Permalänk

17" LCD TV med DVD?

Det var nog nytt rekord i antal förkortningar i en rubrik.

Vi ska ha en TV i den nya båten, och det hade varit ruskigt smidigt om det fanns en integrerad DVD-spelare i den. Jag har letat runt men marknade verkar vara ganska så smal..
Det närmaste jag har hittat är Sharp LC15L1E (http://www.smartson.se/index.aspx?id=1590) där man kan koppla en dvdspelare till en basstation som sänder allt trådlöst till den bärbara tvn.
Men, för det första så är den extrem ful, den är inte bredbild och jag är tveksam till att det är rätt väg att gå.

Finns det TV-apparater i den storleken som har en spelara inbyggd?
Om inte, kan ni rekoendera någon som inte har DVD internt men som har bra bild och ljud, är stilren och inte klumpig.

Budgeten är väl ganska stor, säg max 10 000kr för allting.

Någon som vet något bra forum med många tv-nördar?

Tack på förhand,
Erik

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Sharp LC15L1E tillverkas inte längre, för övrigt.

LG har en liten 15" som inte är 16:9, men som är trådlös och relativt stilren. Kolla nordic.lge.com

Forumet du efterfrågar finns på www.prisjakt.nu

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Ok, men den finns i butik i Malmö.
Jag är tveksam till att trådlös är rätt väg att gå, bäddar man itne för problem?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Givetvis gör man det. Mitt tips är att kolla på diverse tillverkares hemsidor och att våga sig in på Prisjakts forum (se upp, det rör sig om fanatiker) och rota runt lite.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.