart hur hårt och mycket dom än spelar, vilket givetvis är frustrerande. Dom tar då ut sin frustration på spelet genom att skrika ut hur dåligt det är och på folket som spelar spelet genom att påpeka hur sorliga dom är för att dom spenderar all sin fritid framför datorn på något så meningslöst som CS osv osv. Men det dom inte inser att det enda som är sorligt är dom själva som lägger ner en massa onödig tid på att trycka ner andra människor. Sköt ditt eget j*vla liv säger jag då. Vad är det som gör dig så mycket bättre än dom?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Förlåt för så mycket caps men jag var bara tvungen att demonstrera.

Vad får dig o tro att det inte är folk som dig man skrattar åt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
EDIT: Är själv 16 och spelade i ca 2 år! La av för ½ år sen..

Mod eller dumstridighet. Jag röstar på det sistnämnda. Att dra till med ett uttalande som detta efter 2 års spel var kanske inte ditt smartaste drag. Det finns mer bakom det hela än det du såg under dina 2 år, det kan jag lova dig. Sådant tar dock tid att inse, uppenbarligen. Du ska nog ta dig lite mer tid till spelet om du väntar dig att folk ska bry sig om vad en ettrig 16:åring har att säga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Smaken är som baken men jag skulle nog inte tycka om att bli smekt av småungar. Har aldrig varit med om något sådant (vill inte heller för den delen) men det kanske du har?

Jag tror att det var precis detta som fick dig att sluta lira. Du klarade inte av att lira med tanken att det faktist finns folk yngre än dig själv som är bättre, vilket är mycket sorligt om du frågar mig.

Visa signatur

Antec P182 - XFX nForce 780i - C2D E8400 @ 3,0Ghz - OCZ XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB - Gainwad GeForce 8800GT GS 1024Mb - Thermalright Ultra-120e

Permalänk
Citat:

Jo visst gör det, lite svårt att undvika då CS är världens mest spelade online spel och har varit det de senaste åren men det är väl ändå inte spelets fel? Ju mer du bryr dig desto mer whine ser du.

Jag syftade på att var man än går i cs världen (nästan i alla fall) så finns det alltid någon som sitter och gnäller över den dåliga pingen eller anklagar någon för att ha fusk. Klart att det finns så kallade "whinare" i alla spel men det finns otroligt många i just cs och det en av sakerna jag är så jädra trött på!

Citat:

Jag har lirat CS i snart 5 år och jag lirar det mer nu än någonsin.
Det är sådanna som dig man hatar att möta.
Det är sådanna som dig man stöter på inne i pracc.se och på clanbase.
Det är sådanna som du som sitter och skriver "LOL" efter varje runda ditt lag förlorar under en match.
Det är sådanna som du som hellre lirar på din egen listen än en dedikerad server (som i 9 fall av 10 är bättre. Den där sista är för folk som sätter upp en dedikerad server på en gammal 500mhz'are med en telia adsl lina)

Inte en vettig människa som vet hur spelet fungerar sätter sig och lirar en match på en listen server. Fördelarna för hosten är så många att det nästan skulle kunna klassas som fusk.

Jag förstår verkligen inte vad du grundar att jag säger "lol" efter varje runda mitt lag förlorar på. Det är ju just sånt skit jag hatar CS för! För att jag tycker att man inte ska behöva KRÄVA en jädra 10 mbits dedicated server varje gång man ska spela? Varför skulle jag hellre lira på en slöare server? Finns en dedicated server på bra lina så visst! Great! Men för många som spelar cs verkar det omöjligt att äns spela på en listen.. Ingen vettig människa tror att ett SPEL är på liv och död. Det kan aldrig vara HELT rättivst! (Behöver inte vara det heller för den delen) Jag kan ha fel men jag tror inte att alla har exakt samma ping i cpl heller.

Citat:

Jag stöter på sådanna där lirare som du beskriver ovan varje dag. Lär man sig att ignorera dem så kommer man även så småningom att inse hur kul det hela är.
Försök att se spelet och inte folket som spelar det. Spelet blir vad man gör det till.

Förstår vad du menar och jag vet att inte alla är så men majoriteten är ju tyvärr det. Kan erkänna att jag blir rätt lätt irriterad och har därför svårt att ignorera dom som du säger. Det blir inte lättare när mina polare som jag lirade med är likadana heller. :/

Citat:

Sköt ditt eget j*vla liv säger jag då. Vad är det som gör dig så mycket bättre än dom?

Jag klagar inte på dig eller någon annan för att ni spelar cs.. Jag tycker själv att spelet är mycket bra. (Varför skulle jag annars sitta och spela det ca 6 timmar om dagen i 2 år?) Jag klagar på dom som överdriver med "cs snacket." Varför måste dom hålla på så? Inte äns i fotbollen som är grymmt mycket större än cs har man massa påhittade ord som man använder överdrivet mycket. Tänk dig Zlatan och dom andra i svenska landslaget efter målet mot Italien "OOWNNSOOORR!!!" ÄGDA! Hahahha så jädra Smekta by Zlatan! noobs!"

Citat:

Vad får dig o tro att det inte är folk som dig man skrattar åt?

Förlåt, men jag förstår verkligen inte vad det har med saken att göra.

Citat:

Mod eller dumstridighet. Jag röstar på det sistnämnda. Att dra till med ett uttalande som detta efter 2 års spel var kanske inte ditt smartaste drag. Det finns mer bakom det hela än det du såg under dina 2 år, det kan jag lova dig. Sådant tar dock tid att inse, uppenbarligen. Du ska nog ta dig lite mer tid till spelet om du väntar dig att folk ska bry sig om vad en ettrig 16:åring har att säga.

Aha okej så jag måste lägga ner 4-5 år på ett spel för att få en rätt uppfattning om det? Låter logiskt.. Hur bär sig recensörerna åt tror du? Sitter dom och nöter spelen i flera år innan dom sätter sina betyg? Nej.. Skulle inte tro det. Jag tyckte inte spelet var särskilt kul längre men hade det inte varit för allt detta "a3gz0r" snack så jag antagligen aldrig slutat.

Citat:

Jag tror att det var precis detta som fick dig att sluta lira. Du klarade inte av att lira med tanken att det faktist finns folk yngre än dig själv som är bättre, vilket är mycket sorligt om du frågar mig.

Jag har redan sagt att jag slutade pga attityden och snacket som fanns överallt i spelet. Som t ex en gång när jag och en av mina polare satt inne på en Ventrilo en dag. Någon kommer in och säger "Tja har ni lust att lira?" Han har väldigt pipig röst (gissar på ca 10-12 år) och min polare svarar nånting i stilen med "Nej inte just nu" "Varför inte?" "Men nej unge! Stick!" "Håll käften jag äger er på cs!" Jag och min polare skrattar lite och jag svarar "Jaså så det gör du? Det var ju trevligt att höra men kan du ta och lämna kanalen nu?" "Käften jag äger er på cs! 1on1 då, 1on1 då!" Efter 5 min käftande mellan min polare och ungen så blir det till slut en 1on1. (Min polare vann men det var ju inte någon överlägsen seger.) Sånt som det finns alldeles för mycket av i cs.

EDIT: Jag drev bara med honom (ja jag erkänner) för att det är ett sånt typiskt cs uttryck. "Smekt" jag förstår inte.. vad har det med att bli besegrad att göra? När jag och ett par kompisar skulle spela lite Halo på Xbox så satt en av dom (som självklart spelade en hel del cs) och skrek "Smekt!" "Åh va smekt!" hela tiden när han dödade någon. Dom andra fattade ju inte vad han menade med det så jag var tvungen att förklara. Det var ett tag sen men också nyligen när jag och 3 st andra körde Rallisport Challange var det en som sa "smol" när han kom sist. Vi frågade vad fan han menade med det och vad det betydde. Det betydde tydligen inget men han använde det istället för "lol." And guess what.. han hade fått det från sina cs polare.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

betan verkar släppas till cz ägare den 10:e augusti

källa

hl2.net

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3b

Jag tror att det var precis detta som fick dig att sluta lira. Du klarade inte av att lira med tanken att det faktist finns folk yngre än dig själv som är bättre, vilket är mycket sorligt om du frågar mig.

Skit alla är yngre o bätte än mig. det tycker jag är sorligt. Ska börja lira cs igen när de tar bort AWPn. Hatar den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Skit alla är yngre o bätte än mig. det tycker jag är sorligt. Ska börja lira cs igen när de tar bort AWPn. Hatar den.

Hah! Som om det skulle hända!

Permalänk

Nej tyvärr är det lika stor chans som att folk helt plötsligt och frivilligt skulle sluta att campa. Skulle va grymt att köra med några som faktiskt kan understöd och växelvis framryckning.

Permalänk
Medlem

se till att spela på servrar som inte tillåter awp då.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk

Då måste man väl surfa runt på massa communities för det ser man väl inte på Steam? Faktum är att det bara är roligt att spela cs om man spelar i lag som faktiskt har taktik och inte fegar. Det är jävligt ovanligt. Inte så att man vil lbinda upp sig i en klan bara för att ha lite skoj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Då måste man väl surfa runt på massa communities för det ser man väl inte på Steam? Faktum är att det bara är roligt att spela cs om man spelar i lag som faktiskt har taktik och inte fegar. Det är jävligt ovanligt. Inte så att man vil lbinda upp sig i en klan bara för att ha lite skoj.

Om du har flyt så skrivs det i servernamnet. Annars har skunk.esportgears.com awp förbud. Men den har tyvärr vart nere en längre tid.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk

får tänka på det när jag har skaffat internet.

Permalänk
Medlem

Alltså...... hur tänker en del? CZ spelare skall beta testa CS Source.. inte HL2. HL2 betatestas på annat håll. För övrigt tycker jag att jag och r3b har väldigt lika uppfattning. jag har iof bara spelat sen 2000 så det blir ca 4 år och håller fortfarande på. Jag är 37 år och har kommit över att jag kan bli totaldominerad av en 15 åring.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

på sätt o vis testar man HL2, iaf grafiskt

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Mjo men skulle inte tänka mig att grafikmotorn inte är färdigtestad nu. Det är funktionerna, stabiliteten, alla småmissar osv som skall testas i CS Source.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard