This Steam account has been disabled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Sorry MainEgo om du tyckte mitt inlägg var lite barnsligt.

jag får förklara mig lite närmare tror jag.
För det första så är det INGEN fara att skriva sin CD key här på forumet eftersom den är "förbrukad" direkt när man reggat den. Det är som att försöka se på en biofilm med en förbrukad biljett...det går inte.

Jag måste bara fråga..... tror ni verkligen inte Valve har lite pejl på om man försöker registrera en KÄND PIRATKEY på sitt konto? Ni som har skrivit 1 bokstav fel eller något på era orginal behöver inte vara rädda för Valve kör NATURLIGTVIS en sökning på de KÄNDA piratnycklarna när dom stänger av konton. Precis som dom igentligen skriver i mailet.

"Entering a wrong CD-Key is not illegal. Entering a CD-Key that is published on the Internet as part of an exploit to gain free use of a game through Steam is. You registered it from the same IP address that you registered your Valid CD-Key from"

Läs på lite nu för F*N.

MainEgo, om du hade reggat ditt HL2 på ett annat (nytt) konto hade du aldrig fått problem.
Ni gillar ju liknelser här... vi säger så här:
Du vill ta ut 10000 på banken. Ingen sitter i kassan så du tänker "jag kan ju ta 10000 själv så länge så kan dom dra av det från kontot sen eftersom banken ändå har 10000 som är mina pengar" Du försöker då plocka upp 10000 från den kassan som ingen sitter i men misslyckas och går ur banken. Nästa dag så går du tillbaka till banken och skall hämta ut dina pengar. Du åker naturligtvis fast direkt eftersom du blivit filmad (loggad). Tror du NÅGON i hela världen tror på dig när du säger att du bara ville ha ut pengarna lite tidigare?? Banken tror naturligtvis att skulle sno pengarna. Man GÖR inte så helt enkelt.. och man testar inte piratnycklar för att låsa upp en laglig kopia. Då är man korkad helt enkelt.

PS... 30000 konton blev visst disablade igår igen så du är inte ensam..

Så här gick det dårå till när jag skulle spela:

jag installera spelet, försökte regga med min orginal key, gick inte....

2h senare installerade jag om spelet, försökte regga med min org key, DET GICK INTE!

jag ville spela spelet, så efter att ha försökt i en timme till så gick det iaf inte att regga spelet.

DÅ slog jag in "exploit" key och det gick, en stund...

Sen fick jag ett mail från valve (auto response) där det stod att det inte gick att regga med den key jag försökte regga med (exploit alltså), sen något i stil med, "var vänlig försök med en annan key". Min tanke då var, "ok, det verkar vara ok att regga med min vanliga, eller iaf försöka", jag testade med min org key, och det gick tamefan!

sen efter en vecka så disablar dom kontot.

jag tycker att dom borde ha loggar över när jag försökte regga "ärligt" då jag försökte ganska länge innan jag ens tänkte på "pirat key:n" men enligt dom så har inte ens mitt konto vart i kontakt med deras server innan pirat reggades (så mycket info har jag fått ut av deras auto response)

du får hålla med om att det är lite sjukt iaf, då jag samma dag reggade igen med min ärliga key efter att dom skickat ett brev som bad mej göra det...

Vill dock tilläga till bankexemplet är att du står framför en kassör som inte verkar höra/se eller bry sig om att du står där med ID+bankkort och allt annat som behövs för att kunna ta ut pengar, du står framför kassören i över 5h och försöker tala med honom/henne men han är bara arrogant och ser dig inte, men helt plötsligt så råkar han lägga fram 10k och du tar emot dom. Dagen efter går du dit för att prata med bankchefen, men när du kommer in så är "hobby" FBI där och sätter handklovar på dig, du får då veta via en av poliserna att bara för att du tog emot pengarna så har dom fryst dina tillgångar och du har ingen rätt till de pengar som du hade innan (kanske 200 000kr som bara försvinner) inte förens du har skapat ett nytt konto, men det kontot skulle kosta dig 10 000:- och dom har du inte (dom är ju frysta)...

Om jag inte fått ett mail från dom så hade jag kunnat accepterat att bli kallad korkad, men jag trodde faktiskt att det skulle vara ok då jag fått email som sa att det var det, och att mina försök att regga orginal hade nått loggen, men deras loggar verkar vara väldigt lätta att påverka om man jobbar där...

Sen så ändrade jag lite på key för säkerhetsskull (man vet ju aldrig, ganska självklart att steam kommer att stängas ner någon dag)...

Dvorak:
Nu är det ju så att deras databaser uppenbarligen inte funkar alltför bra, då dom inte ville regga mina första försök att regga min riktiga key, och TRO inte på allt som tv-serier säger, fan vad trött jag blir på sånt skitsnack!

"databaser ljuger inte"
"SÄPO övervakar eller kränker ingens integritet"
"-vad som står på aftonbladets förstasida-"

Permalänk
Medlem

Hmm... läst lite här nu.. men u är det ju så att jag köpte Half-life generation
för ett par år sen helt lagliggt för ca 300 på onoff!

Det värkar som velve har hittat på ett idiotistk system!
För att få bort dom som fejkar sina cd-keys?

Men är det inte så att det inte går att regga mer en bara 1 key
som det står åvan!
Så vad är problemeet???
Och man mosste vell en då köpa spelet för att få en cd key?
Finns och ladda hem men vem är så dum och lägger ut en
oanvänd cdkey?

o i så fall om "den" som laggt ut den har vell pejjat för spelet?
Finns ju säker andra metoder men...

Det enda jag gort är att ladda hem H-L2 demot...
Sen v adet kaputt effter 3 dagar..=/

När kommer accounten te bax?!?!

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr bara att inse, Valve tror de är allsmäktiga, och kommer till 99% inte ge tillbaks era konton varesig ni har köpt spelet eller inte.

Permalänk
Medlem

Hm .. har en liten fråga bara asså om jag tar samma cd key igen vad händer då`??

Mosste jag ominstalera hela min datorn/steam för att jag ska kunna köpa en ny?

Jaite

Jo du har nog tyvär rätt=/

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marre_p
Hmm... läst lite här nu.. men u är det ju så att jag köpte Half-life generation
för ett par år sen helt lagliggt för ca 300 på onoff!

Det värkar som velve har hittat på ett idiotistk system!
För att få bort dom som fejkar sina cd-keys?

Men är det inte så att det inte går att regga mer en bara 1 key
som det står åvan!
Så vad är problemeet???
Och man mosste vell en då köpa spelet för att få en cd key?
Finns och ladda hem men vem är så dum och lägger ut en
oanvänd cdkey?

o i så fall om "den" som laggt ut den har vell pejjat för spelet?
Finns ju säker andra metoder men...

Det enda jag gort är att ladda hem H-L2 demot...
Sen v adet kaputt effter 3 dagar..=/

När kommer accounten te bax?!?!

Så HL2 demot har gjort dig till en bov i valves ögon, Valve kan brinna i helvetet hela högen, fast gabe kan ju stå för fettet till fritösen, ditt account kommer med största sannolikhet inte tillbaka, för att valve har ingen kompetens till sånna grejer...

Enligt steam allsmäktiga auto response support så har du inte en chans, inte jag heller, hoppas någon stämmer dom och tvingar dom att skicka ut ett f'låt till alla som blivit drabbade i onödan!

Jag vet inte hur pass långsökta steam är i övervaktningen av ditt datorsystem, men din key blir iaf förbrukad så fort du använder den på steam, den blir låst på ditt konto, att steam disblar kontot och låser din key, och vipps så har dom snott 300:- av dig!

Permalänk
Medlem

Pengar antar jag..

Själv tycker jag det bara är jobbigt..spec med dom nyare spelen

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

Fyfan vad skönt om alla cs-kids kunde sluta backa upp Valve, de skulle gå i graven inom närmsta framtid. Men nej, cs-kidsen måste ju bara be pappa köpa det där supercoola och bästa pangpang någonsin!!

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Avstängd

xcan sluta hata valve bara för att du var dum nog att försöka regga en olaglig cd-key och sen köpte hl2 och reggade det på samma konto..

och "cs-kidsen" hatar valve mer än någon annan så bara knip, ok?

Permalänk
Medlem

iori yagami, FFS cd-key är inte och kommer aldrig att bli olaglig, tom steam supporten har skrivit det, skriv gärna att dom andra är dumma, bara du har fakta klart för dig, men om du är dum nog att tro på vad du djälv kommit på så är det säkert kul för dig...

Själv hatar jag valve, men jag hatar steam mer, så åt helvete med båda!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MainEgo
fan vad ägd du är!!! Ganska löjligt att sitta och dra dumma kommentarer som denna istället för att komma med något smart för en gångs skull...

Ägd? Rulla tillbaka några sidor. Jag har sagt mitt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Givetvis köpte jag mitt spel hos en så kallad riktig datorbutik som visste att de inte har skyldighet att byta spelet. De hänvisade till panvisions support, som givetvis också kände till att de inte behövde ge mig en ny key...

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War 3 will be fought, but World War 4 will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein