Permalänk
Medlem

min tjej spelar Diablo2 och Elder Scrolls: morrowind ^^ allt beror väl på hur inne i spelens värld man är..
Men spyro vore nog ett smart drag till PS2..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

Jag ska tvätta min mun med såpa och mosad bäversvans!

/Inlägg redigerat av Najk - VÅRDA språket!

Permalänk
Medlem

musashi. japanskt (översatt till engelska) plattforms spel till playstation1. vet inte om det går att få tag på längre men det är kul och pojken man är är lite små tuff och gullig

ungefär som mario fast lite mer våldsammt då man har 2 svärd. PS sista bossen var ruggigt svår DS

EDIT: till föregående skribent, du bör ändra ditt inlägg till lite snällare

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Gah, fantasilösa humordödare

Men jag ber om ursäkt.

Sensmoralen var iaf:
Wii kommer mest troligt bli en ypperlig konsol, även i detta fallet, men den konsoll som tjejer tycks uppskatta mest så långt är ett hederligt Super Nintendo. Donkey Kong serien samt givetvis Mario är väl de första och kanske hetaste tipsen.

Permalänk
Medlem

Är väldigt nära att faktiskt införskaffa en Gamecube också nu bara för att få tillgång till Mario Kart och en del andra "gulliga" spel.. En snabb fråga bara (hade ju kunnat kolla nån annanstans först, meeen, det gjorde jag inte, tydligen).. När är det tänkt att Wii släpps och kommer man verkligen kunna spela alla gamla Nintendospel på den? Hur är det med spel man har som original, kommer man behöva betala för att ladda ner dom också?

I övrigt väldigt få vettiga förslag vad gäller PS2-spel må jag säga :S Men tack ni som tagit det på allvar. Verkar som att det mest är äldre spel som kan vara intressanta förutom de med mic, gitarr eller dansmatta. Ska även kika in plattformsspelen och Beyond Good and Evil (men är inte det väldigt kort?).

Permalänk

Ja en kub bör finnas i varje hem. Ett spel som är jävulskt bra är ju Pikmin (och uppföljaren), tyvärr gillar inte min kvinna det något speciellt, men då har hon heller inte spelat längre än 5 minuter

Wii släpps under fjärde kvartalet i år. Vad man vet hittills är att den kör gamecube spel, öviga spel kommer man betala för att ladda ned. Mest troligt blir det inga större summor.

Vad gäller ps2-spel kan jag inte hjälpa dig. Tycker allvarligt talat att det är klent med vettiga spel på konsollen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Är väldigt nära att faktiskt införskaffa en Gamecube också nu bara för att få tillgång till Mario Kart och en del andra "gulliga" spel.. En snabb fråga bara (hade ju kunnat kolla nån annanstans först, meeen, det gjorde jag inte, tydligen).. När är det tänkt att Wii släpps och kommer man verkligen kunna spela alla gamla Nintendospel på den? Hur är det med spel man har som original, kommer man behöva betala för att ladda ner dom också?

I övrigt väldigt få vettiga förslag vad gäller PS2-spel må jag säga :S Men tack ni som tagit det på allvar. Verkar som att det mest är äldre spel som kan vara intressanta förutom de med mic, gitarr eller dansmatta. Ska även kika in plattformsspelen och Beyond Good and Evil (men är inte det väldigt kort?).

Ja alla gamla spel ska gå att spela på den tyvär tror jag att man blir tvungen att betala för spel som man redan dock så kan jag inte tänka mig att det kommer vara så dyrt att ladda ner dom och vem vet kanske vissa spel är gratis. Vidare har Nintendo gått ut med att man ska kunna ladda ner Megadrive spel till den.

Edit:Eftersom alla Nintendos konsoler fram till Gamecube använde sig av cartridge så antar jag att detta är enda lösningen för att spela spel från forna dar och eftersom vissa spel kommer erbjuda multiplayer så kan det ändå vara värt att ladda ner spel som man redan har.
För mer info om Wii se http://sv.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Wii

Ja Beyond good and evil är tyvär rätt så kort iaf om man jämför med spel som Ratchet and Clank men det är ändå ett helt okej spel som kan erbjuda en hel del underhållning.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Lord Moses: Pikmin har jag aldrig fått grepp om, förstod nog inte riktigt vad det gick ut på om jag ska vara helt ärlig.

Då gör det inte så mycket om man köper en Kub för 700kr nu och sen spel som man kan fortsätta att använda sen då. Kanske ska ta och vänta tills man vet exakt vad som gäller... Sen känns det tungt att lägga ut massa pengar på handkontroller igen (har redan haft en kub med 4st, som jag tyvärr sålt för länge sen).

CorranHorn: Att man kan spela Mega Drive spel låter ju fruktat intressant!

Permalänk

Elitserien 95 vore fint att ladda ned

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Lord Moses: Pikmin har jag aldrig fått grepp om, förstod nog inte riktigt vad det gick ut på om jag ska vara helt ärlig.

Då gör det inte så mycket om man köper en Kub för 700kr nu och sen spel som man kan fortsätta att använda sen då. Kanske ska ta och vänta tills man vet exakt vad som gäller... Sen känns det tungt att lägga ut massa pengar på handkontroller igen (har redan haft en kub med 4st, som jag tyvärr sålt för länge sen).

CorranHorn: Att man kan spela Mega Drive spel låter ju fruktat intressant!

Ja det håller jag med om:). Megadrive var en stark konkurent till Snes och hade en hel del intresanta titlar.

Vet inte om du redan läst mitt editarede inlägg ovan men iaf så är det nog bara fram till N64 som blir aktuellt för nerladdning för såvitt jag vet så ska det gå att spela Gamecube spel på den eftersom spelen är på skiva och inte cartridge som är fallet med de tidigare konsolerna.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Jo, MD hade inte riktigt lika många bra spel enligt mig men ett och annat guldkorn fanns definitivt! Och att det bara kommer att gå att ladda hem till och med N64 är väl bra på sätt och vis, då kommer man inte känna sig helt dum när man sitter där med en massa nya GC-spel, vilket de förmodligen hoppas att en del fortfarande kommer göra.

Då återstår enbart problemet med handkontrollerna och minneskort som känns surt att köpa nu...

Hur är det med tredjepartstillverkare, kommer alla de spelen finnas med också? Och Beyond Good and Evil, ungefär hur många timmars spelande är det på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Jo, MD hade inte riktigt lika många bra spel enligt mig men ett och annat guldkorn fanns definitivt! Och att det bara kommer att gå att ladda hem till och med N64 är väl bra på sätt och vis, då kommer man inte känna sig helt dum när man sitter där med en massa nya GC-spel, vilket de förmodligen hoppas att en del fortfarande kommer göra.

Då återstår enbart problemet med handkontrollerna och minneskort som känns surt att köpa nu...

Hur är det med tredjepartstillverkare, kommer alla de spelen finnas med också? Och Beyond Good and Evil, ungefär hur många timmars spelande är det på?

Jag har själv varit sugen på att köpa en Gamecube pågrund av att spelen till den verkar vara rätt så orginella och att Metroid Prime finns till den. Men efter informationen om att wii (då Revultion) kommer erbjuda möjligheten att spela alla spel så har detta inte blivit av. Så mitt råd är att vänta tills den släpps (dock så brukar lanseringsdatum ofta bli uppskjutna men jag tror inte det i detta fallet) och köpa en, det är som sagt var vad jag själv kommer göra om konsolen erbjuder allt som dom lovat.

Beyond and evil tyckte jag var kort om man jämför med andra pc spel men det är nog inte så kort om man går efter ps2 spel eller konsol spel. Anledningen till att Ratchet kändes längre beror nog på att man besökte många planeter flera gånger eftersom man behövde vissa gadgets för att kunna komma vidare från andra planeter. Jag gilar båda spelen men Ratchett vinner pågrund av dess humor och alla galna vapen som man får. För en recension av Beyond good and evil se
http://ps2.gamezone.com/gzreviews/r20546.htm

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Jag har själv varit sugen på att köpa en Gamecube pågrund av att spelen till den verkar vara rätt så orginella och att Metroid Prime finns till den. Men efter informationen om att wii (då Revultion) kommer erbjuda möjligheten att spela alla spel så har detta inte blivit av. Så mitt råd är att vänta tills den släpps (dock så brukar lanseringsdatum ofta bli uppskjutna men jag tror inte det i detta fallet) och köpa en, det är som sagt var vad jag själv kommer göra om konsolen erbjuder allt som dom lovat.

Beyond and evil tyckte jag var kort om man jämför med andra pc spel men det är nog inte så kort om man går efter ps2 spel eller konsol spel. Anledningen till att Ratchet kändes längre beror nog på att man besökte många planeter flera gånger eftersom man behövde vissa gadgets för att kunna komma vidare från andra planeter. Jag gilar båda spelen men Ratchett vinner pågrund av dess humor och alla galna vapen som man får. För en recension av Beyond good and evil se
http://ps2.gamezone.com/gzreviews/r20546.htm

Jag har som jag skrev lite längre upp redan ägt en GC så jag vet hur spelen är på den. Metroid Prime är för övrigt ett av de bättre spel jag spelat öht. Jag tänker mer som så att om konsolen är så billig så kan man ju köpa en nu och spela spelen på den innan man köper en Wii och spelar samma spel på den istället. Det blir då bara själva konsolen och eventuella tillbehör som blir "onödiga". Med tanke på att en GC nu är nere på 700kr så tycker jag att det är värt det i väntan, speciellt om inte Wii kommer förrens i vinter typ.

Tack för länken till recensionen, ska kika in den.

Permalänk

Själv så har jag inte spelat Spyro. Inte Crash heller för den delen.

Så jag kan inte ge dej så mycket mer hjälp på den delen.

Visa signatur

~~|Hearing the music is just like seeing the colors of trance, and feeling the power of acid|~~

Permalänk
Medlem

Tjejen min diggar c&c, diablo2, starcraft, wc3, wc2, mario, sim city, sims,
lineage2 mm mm

Permalänk
Avstängd

min syrra lirar mycket diablo2 LoD

MVH: Peter_86

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 10 (inte x2)

Äventyrs spel och väldigt roligt också. Tror hon skulle gilla det.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

FFX är kanske mitt favoritspel of all time, så jag är rätt bekant med det. Det ska jag låta henne testa, eller så kanske hon mest vill se på när jag spelar, som med en del andra spel. Dessutom är det ett kul experiment, för gillar hon det, då har jag ju massvis med spel på lager ^^

Permalänk
Medlem

worms

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

bruden min gillar Ice Age 2 och NFS: Most Wanted

Permalänk
Medlem

Vad är då ett tjejspel?

sluta upp med det här tramset en tjej kan väl spela vilka spel som helst

kan vi spela doom kan en tjej,quake 1-4 samma sak där varför skulle det va nån skillnad?

min tjej/sambo spelar allt mellan sims 2 till fear går alldelles utmärkt

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhead
Vad är då ett tjejspel?

sluta upp med det här tramset en tjej kan väl spela vilka spel som helst

kan vi spela doom kan en tjej,quake 1-4 samma sak där varför skulle det va nån skillnad?

min tjej/sambo spelar allt mellan sims 2 till fear går alldelles utmärkt

Det är klart ni kan, men min tjej har uttryckligen bett mig att hitta spel som hon kan tänkas gilla. Det hon sagt att hon tycker om är det som stereotypt brukar kallas just tjejspel, i många fall kanske barnspel. Gulliga figurer och relativt utmanande så länge det inte blir för avancerade kontroller. Jag tror säkert att hon skulle kunna lära sig att spela vilket spel som helst, men hon vill helt enkelt inte. Och vad är det då för fel med att en tjej spelar sådana spel?

Permalänk

Har du kollat upp Katamari Damacy? Jag tror att det skulle passa bra eftersom att det är gulligt, lätt att lära sig och framförallt väldigt, väldigt skoj.

Dessutom använder man inga knappar alls, bara styrspakarna.

Permalänk
Medlem

Jag har bara lyckats hitta We Love Katamari men jag antar att det är samma sak? Verkar onekligen oerhört roligt och mycket passande!

Permalänk

jo, det är i stort sett samma sak.

We Love Katamari är uppföljaren till Katamari Damacy.

Permalänk
Medlem

Ah okej. Bör man spela Damacy först eller är We Love istortsett bara en upphottning?

Permalänk

Rent story mässigt så spelar det inte så stor roll vilket man börjar spela.

Katamari Damacy handlar om att man ska återställa stjärnorna medans We Love Katamari handlar om att man hjälper folk som är fans av första spelet.

Annars är sättet man spelar på i stort sett identiskt, det är bara nya banor, uppgifter och lite nya spelsätt i We Love Katamari.

Permalänk
Medlem

World of Warcraft

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkTemplar
Det stod klart och tydligt att de bara hade ett PS2.

Dock så kan jag nämna Spyro. Väldigt omtyckt av syrran. Handlar om en liten lila drake som ska rädda sin värld eller nåt liknande.
Du kan läsa om de två som finns till PS2 att beställa på webhallen här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=32633
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34252

Jag har alla dessa spyro spel. Men inget av dem slår det första på playstation 1. Totalt underbart. Kan du få tag på det så ta det istället.

Visa signatur

Min dator är antik! AMD athlon processor 899mhz, ATI Radeon 9000 AGP 128MB, 512 mb minne och en fantastisk hårdisk på 28 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muskelchockk
Jag har alla dessa spyro spel. Men inget av dem slår det första på playstation 1. Totalt underbart. Kan du få tag på det så ta det istället.

Men gjorde bara länkar till de två som var till PS2 eftersom de verkade som att de mest var de dom letade efter.

1:an är de ända jag spelat men orkade inte lira ut de.

Visa signatur

~~|Hearing the music is just like seeing the colors of trance, and feeling the power of acid|~~