Apple värdefullare än Dell

Permalänk
Melding Plague

Apple värdefullare än Dell

<font style="font-size: 10pt"><b>Apple värdefullare än Dell</b></font> <small class="small">tisdag 17 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Apples aktier har blivit allt värdefullare de senare månaderna. Resultatet är att Apple nu är värderat till strax över 72 miljarder dollar. Detta kan jämföras med Dell som är värd 71,97 miljarder dollar. Steve Jobs är nöjd över detta. På 90-talet rekommenderade Michael Dell att Jobs skulle stänga ner sitt företag. Som kontring epostade Jobs följande till alla Appleanställda:
<br />
<br /><i>"Team, it turned out that Michael Dell wasn't perfect at predicting the future. Based on today's stock market close, Apple is worth more than Dell. Stocks go up and down, and things may be different tomorrow, but I thought it was worth a moment of reflection today. Steve."</i>
<br />
<br />En skojig detalj var att Appleaktien var värd precis 80.86 dollar efter att Intel-macen visades upp på Macworld.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://idg.se/ArticlePages/200601/16/20060116141544_CS/200601..." target="_blank">IDG</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag vet att inte alla här älskar Apple, men vem skulle seriöst föredra Dell framför Apple?

Inte jag iaf...

Permalänk
Medlem

Vad var apples aktier värda efter Macworld då ?

jaha fattade detta nu me 8086 saken

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

jag vet en som ska sälja sin speldator, enbart för att ha råd med en ny mac med intel cpu, vad är meningen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

värd precis 80.86 dollar efter att Intel-macen visades upp på Macworld

*asg*
Kan det bli bättre?
tykckte det var trevligt gjort av Jobs att maila sina anställda men nått sånt. Jag vet att jag skulle uppskatta ett mail från högsta hänset där han i andra ordalag förklarar att företaget nu mår riktigt bra (om man vill kan man nog läsa in lite uppskattning för personalens arbete där också)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Dell is making some Dull.

Självklart skulle jag valt Dell, men sen slängt ut moderkortet
Apple är en dröm som tyvärr förblir en dröm för mig, aldrig suttit vid en Mac och skulle nog inte bli något klokare av att göra det heller.

Men hoppas att Apple sänker priserna lite så att jag har råd med en också.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h_enke_trollis
Jag vet att inte alla här älskar Apple, men vem skulle seriöst föredra Dell framför Apple?

Inte jag iaf...

Jag vill hellre ha en Dell än en Mac. Betyder detta att det är fel på mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulka-Pulka
Jag vill hellre ha en Dell än en Mac. Betyder detta att det är fel på mig?

Beror ju på hur man ser det... Gillar man itne Mac så är det ju ett val mellan pest och kolera så att säga, det är ju ändå en dell liksom Jag personligen hade inte valt varken eller, jag hade valt att _inte_ ta dell (ja, det är skillnad på "inte dell" och "mac tack")

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nu ser jag att Apple aktien fallit som bara den! Från 80.86 ner till 5.97!!!

Aja kul så länge det varade

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Nu ser jag att Apple aktien fallit som bara den! Från 80.86 ner till 5.97!!!

Aja kul så länge det varade

Eh? Var tittar du? $84.20 står de i nu.

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Nu ser jag att Apple aktien fallit som bara den! Från 80.86 ner till 5.97!!!
Aja kul så länge det varade

Vore något va
Fast skillnaden i värde mellan Apple (AAPL) och Dull (DELL) är större i dag än när mailet skickades ut…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Blanda gärna inte ihop , med ..
I USA så är det tvärtom från här, 80.86 är alltså 80,86 enligt det svenska systemet.
80.86 enligt det svenska systemet blir 8086 (Dessutom så bör punkten inte alls få finnas där).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

8086 liksom, inte så stor chans att det blir så.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

haha fan va nördiga ni är som vet vad det är som är så kul med 80,86 (tyvärr är jag lika nördig jag=/)

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

*suck* Ja Geil vi är allt patetiska

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk

Öhh, vad är roligt med 80,86?

Permalänk
Medlem

Gammel intelpropp verkare som,
dessutom FÖRSTÅR jag inte vad apple ska med intelprocessorer till.
Var det inte G5 som var så fantastiskt bra?

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l'o'vet
Gammel intelpropp verkare som,
dessutom FÖRSTÅR jag inte vad apple ska med intelprocessorer till.
Var det inte G5 som var så fantastiskt bra?

Japp, den VAR. Allt går frammåt

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Precis, vad är kul med 80,86..

Permalänk
Medlem

undrar jag också

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Nuvarande processorer i PC (Intel, AMD) använder x86-arkitekturen. Det var det roliga.

Permalänk
Medlem

Ha!, rätt åt dell

80.86? coolt. När apple kommer underfund med hur varm en intel processor stiger nog aktien till över 150$

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

8086 var första intelproppen som var något att ha.
Det är i princip därifrån mycket av dagens intelproppar härstammar, och redan den var drabbad av "bakåtkompabiliten".
(därav little-endian ex.v. som var lite snabbare i assemblerkod på 4-bit och 8-bits processorer, medan resten av världen valde big-endian iom att det är enklare att hålla ordning på när man programmerar)
< http://sv.wikipedia.org/wiki/Intel_8086 > eftersom förmågan till googling verkar [i]lite[|i] begränsad

Vi får väl hoppas att Intel får ordning på sin nya arkitektur så det fanns någon anledning för Apple att byta (igen).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Nuvarande processorer i PC (Intel, AMD) använder x86-arkitekturen. Det var det roliga.

Inte nog med det, 8086 var den första PC-processorn.

Edit: Som tva påpekade, det handlar om IBM-PC, eller vad man nu väljer att kalla det hela.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Ja nu har jag nånting att fnissa åt resterande del av kvällen.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Inte nog med det, 8086 var den första PC-processorn.

Åfan, då var det ännu tuffare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Inte nog med det, 8086 var den första PC-processorn.

Nja, Zilog Z80, MOStech 6502 m.fl. var mycket vanligare (och "tidigare"), men det var 8086 som IBM valde till de första IBM-PC:arna
(Lite beroende på om man läser PC som Personal Computer eller IBM-PC vilket egentligen är IBM - Personal Computer)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Nja, Zilog Z80, MOStech 6502 m.fl. var mycket vanligare (och "tidigare"), men det var 8086 som IBM valde till de första IBM-PC:arna
(Lite beroende på om man läser PC som Personal Computer eller IBM-PC vilket egentligen är IBM - Personal Computer)

Nja, en till korrektion. Processorn i de första IBM PC datorerna var Intel 8088.

Men kul nyhet hursomhelst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
värd precis 80.86 dollar efter att Intel-macen visades upp på Macworld

*asg*
Kan det bli bättre?
tykckte det var trevligt gjort av Jobs att maila sina anställda men nått sånt. Jag vet att jag skulle uppskatta ett mail från högsta hänset där han i andra ordalag förklarar att företaget nu mår riktigt bra (om man vill kan man nog läsa in lite uppskattning för personalens arbete där också)

nån som har lust att förklara dedär?

jag är trött

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal