Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag vet, men det används i det sammanhang att utvecklarna försämrar nåt.

jo jo, men jag tänkte om någon ville ha lite mer info om bakgrunden till ordet och så

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Gör som jag, spring en himla massa UBRS run, förr eller senare får du något av värde. (Ace of Beasts och Skulleflame shield på två rundor:P)

Iofs hade jag epic mount långt innan det, men köpte mig Lionheart Helmet och Stronghold Gauntlets istället :]

har dock slutat spela (tack och lov)

Permalänk
Medlem

DM west, magister kalendris och warpwood med en enchanter. räcker med 4pers. när man kommit igång å vet hur man ska göra så hinner man 5rundor lugnt på under timmen men då kan man börja ta huntern också eller första bossen i DM norr. har man tur spawnar bossen i arenan också.
Det blir hur mycket shards/greater eternal essence/illusion dust som hellst. dessutom droppar undead mobbsen ett boe neck med 15shadow res om man har lite tur. det kan du sälja för väldigt mycket pengar till bwl guilds...

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Och detta har med tråden...vad att göra?

Även ditt svar har inget att göra med tråden.

Vad har du för proffesions ? finns många sätt att tjäna pengar på beroende på vad man har för profession.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Re: Wow: Grind money?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Hej, =).

Behöver tips på hur jag snabbt kan farma pengar på wow, behöver väldigt mkt för epic mount. Har googlat men får mest fram skräp.

Tack

Isak

Vet inte om nån nämt det än men det abolut bästa stället jag vet att grinda för pengar är sticka till Felwood(Irontree woods) och grinda essence of water. När jag hade som mest tur fick jag ihop 10 st på ~1.5-2-0 timmar och sålde dessa för 10g styck.

Under helgerna var det svårt att sälja dessa för så mycket men på vardagarna brukar det vara väldigt ont om dem och då kan man få mycket för dem.

Jag samlade ihop 900g(bara scout) till min epic på detta sätt (plus sålde ett epic item som jag hittade där när jag grinda för 160g). Det tog inte speciellt lång tid för mig att få ihop till detta, mycket snabbare är jag trodde det skulle ta att få ihop så mycket pengar.

Det hjälpte ju dock att vara hunter, såg snabbt när/var de spawnade med hjälp av element tracking.

Permalänk
Medlem

Bra förslag S_Z, om det inte vore så att det redan är minst tio personer som gör detta på min server. Har för gäves försökt få tag på essence of water ett tag nu, men det är så förbannat mycket folk där att man blir glad bara man får se något att döda.

Jag brukar vara i Silithus av den enkla anledningen att jag samtidigt behöver rep där nere. Ger hyffsat med pengar, antagligen inte i närheten av vad de andra förslagen genererar men jag är nöjd.

Permalänk

Tyrs Hand. Grindade ihop 640g tillsammans med en annan warrior på 3 dagar tror jag.

Permalänk

Jag sprang igenom gnomereagan med min 60 warr, hjälpte en låg lvl kompis att fixa några quest där. Eftersom jag är engineering så tog jag hand om alla Fused wirings. Fick två stycken när vi tog 3 stycken bossar, vi tog genvägen så vi skippade troggsen. Jag testade lägga ut dem på AH för 6/10 g, bara för att se trodde inte nån skulle köpa för så högt pris. Men dan efter låg det 12 g i posten :). Skitbra ställe att grinda på eftersom du inte behöver oroa dej för några andra eftersom det är i en instans och gubbarna är ruskigt lätta om man kan AoE'a lite grann. Sen kan man ju sälja alla gröna/blåa drops av bossar å sånt.

Permalänk
Medlem

Får väll tippsa om mitt "hemliga" ställe (brukar nästan aldrig stöta på någon annan spelare där) och det är templet vid Zul 'mashar, bara att slakta dom stackars trollen som inte gör ett skit om man inte attackerar dom.
Droppar hyffsat med runecloth och poverful mojo där.

Permalänk
Medlem

GRINDAR gör man väl för XP, när man samlar pengar heter det FARMA.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Spelar du på en server som mycket guilds i MC så kan det vara en bra idé att farma i Arathi Highlands efter Elemental Fire.
Burning Exile har runt 10% chans att droppa dem och de går för ca 2g på min server alliance sidan. "Ravencrest"

Det är alltid folk där o grindar elemental fire. Va där halv fem på onsdag morgon precis innan serverarna gick ner och tro faen att det va 3 st hordes där o grinda.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Inte orkat läsa tråden riktigt, så detta kan bli dubbeltips ^^

Tyr's Hand, enklast grindat i en duo.
Hearthglen, samma vilkor.
Deadwind Pass, ogres ( bra om du är melee )
Ogres i Blasted lands, går ner fort som f*n, droppar dugligt med runecloth.
Minns ej vad dom heter, men blasted lands, shadow occult maybe? norr om ogres iaf.
Demoner i Aszhara.
Yetis i Winterspring.

Dessa var helt och hållet cash / runecloth drop mobs. Finns dock andra saker att grinda, beroende på hur servern är för tillfället. Några tips:

Felwood, Essence of water från Water elementals.
Golden Pearls, Feralas.
Grupp grindande, demoner i Winterspring. Kan droppa Eye of shadow, beroende på servern kan detta va värt massor.

Enbart för rogue och druid med mining:
Dark Iron ore i BRD, stealth mina hela instancen om och om igen.

Dire Maul grindning:

Solo, eller i par. DM West, finns en kista och en tome i första rummet. Chans på blåa / gröna drops i kistan. Samt Compendium of.. och Class böcker i tomen.
5 manna grind i DM, kör East, bra 5 manna grupp kan cleara den delen på kort tid, vi är nere under 10 minuter nånting. En person plockar allt, vendorar / ah, delar vinsten på 5. Detta är i mitt tycke det mest effektiva sättet, om man har en bra 5 manna grupp som kan nöta DM ett par timmar. Blir oerhört mkt g. Detta är även ett stabilt sett att grinda, då du alltid är garanterad blåa drops för bra g värde. Alla andra ställen är lite förlitande på att man får in flax drops, blåa / gröna osv.

Fler tips än så får ni inte

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej

Mm, jag fick också ihop något sånt, ~20 g sist jag var i deadwind. Så skön respawn tid, om jag sätter mig i shadowmeld och glor lite på tv snabbt, så har dom respawnat runt mig när jag går ur shadowmeld igen Synd att jag har yrken man knappt tjänar på (engineering, men sen har jag knappt rört mining), men men. Engineering är så roligt och bra så det vill jag inte ge upp ^^

Jag lär fortsätta grinda fåglar i Deadwind, synd att det är så segt. Fast det kunde varit värre

Engineering kan man tjäna bra på jue.. Farma Iron/thorium och gör Iron Grenades/Thorium Grenades =D

Iron säljer för 50s/stack och Thorium säljer för 1.5g/stack. =D

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Iron säljer för 50s/stack och Thorium säljer för 1.5g/stack. =D

Du menar Mining? ^^ Och palla sälja granater, dom ska jag ha för mig själv att kasta! ;]

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Gör som jag. Gör Solo i SM, efter jag har kört library, armory och graveyeard 2 gånger så har jag kännat MINST 15g! men brukar annars ligga runt 20g. Enkelt o bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Du menar Mining? ^^ Och palla sälja granater, dom ska jag ha för mig själv att kasta! ;]

Mining/engineering of course.

Men om du lägger ner typ 1-2hrs får runt 250-350 iron grenades = mkt pengar, kanske inte överdrivet mycket, men det är jävligt bra om man har svårt att skaffa mount på lvl 40 t.ex. Kanske lite drygt att grinda så mycket för att tjäna pengar till epix mount =P

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

skaffa mining sälj bars på AH .. lättare pengar kan inte finnas.. hade omkring 90g när jag dingade lvl 40 på min rogue genom mining (och då hade jag redan köpt hästen på lvl 36 xD och lite blåa vapen på AH)

Förövrigt skaffa rank 11 i pvp istället för att farma efter 900g :] köp pvp reward hest istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt klart snabbaste sättet att tjäna guld är att rida i en loop i Deadwind pass och döda fåglarna.
MEN... man MÅSTE va ensam annars finns det inte tillräckligt med fåglar helt enkelt.
I DWP tjänar man mellan 15-25G i timmen, beroende på hur mycket grönt det droppar. Dom droppar väldigt ojämnt med grönt dock... och väldigt sällan blå grejjer. Det är äggen och fjädrarna som ger pengar av vendors.

En speedrun i MC/BWL ger mycket pengar med. Mellan 20-30G.
Speedrun i MC ca 2 timmar, i BWL ungefär 3.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Helt klart snabbaste sättet att tjäna guld är att rida i en loop i Deadwind pass och döda fåglarna.
MEN... man MÅSTE va ensam annars finns det inte tillräckligt med fåglar helt enkelt.
I DWP tjänar man mellan 15-25G i timmen, beroende på hur mycket grönt det droppar. Dom droppar väldigt ojämnt med grönt dock... och väldigt sällan blå grejjer. Det är äggen och fjädrarna som ger pengar av vendors.

En speedrun i MC/BWL ger mycket pengar med. Mellan 20-30G.
Speedrun i MC ca 2 timmar, i BWL ungefär 3.

15-25g i timmen är inte särskilt bra, lr?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
15-25g i timmen är inte särskilt bra, lr?

'

Han är paladin

Permalänk
Medlem

En dröm vore ju en 60 mage och en 60 priest köra aoe genom hela sm, det vore snabba pengar.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Döda Scarlet Spellbinders för Crusader Enchant-scrollen.
http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=4494#map

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundhlundh
Döda Scarlet Spellbinders för Crusader Enchant-scrollen.
http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=4494#map

Jag kollade sidan du länkade till men är Scarlet Spellbinders vid Hearthglen eller? Är de eliter? Funderar på att dra dit med min 60 rogue

Permalänk
Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundhlundh
Döda Scarlet Spellbinders för Crusader Enchant-scrollen.
http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=4494#map

Jag var där, kändes inte särskilt bra. Dom finns i andra stället i tornet va? För där stod dom ju stackade av 3 st mobs, totalt typ 7 mobs i tornet... Inte direkt farmbart eftersom man kan behöva döda ~500 för receptet om man har otur Men sen har jag säkert missat någon annanstans där det finns flera av dom :/

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Jag var där, kändes inte särskilt bra. Dom finns i andra stället i tornet va? För där stod dom ju stackade av 3 st mobs, totalt typ 7 mobs i tornet... Inte direkt farmbart eftersom man kan behöva döda ~500 för receptet om man har otur Men sen har jag säkert missat någon annanstans där det finns flera av dom :/

det finns inte fler, och som de skriver i komentarerna så kan man döda 50 st/h om man är ensam i tornet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
det finns inte fler, och som de skriver i komentarerna så kan man döda 50 st/h om man är ensam i tornet..

Happ, det stället passar nog inte mig dock. Var rätt mycket horde runtomkring och när jag kollade var klockan 05 på natten... Undra hur det är där på dagarna Men men, det stället fungerar säkert och är värt att prova. Nu har iaf jag provat och sett det stället ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |