Permalänk
Medlem

Delikat surfproblem på jobbet..

Här på jobbet så har dom nåt slags program för att hindra folk från att besöka vissa sidor på nätet. En av dom sidorna som jag vill gå in på (ett forum ) har dom valt att spärra.
Finns det nåt sätt att kringgå detta?

Typ att man loggar in på nån sida på nätet och därifrån surfar in på den sidan jag vill komma in på? Jag har testat med typ anonymizer eller vad den nu kallas och det fungerar inte.

Det skulle ju kunna vara typ som om att man satt på en citrixklient eller nåt liknande via en webbsida för att man skulle få det att fungera.

Nån som har nåt tips?

Permalänk
Avstängd

Fråga Datasupporten...

De kan ge dej det svar du bör få!

Permalänk
Medlem

Ähh va fan, det är ju jag som sitter på datasupporten för böveln..*skrattar*

Permalänk
Avstängd

*GARV*

Då borde du väl redan ha dito kunskaper!!!

(*LOL* vilken tillfällighet!)

Permalänk

Är det en rutten spärr kan du testa att accessa via ip istället. Annars är du nog körd.

Edit: ni kanske kör ej obligatorisk proxy också. Isf bocka ur det i IE och se om du kan surfa.

Visa signatur

| A64 3500+ 363*10 | DFI Lanparty Ultra-D | 2*512 OCZ VX 3200 1,5-2-2-5| nVIDIA GeForce 6800LE | Danger Den TDX, Maze4, Black Ice Extreme 3 |

Permalänk
Medlem

Surfa via Outlooken!

Kan funka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cribbafix
Är det en rutten spärr kan du testa att accessa via ip istället. Annars är du nog körd.

Edit: ni kanske kör ej obligatorisk proxy också. Isf bocka ur det i IE och se om du kan surfa.

Jag ska ta och testa att köra utan proxy, men jag tror inte det fungerar för mig.

Ska testa IP adressen oxå och se om jag kan få nåt svar där.