Har börjat tröttna på spel allt mer, börjar jag bli "vuxen"?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Copyright brytande?

Jaha, de visste ja inte. Men vaddådå? Får inte alla anväda si av sourcemotorn? Om inte så kan ju valve göra de där spelet, men då kanske de börjar bråka me Blizzard, eller så kan de tillverka de tillsammans?

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

Lirade cs i 3-4 år blev tvungen att satsa på tjejen och framtiden så jag slutade och försökte små spela lite andra spel men fastna inte för nått hl2 spela jag i 2 timmar sen har jag inte rört det. Wow var rätt så bra men tog upp för mycket tid.
Så nu spelar jag Dawn of War som är ett riktigt action laddat och roligt online spel.
Satt i samma situation som du för ett par månader sen.

Visa signatur

AMD64 3000+ | Radeon 9800 Pro | Kingston 512 DDR3200 | 160GB Samsung | 6850 3DM03 |

Permalänk
Medlem

Något som kommer göra mig fast vid datorn i några veckor i iaf Stalker...kan man ju hoppas.
Läst några resentioner och det verkar ju var ganska så orginellt.

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_h
Nä, inte egentligen. Man kan ju ta Sourcemotorn och göra ett Strategi/tredje person/FPS spel av starcraft! Hur skulle de va egentligen?

Inte direkt nyskapande med en variant av Battlezone eller C&C:Renegade i ny miljö.

Permalänk

Det handlar som sagt inte om att du håller på att bli vuxen. Idag är nya spel helt enkelt för dåliga. Visst, det finns undantag (se Zelda-serien) men de är få.

Det borde göras fler äventyrsspel.

Synd att jag inte är spelutvecklare, har nämligen några oceaner av idéer till spel på nintendo ds

Permalänk

Tja,

Jag rekommenderar dig som många andra har gjort att prova på ett MMORPG, själv spelar jag World Of Warcraft på en RP server och jag är helt såld, blizzard är nog minna nya gudar (igen). WoW är det ända MMORGP jag någon gång har betallt för att få spela och det gör jag gärna spelet är extremt bra enligt mig.

Jag har även spelat Ultima Online, då bara stora Free Shards som det heter när det är servrar som körs av privatpersoner. Jag har aldrig testat UO på en av utvecklarnas servrar men jag tyckte UO var förbannat roligt också. Spelade säkert i 1-2 år nästan varje dag under min UO period i livet.

Sen spelade jag även Lineage 2 i väntan på att WoW skulle släppas det blev inte så många timmar där just för att jag här inte heller kände för att betalla för att få spela på riktiga servrarna så jag letade upp en "free server" dock var den ganska ostabil och rebootade och dog flera gånger om dagen vilket inte gjorde att jag verkligen gick in för spelet ordentligt. Men av det lilla jag såg av LineAge 2 så var det fruktansvärt roligt och verkar innehålla lika många roliga saker att göra som det innehåller stavfel.

Så summan av detta är att du skall hitta dig ett fint MMORPG och spela, gå gärna igång och spela som RP (Roleplayer) detta gör att man lägger lite extra energi på spelet så då kanske det intresserar lite mer.

Mvh,
Viper

Permalänk

Känner också att spelen inte hade samma gnista som förr, spel känns så meningslöst nuförtiden, dessutom har man blivit mer komplex och det gör inte saken bättre.

Inte ens Counter-Strike, som man >alltid< tyckte att det var roligt att spela - tillbringar inte samma känsla längre. Så för mig är spelepoken över.

Jag är 19år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Känner också att spelen inte hade samma gnista som förr, spel känns så meningslöst nuförtiden, dessutom har man blivit mer komplex och det gör inte saken bättre.

Inte ens Counter-Strike, som man >alltid< tyckte att det var roligt att spela - tillbringar inte samma känsla längre. Så för mig är spelepoken över.

Jag är 19år

Jag är också 19 år gammal, men vill ju inte ge upp nått som en gång i tiden gav mig så mycket glädje

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Men hela livet består inte bara av spel och gaming. Människor är dynamiska och förändras med tiden. Försök att söka en ny glädje?

Permalänk
Medlem

Kör ADoM!

www.adom.de

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Men hela livet består inte bara av spel och gaming. Människor är dynamiska och förändras med tiden. Försök att söka en ny glädje?

Jojo, jag har ju mer än spelen som ger mig glädje, vara ute och umgås med vänner tex. Men måste ha nått kul att göra när man sitter hemma och ugglar också ^^

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Jag har ett kasst grafikkort. Spelar väldigt lite, och ju mindre jag spelar, desto mindre vill jag spela. Nu kollar jag inte ens efter nya releaser, orkar inte bry mig.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Det är alltid roligast att spela medans man går i skolan, då kunde man koppla bort allt och bara koncentrera sig på spelandet när det gällde.

Numera kan jag inte slappna av helt när jag ska spela och har inte lika mycket tid, det är inte samma sak längre.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Jag spelar väldigt sällan nu för tiden och om jag gör det så lirar jag America's Army eller lite Quake III, har även xbox så jag lirar lite över internet ibland.
Har väldigt svärt för att fastna i ett spel (känns som man borde göra någonting annat istället).
Kollar häldre på en bra film i nåra timmar än spelar nått spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är inte du som tappat intresset, det är spelen som har blivit kassa...

(kanske stått redan men värt att nämna igen )

Permalänk
Medlem

Re: Har börjat tröttna på spel allt mer, börjar jag bli &quot;vuxen&quot;?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Satt precis och läste en tråd som handlade om en kille som sökte spelalternativ.

Läste spelen han hade spelat igenom och bara sucka åt dem. Minns inte riktigt när jag hade riktigt nöje åt ett spel senast, alltså som jag verkligen gillade.

Oftast brukar det vara så här: Jag får tag i ett nytt spel och börjar lira (spelar ingen roll om det är konsoll eller PC) och brukar bli skittänd på spelet i början och tycka det är skitfräckt. Efter X (sällan XX) så börjar man känna att spelet inte är så kul änndå, det är ju bara samma sak hela tiden! Kan dra några exempel:
HL2: Tja, i princip samma sak genom hela spelet, springa, skjuta, springa.
DOOM 3: En ännda lång grafikupplevelse.
DOA2: Kul, välldigt kul, men självklart förkort.

Ja, och så fortsätter det, ännda spelet som jag alldrig tröttnar på är CS, det kan man alltid plocka fram för att roa sig med lite, (alla andra online FPS är trista tycker jag)

Någon annan som känner som mig eller vad är det frågan om, jag vill ju inte mista den känslan man får när man lirar ett bra spel, alltså den kännslan jag hade förr, men på senare dagar börjat rinna ut i sanden

Det går i vågor... Men det är nog bra och ha lite bredd på sitt lirande å inte bara välja en genre å lira...

Själv körde jag allt tidigare som hade med sport och strategi å göra... nu e de mest CoD (fast börjar tröttna på de med) och Harts of Iron 2. Det är ett lir som jag verkligen fastnat för och skulle lätt kunna kasta allt annat ja har åt helvete å bara sitta med dag ut å dag in

Som jag och alla andra sagt tidigare det går i vågor. Precis som musik, ibland känner man för att damma av gamla punk plattor och digga till i bött och ibland vill man bara lyssna på det man gillar bäst... ibland känner man inte för musik och njuter av tystnaden.

Så slappna av och testa lite nya prylar... Det finns andra lir och dessvärre finns det ett liv vid sidan av datorn

Permalänk

Morrowind! 2 timmar (MAX) sen är man fast

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag börjar känna samma sak och jag är ändå bara 16:( . De flesta spelen är inge roliga och jag har knappt något tålamod med spel längre. Provar dem lite sen skiter jag i dem. Men att MMORPGs skulle vara nästa steg är så sant. Det är faktiskt de spelen som riktigt intresserar mig och får mig att sitter kvar och spela. Så MMORPGs är lösningen på dina problem!

World of Warcraft och Starwars Galaxies är två bra onlinespel. Skulle nog rekommendera WoW, det är lite roligare och trevligare.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju har helt fel men jag tror en del av problemet ligger i att många (kanske inte just ni) har tillgång till så många spel gratis hela tiden. Folk laddar ner och spelar varje nytt spel gratis. Har man däremot köpt ett spel för 400 kr och innan köpet självklart lagt ner lite arbete på att få så mycket information om spelet som möjligt så att man inte köper fel spel tror jag att man har lättare för att fastan för ett spel. Man köper bara de spel som man verkligen vill ha och trötar inte utsig på andra spel som igentligen bara är skräp.

/Viktor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vg132
Det jag nyss sade var bra sagt. (Tyckte cynomyS)

True. Jag köpte GTA3 på PS2 och var helt såld. Betalade ~600 kr för det. Lirade konstant i kanske 8 månader, fixade 100 % förstås. Sen avtog det lite. Då kom GTA VC, som jag förbokat. Betalade 630 kr för det. Lirade länge länge.. fixade 99 %. Sen kom ju GTA SA som jag förbokat 3 månader innan release, kostade mig ~570 kr. Lirade det någon månad, fixade 100 % där med. (Kör fortfarande lite då och då). Vid nyreleasen av dessa spel satt jag och hängde på GameFAQs-forumen för att få veta varenda liten skojig detalj om spelet och vad man kan göra istället för att bara köra runt och göra uppdrag. Snacka om att jag hade KUUUL!

Sammanfattning: Är du beroende/intresserad av GTA till PS2 och har betalat fullt pris för varje, så är du ADDICTED. Jag är helt såld på GTA-spelen.

Lappa: Har du verkligen provat dessa till PS2? Har själv provat GTA3 och GTA VC till PC, och allt var genast mycket tråkigare. Det är skillnad på PC-versionen och PS2-versionen, gameplay-mässigt. (Kom ihåg också att inte heller XBOX/Gamecube-versionen är kul, endast PS2).

PS-man behöver ju inte bara köra uppdrag eller försöka fixa 100 %, det finns ju så mycket mer..

cynomyS has spoken.

Permalänk
Medlem

ingen av er har nämt strategi spel ( Så jag gör det och låter ordet härefter vara fritt )...
jag känner igen det mesta av allt ni har sagt, rastlösheten o.s.v
man spelar cs 1.6 i 30 minuter, kanske 1 timma MAX... sen tröttnar man.
spelar kotor2 nu, men eftersom man tillochfrån fastnar, glömmer spara,dör och får loada om ifrån kanske en och en halv timma tillbaka så är det bara vissa perioder ( ibland orkar man bara inte), jag är lite inne på flera spel som ungefär kotor 2. Spelade morrowinds för kanske 1 år sen, tror inte jag fastnade... men det kanske är dags att dra fram dom där spelen igen
Kan ingen bara rakt av spawna lite "morrowinds" eller kotor2 liknande spel? som inte är allt för komplicerade och endå håller ett bra spännande fantasy tema, känner mig ganska spännd på att damma av svärdet på hyllan och fläcka det med drakblod. Och så vill jag tilllägga att det krävs en viss personlighet för RPG spel och liknande, sätter man en inbiten CS fjortis framför en skärm med WoW lär det bli ett möte utan dess like / Åsnan

Permalänk
Medlem

snart 20 tycker att det e skit tråkigt att spela dom flesta spelen. har dock Fastnat för Lineage2 (MMoRPG). sen kan jag även njuta av gamla SNES RPG. dom ger mig den känslan av äventyr som jag hade förr. o folk som klagar på storry, testa japanska spel. inte så tafatta som vissa kan vara. vet att det finns dom som tycker att man lika bra kan läsa en bok. men nu e det som att läsa en bok interaktivt. funkar utmärkt för mig.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze

Jag kan fortfarande roa mig med gamla SNES-spel, men de nya spelen har ofta inget att ge mig...

Hehe det är faktiskt rätt otroligt att många SNES-spel fortfarande är bättre än nya pcspel. Secret of mana, SF2, metroid, megaman. Ohh :). Och för att inte tala om musiken, tiotals gånger bättre än idag.

Ett tips lappa kan vara att du som jag försöker fixa ROM:s(emluerade konsollspel på pc) att spela. Jag fixade( ) secret of mana och tröttnade faktiskt inte på det på samma sätt som många nuvarande spel.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Brukar tröttna på de flesta spelen... men Super mario till Nintendo eller Super nintendo har jag svårt att tröttna på.
även Ea Sports (Electronic Arts) NHL spel har jag svårt att tröttna på...

CS och FPS spel över huvud taget har vart densamma sen Wolfenstein 3d. Fast med lite uppiffad AI och snyggare grafik.

Bara jag som tycker spelen var bättre förr?
spelen för var mer innehållsrika.
Nu verkar alla speltillverkare lägga ner för stor vikt på att göra spelet snyggt istället för bra och innehållsrikt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

spelenm börjat bli tråkiga.. tror inte att de beror på att man blir äldre jag tror de beror på att folk som gör spel har inte tid att tänka ut en story.

Visa signatur

live long and precise?

Permalänk
Medlem

Annledningen är EA. Tror inte man kan växa ifrån spel det är bara det att man får mindre tid till det eller att man inte hittar något bra spel. Bra spel är ju tyvär ganska sälsynta nuförtiden. Nu skiter dom i story och vill bara styla med sin grafikmotor.

Grabben_83a: Ja spel va mycket bättre förr. Förr la dom iallafall ner sin själ i det, nu skiter dom i vilket bara dom känar pengar på det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
True. Jag köpte GTA3 på PS2 och var helt såld. Betalade ~600 kr för det. Lirade konstant i kanske 8 månader, fixade 100 % förstås. Sen avtog det lite. Då kom GTA VC, som jag förbokat. Betalade 630 kr för det. Lirade länge länge.. fixade 99 %. Sen kom ju GTA SA som jag förbokat 3 månader innan release, kostade mig ~570 kr. Lirade det någon månad, fixade 100 % där med. (Kör fortfarande lite då och då). Vid nyreleasen av dessa spel satt jag och hängde på GameFAQs-forumen för att få veta varenda liten skojig detalj om spelet och vad man kan göra istället för att bara köra runt och göra uppdrag. Snacka om att jag hade KUUUL!

Sammanfattning: Är du beroende/intresserad av GTA till PS2 och har betalat fullt pris för varje, så är du ADDICTED. Jag är helt såld på GTA-spelen.

Lappa: Har du verkligen provat dessa till PS2? Har själv provat GTA3 och GTA VC till PC, och allt var genast mycket tråkigare. Det är skillnad på PC-versionen och PS2-versionen, gameplay-mässigt. (Kom ihåg också att inte heller XBOX/Gamecube-versionen är kul, endast PS2).

PS-man behöver ju inte bara köra uppdrag eller försöka fixa 100 %, det finns ju så mycket mer..

cynomyS has spoken.

Jodå, är solt ägare till alla 3 gtaspelen
Och de är roliga, aningen korta bara, det jag gillar att göra är uppdrag, att kuta runt och fjanta med annat är inte min grej

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Finns GTA till GC ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Finns GTA till GC ?

Tror jag inte.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
MMORPG = Multi Massive Online Role Playing Game

Fel, Massive Multiplayer Online Role Playing Game