Permalänk
Medlem

BBB och 100 mbit

Tror ni att BBB kommer lansera 100Mbit utan någon GB radio framöver?

Har haft BBB's kabel sedan 1999 och nu kan man ju köpa BBB ADSL/VDSL på 24 Mbit för nästan samma peng...

Permalänk
Medlem

VDSL kan du inte köpa, bara adsl2+. räkna då med att du bara får 1 Mbit i uppload, vilket gör att jag aldrig skulle byta från 10/10 LAN till 24/1 adsl2+.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nja. De som har tillgång till BBB fiber kan inte beställa xDSL-tjänsterna.

Förövrigt så är BBB's nät ganska högbelastat som det är redan nu så jag tror inte att de kommer släppa 100Mbit fritt på ett tag, tror att ganska många skulle dra igång siter, ftper osv som maxar linan konstant isåfall

BBB's 10Mbit fiber är i min mening den överlägset bästa linan för privatpersoner idag. Var nöjd med den

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Nja. De som har tillgång till BBB fiber kan inte beställa xDSL-tjänsterna.

Förövrigt så är BBB's nät ganska högbelastat som det är redan nu så jag tror inte att de kommer släppa 100Mbit fritt på ett tag, tror att ganska många skulle dra igång siter, ftper osv som maxar linan konstant isåfall

BBB's 10Mbit fiber är i min mening den överlägset bästa linan för privatpersoner idag. Var nöjd med den

uhm va....varför skulle inte vi kunna beställa DSL tjänsten?
Om jag går in på BBB sida och slår fram om jag kan få DSL så kan jag det ÄVEN om jag har fiber.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc
uhm va....varför skulle inte vi kunna beställa DSL tjänsten?
Om jag går in på BBB sida och slår fram om jag kan få DSL så kan jag det ÄVEN om jag har fiber.

VDSL kan han inte få om inte nån annan redan har det i stationen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc
uhm va....varför skulle inte vi kunna beställa DSL tjänsten?
Om jag går in på BBB sida och slår fram om jag kan få DSL så kan jag det ÄVEN om jag har fiber.

nope....

från bbb:s sida

* Tjänsten kan inte beställas av dig som har ett bredbandsuttag och bor i en fastighet ansluten till Bredbandsbolagets fibertjänst.

gäller för både adsl och adsl2+

Permalänk
Avstängd

Fattar inte vad problemet är? Du har 10/10 be happy

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Nja. De som har tillgång till BBB fiber kan inte beställa xDSL-tjänsterna.

Förövrigt så är BBB's nät ganska högbelastat som det är redan nu så jag tror inte att de kommer släppa 100Mbit fritt på ett tag, tror att ganska många skulle dra igång siter, ftper osv som maxar linan konstant isåfall

BBB's 10Mbit fiber är i min mening den överlägset bästa linan för privatpersoner idag. Var nöjd med den

Högbelastat? jag läste just för knappt en vecka sen att någon i ledningen sa att det finns goot om plats och dom har inga problem med en massa nya 100mbit kunder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Högbelastat? jag läste just för knappt en vecka sen att någon i ledningen sa att det finns goot om plats och dom har inga problem med en massa nya 100mbit kunder.

Ja, internt finns det gott om plats, men så fort du lämnar BBBs nät så är det fruktansvärt smockat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Ja, internt finns det gott om plats, men så fort du lämnar BBBs nät så är det fruktansvärt smockat.

Enkel lösning: alla byter till BBB?
Allvarligt, det borde väl inte vara särskilt problematiskt att lösa peeringen.

Det där om att det finns plats för 100Mbitare, klart det finns plats om de inte får använda linan.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Enkel lösning: alla byter till BBB?
Allvarligt, det borde väl inte vara särskilt problematiskt att lösa peeringen.

Det där om att det finns plats för 100Mbitare, klart det finns plats om de inte får använda linan.

Nej, inte problematiskt, men dyrt!