Permalänk
Medlem

Plasma tv 42tum

Alltså nu skall jag köpa en 42" plasma tv men har väldans svårt att välja vilken!

Och ja jag har sökt på www.google.se men tyvärr inte hittat jätte mycket info.

den får inte kosta mer än 24000kr

tittat på netOnets Andersson qx/2 och LG RZ-42PX11 ok tänker ni han har ju två st men vet ni med er några i den prisklassen kan ni väl posta en länk!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk

tycket det känns dumt att snåla på en sån pass dyr sak...panasonics pa30 har den bästa bild jag sett på en plasma. den kräver heller ingen värsting dvd...blir kanon bild via scart, andersson skulle jag inte ens fundera över..

men sen beror det ju lite på hur kräsen man är...

Permalänk
Medlem

Alltså om du ska köpe en plasma tv så skulle i alla fall jag rekommendera att du lägger ut lite mer pengar på den för att verkligen få en bra tv. Det handlar om mycket pengar så att snåla på nån tusenlapp känns egentligen bara dumt. Eller så kan du ju vänta och se om priserna går ner, vilket de borde göra.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Jag var på Elgiganten igår och dom hade bara en plasmaskärm som gick lös på 38 lök, men den spöade också allt annat jag sett i hela mitt liv när det gäller bildkvalité

Permalänk
Medlem

Ser ingen poäng i att köpa en plasma TV nu eftersom HDTV lär komma i den närmsta tiden.

Vänta och köp istället.

Eller givetvis en som klarar HDTV, men om 1år kanske det kostar 50% så mycket, allting sjunker i pris efter det kommit ut, men HDTV är såpass nytt fortfarande så det är dyrt.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Kanske ska köpa en plasma som klarar HDTV?

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Tro LGn klara HDTV. Eller det står i spec. iallafall

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Köp absolut INGEN plasma för 24K. Urusel bildkvalité. Satsa på en bakproj-TV istället... jag har gjort en precis likadan tråd om det här typ...

Sök på "plasma".

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

hör upp nu, detta är jävligt keffat...alla elektronikstormaknader utnyttjar folks okunnighet för att sälja fler prylar...

det finns tv burkar som klarar hdtv, MEN detta är bara "amerikansk hdtv" som kör ca 1280x720 pixlar. japan & eu kommer köra större upplösning, 1920x1080 pixlar.

så...skaffar ni de hdtv´s som finns idag så skrattar jag åt er om ni tror att de kommer fungera i europa i framtiden
visst, ni kommer väll kunna använda dem, men inte få den fulla kvalite som egentligen finns i signalen. det finns redan en testkanal, eller slags preview kanal som sänder i hdtv format på 1080 horisontella linjer som går att få in med speciell dekoder, sirus1080 kanske kanalen hette, minns inte namnet...

för 20 papp skulle jag skaffat en bra duk & projektor om man va tvungen att skaffa något idag, själv lägger jag pengarna på en crt baserad tv med flat yta på 29" tills hdtv kommer på allvar

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

Treeo sökt och fan inget!

p3tt3r ok... alla kanske inte är så insatta i ämnet!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Treeo sökt och fan inget!

p3tt3r ok... alla kanske inte är så insatta i ämnet!

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35690...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Jag var på Elgiganten igår och dom hade bara en plasmaskärm som gick lös på 38 lök, men den spöade också allt annat jag sett i hela mitt liv när det gäller bildkvalité

Låt mig gissa den körde hitta nemo på dvd? det gör alla kolla på "vanlig" tv är en annan sak

Eller som några säger vänta 10 år det kommaer alltid något bättre, vill du ha en tv nu ska du köpa den nu inte vänta 50 år...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
p3tt3r ok... alla kanske inte är så insatta i ämnet! [/B]

självklart, därför jag vill vara snäll att upplysa, jag må skratta lite när folk skaffar de hdtv´s som finns idag på elektronikstormarknaderna...men jag skrattar mer när folk får lite mer teknikkunnighet på bena & kan slå tillbaka mot butikerna med noll koll som försöker lura på värdelösa tv´s på folket.

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

Japp hittade till slut Janne. Men projektor är inget allternativ för mig. Kanske därför jag valde bort den...

Blue eyed devil det är ju lite så jag tycker oxå! skall försöka masa mig i väg i morgon och titta på lite budget plasma tv apparater.

P3tt3r du var lite hård i orden med dit första inlägg därför jag var lite snäsig. men är med på vad du menar nu.

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3tt3r
hör upp nu, detta är jävligt keffat...alla elektronikstormaknader utnyttjar folks okunnighet för att sälja fler prylar...

det finns tv burkar som klarar hdtv, MEN detta är bara "amerikansk hdtv" som kör ca 1280x720 pixlar. japan & eu kommer köra större upplösning, 1920x1080 pixlar.

så...skaffar ni de hdtv´s som finns idag så skrattar jag åt er om ni tror att de kommer fungera i europa i framtiden
visst, ni kommer väll kunna använda dem, men inte få den fulla kvalite som egentligen finns i signalen. det finns redan en testkanal, eller slags preview kanal som sänder i hdtv format på 1080 horisontella linjer som går att få in med speciell dekoder, sirus1080 kanske kanalen hette, minns inte namnet...

för 20 papp skulle jag skaffat en bra duk & projektor om man va tvungen att skaffa något idag, själv lägger jag pengarna på en crt baserad tv med flat yta på 29" tills hdtv kommer på allvar

det finns ju lite olika upplösningar för hdtv, 480p 720p och 1080p eller nått sånt

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

jag har Andersson plasma tvn som du nämner och den är utmärkt!
den rekomenderar jag varmt.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
det finns ju lite olika upplösningar för hdtv, 480p 720p och 1080p eller nått sånt

720p och 1080p ses som äkta hdtv, dock kommer vi köra 1080 i eu

FET kvalite, ljudet verkar bli 5.1 som standard

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

1080i är väl det som det verkar bli, 1080p kräver tyligen för mycket bandbredd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil
Låt mig gissa den körde hitta nemo på dvd? det gör alla kolla på "vanlig" tv är en annan sak

Nej den körde The fast and the furious eller uppföljaren till den, dock körde nästan alla andra apparater hitta nemo

Permalänk
Avstängd

hade jag köpt en tv idag skulle jag köpa
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=58089
och vänta med plasma tills man faktiskt har någon användning för det.

4 scart (2 rgb) sitter fint om man spelar mycket tv-spel, vilket jag gör

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
1080i är väl det som det verkar bli, 1080p kräver tyligen för mycket bandbredd.

ja 720p kräver mer bandbredd än 1080i också ... synd att vi måste drass med interlacat film material suck :/ ...

720p är bättre än 1080i ...

inte nog med att eu/sverige är nästan 15år efter usa/japan med hdtv ... vi får sämre format tillslut ändå .. sjukt

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

teknikmiffon i japan utvecklar fram efterföljande standarden, som jag dock tvekar starkt kommer komma in i hemmen på ett BRA tag, möjligen ett digitalt alternativ för mindre biografer kanske.

UHDV, ultra high definition video...kommer inte ihåg de exakta siffrorna på upplösningen, men det va sjuka siffror, vill inte ens tänka på vilken bandbredd som skulle behövas där.

edit, sökte lite efter specen nu, det rör sig om 4000 horisontella linjer, dvs ca 4 gånger högre än HDTV. de testade detta i japan verkar det som, 18 min UHDV klipp tog 3.5 tb

WOWERS...

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

Projektor någon!

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Medlem

Michael wääh? redan föreslagit det men han vill inte ha...

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

nä projector är för krångligt! Vill ha en TV.

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk

Onoff har en för 19,996
42 TUMS PLASMA - SAMSUNG PS-42V4S

Permalänk
Medlem

Men det är såhär i dagsläget: Plasmor för 20Kkr ÄR inte bra. Det är bara så.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

När kan man räkna med att 32" CRT HDTV apparater kommer till den europesika marknaden? Hoppas det är snart så prisen sjunk lagom till det blir en riktig standard

Permalänk
Gäst

priserna kommer droppa rejält tror jag, hifi klubben sänkte sin från 75 lax till 41 lax, det e en kraftig prissänkning

Permalänk
Avstängd
Citat:

Onoff har en för 19,996
42 TUMS PLASMA - SAMSUNG PS-42V4S

Är en mycket bra plasma