Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

ja att accet raderas ahr väl hänt alla mig tre ggr sen "hackat" en gång

men ja det e ju bara o börja igen, vi va några st som började på nytt för nån vecka sen typ

/w *Let-lijo om du vill spela (ladder)

Visa signatur

det e skönt när dom blir sköna

Permalänk

hallå alla d2-lod'are (som vi kallade varandra när Vi lirade d2)
blev sugen att lira d2 igen och gjorde en amazon för att göra en Javazon... men på den tiden jag lirade så var det patch 1.09 och vad jag förstått så har mycket förändrats osv. så jag skulle behöva lite hjälp med vad för build man ska satsa på då, vilka skills som ska användas, hur mycket som ska sättas på varje och vilka stats som man ska sätta på och även här hur mycket...

Jag har inget kvar från tidigare då alla karaktärer expirat så får jobba mig uppåt igen
btw. acc: *Appoc
om nu någon vill lira party eller något

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr lee
vart kan man hitta torchar lättast? är det vid baal eller?
ska diablo 3 släppas? när då?

Vet inte när Diablo III ska släppas, men enligt PC Gamer så skulle blizzard släppa lite info nån gång i framtiden

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Någon som har lite vanliga gems å ge mig, tar emot alla och är VÄLDIGt tacksam för dem. Vanliga = inte flawed flawless perfect eller nån sånt. Bara typ "ruby" eller "diamond" *comp1337-2 eller svara här på SC

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

hallå.
ja testa å köra "key" portalen. första gick bra när man skulle döda izual. men när andariel chlonen kom i nästa portal så hände det inget på livet.
körde med en 93 sorc. tog ju bort halva livet med skillen som ja inte kommer ihåg vad den heter. men sen öka livet bara igen. varför? ja gör 15k i lightning skada. tycker det borde funka lite bättre iaf. hade inte en chans=(. så ja undrar vilken charater som är bäst å döda dom med?
å vad är det man får? mephistos hjärna......sen vet ja inte mer.
tack sam för ett svar så snabbt som möjligt

Permalänk
Medlem

Generellt sett så tror jag att en renodlad smiter är den bästa gubben fast man får passa sig för de oblivion knight's som är utströdda på vägen till Izual (stor fysisk skada + iron maiden = plötslig död). Min lvl 88 Tesladin Palla (fokuserat på Holy Shock) funkar helt ok om jag switchar till smite när Lilith dyker upp. Sen hjälper det en hel del om man har utr. med crushing blow, open wound och life tap, men det är om man kör melee char. Jag och en kompis som har en lvl 90 Concentrate Barbar brukar klara oss ganska bra tillsammans.

Grejen med Lilith är att hon har en grym life regeneration så man måste "mata på" hela tiden + helst ha något som stoppar upp regenereringen.

Du får Baal's eye, Mephisto's brain och Diablos horn.

Visa signatur

"The only true currency in this bancrupt world is what you share with someone else when you're uncool"
-Almost famous

Permalänk
Medlem

ok. tack tack. vilka skill ska man sätta på om man ska köra smite. ska man maxa smite å defesiv eller är det helt onödigt?

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört någon renoldlad smiter så jag är lite osäker på hur man skall fördela poängen optimalt. Men kör du enligt den här "builden" borde du klara dig ganska bra http://www.theamazonbasin.com/d2/forums/index.php?showtopic=6...

Sen finns det div guider på bl.a. Gamefaqs som säkert kan hjälpa dig en del.

Visa signatur

"The only true currency in this bancrupt world is what you share with someone else when you're uncool"
-Almost famous

Permalänk
Medlem

men behöver ja sätta nått på attack rating?

Permalänk
Medlem

Nej. Smite använder itne Atackrating

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat det vanliga Diablo 2 ett tag har jag nu kommit till slutet på Akt 2, då fick jag höra att om man installerade LOD kunde man köra i hög(re) upplösning (800*600). Sagt och gjort, men nu kan jag inte hitta min save fil eller rättare sagt save filen ligger där den ska men jag hittar inte min character när jag ska starta LOD! Nån som vet felet? Eller kan man helt enkelt inte uppgradera och få med sig sin gubbe? Tacksam för svar!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

hmm gubben ska finnas kvar, gjorde det för mig...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

hmm får väl prova igen?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Gah får posta i denna också då den verkar va mer aktiv.. Jag sitter bakom router men kommer inte in på b.net. Får antingen "Checking versions" i en evighet eller så disconnectas jag när ja försöker skapa ett acc.

Jag öppnade porten 6112 (som readme'n sa) men utan förändring. Asså alla andra spel jag har funkar perfa (starcraft bl.a). Trodde först att b.net var nere för polarn sa att hans inte funka heller men nu är han inte men jag kommer inte in.

Mitt d2 är för övrigt helt nyköpt med nya keys och datorn är rätt ny den med. Nån som vet vad detta beror på ? drog en clean install utan vare sig crack. mh eller något. Har också prövat att lägga på patchen manuellt (disconnectas när den uppdaterar online).

'hjäääääääääälp'

UPDATE!

prövade polarns acc och det funkade prima! Jag kan inte skapa mitt eget bara? WHYYYY ?

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svetty
text

låt polaren göra ett acc åt dig då :S

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Det här blir en n00bfråga utan dess like känner jag, hehe Har läst ett gäng sidor i denna tråd men tycker inte att jag har hittat svar på mina frågor.

Så här ligger det till iaf, har inte lirat d2lod själv men däremot d1 när det begav sig. Min tjej har lirat en del d2lod men endast i singelplayer. Vi har nu tänkt att vi ska börja lira multi tillsammans och det är här mina n00bfrågor kommer;

Vi har endast tänkt att köra vi två och börja om helt från scratch. Hur skall vi då gå till väga för att levela snabbast möjligast? Skall vi skapa ett game via open battle.net eller duger TCP/IP?

Är det bäst att rensa ut varje bana eller kan vi på nåt sätt använda henns sorc (lev 75 nightmare) för att boosta? Om så hur gör vi?

Förklara gärna så utförligt som möjligt.

Sen finns ytterligare fler n00bfrågor som tex vad innebär alla olika runs? Vad krävs för det? Hur görs det? Funkar det även i Single Player?

Vilka karatärer ska vi satsa på? Har själv funderat på att köra som Barbarian, hon var lite sugen att testa Druid. Lämpligt tillsammans?

Tips, trix och vanliga d2-förklaringar tas tacksamt emot!

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag får upp felmedelandet "Diablo II har stött på ett problem och måste avslutas" hela tiden! Oavsett om det är ett riktigt eller crackat, uppochnervänt eller ut och in! Någon som vet vad som kan vara felet?! Riktigt störigt detta då Diablo2 LoD är ett riiktigt kul spel!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danlin
Det här blir en n00bfråga utan dess like känner jag, hehe Har läst ett gäng sidor i denna tråd men tycker inte att jag har hittat svar på mina frågor.

Så här ligger det till iaf, har inte lirat d2lod själv men däremot d1 när det begav sig. Min tjej har lirat en del d2lod men endast i singelplayer. Vi har nu tänkt att vi ska börja lira multi tillsammans och det är här mina n00bfrågor kommer;

Vi har endast tänkt att köra vi två och börja om helt från scratch. Hur skall vi då gå till väga för att levela snabbast möjligast? Skall vi skapa ett game via open battle.net eller duger TCP/IP?

Är det bäst att rensa ut varje bana eller kan vi på nåt sätt använda henns sorc (lev 75 nightmare) för att boosta? Om så hur gör vi?

Förklara gärna så utförligt som möjligt.

Sen finns ytterligare fler n00bfrågor som tex vad innebär alla olika runs? Vad krävs för det? Hur görs det? Funkar det även i Single Player?

Vilka karatärer ska vi satsa på? Har själv funderat på att köra som Barbarian, hon var lite sugen att testa Druid. Lämpligt tillsammans?

Tips, trix och vanliga d2-förklaringar tas tacksamt emot!

Alltså, att inte spela på b.net suger faktiskt lite. Men OM ni nu ska köra TCP/IP kan ni lätt boosta med lvl 75. Bara att ta en lvl 1 gubbe till Baal. Alltså döda alla akt-bossar o.s.v. När ni kommer till akt 5. Kör Baal-runs till du kommer upp i bra lvl. Sedan är det bara att fortsätta så.

Permalänk

Jag vill börja spela Diablo 2 på battle.net
Men det var åratal sedan jag spelade det.. Jag vet inget om bra builds och vilka skills / stats en fet Barbarian ska ha.

Jag gillar barbar, finns det någon som skulle kunna hjälpa mig? Någon riktigt kunnig Barbar-user?

Extremt tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Hallå alla swecare. Har lagt D2 på hyllan och gett mitt acc till en polare så loggar någon in så är det inte jag. Tack för allt All hjälp jag fått och alla saker ni bidragit med ni är underbara. Precis sånt folk man vill lira med Men jag kommer säkert installera spelet senare igen när jag får tillbask suget för spel över lag. Ha det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av comp1337
den hoton är för dyr för mig, kan bara ge ist mal

Du ska få HOTO for free ... så du får skicka PM eller om du addar min msn: myruss@gmail.com eller om du skriver här i tråden ska jag prata med killen som fått sakerna.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Alltså, att inte spela på b.net suger faktiskt lite. Men OM ni nu ska köra TCP/IP kan ni lätt boosta med lvl 75. Bara att ta en lvl 1 gubbe till Baal. Alltså döda alla akt-bossar o.s.v. När ni kommer till akt 5. Kör Baal-runs till du kommer upp i bra lvl. Sedan är det bara att fortsätta så.

en druid och en barbar kan få sjukt mycke liv tillsammans

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

Vill ha en bra Barbar, en lvl 6 just nu. Har inte höjt några skills än och bara på str och vit på statsen.

Någon som skulle kunna hjälpa mig så att jag inte höjer på meningslösa skills?

Permalänk
Medlem

ska du satsa på att delta i OS med din barbar elr? Om inte så tycker jag du ska ta dom skillsen du känner för bara.. Det jämnar endå ut sig ganska bra sen:)

Permalänk
Medlem

hej hej.

ja körde uber diablo å alla där nere. ja fick nått som heter standard of heroes. vad är det för nått? är det bra eller? å så trodde ja att man skulle få den där 1 till alla skill charmen men det fick ja inte. kommer den bara ibland eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svetty
Gah får posta i denna också då den verkar va mer aktiv.. Jag sitter bakom router men kommer inte in på b.net. Får antingen "Checking versions" i en evighet eller så disconnectas jag när ja försöker skapa ett acc.

Jag öppnade porten 6112 (som readme'n sa) men utan förändring. Asså alla andra spel jag har funkar perfa (starcraft bl.a). Trodde först att b.net var nere för polarn sa att hans inte funka heller men nu är han inte men jag kommer inte in.

Mitt d2 är för övrigt helt nyköpt med nya keys och datorn är rätt ny den med. Nån som vet vad detta beror på ? drog en clean install utan vare sig crack. mh eller något. Har också prövat att lägga på patchen manuellt (disconnectas när den uppdaterar online).

'hjäääääääääälp'

UPDATE!

prövade polarns acc och det funkade prima! Jag kan inte skapa mitt eget bara? WHYYYY ?

Finns en FAQ om vilka portar man ska öppna i olika spel här på sweclockers, men inte i denna tråd

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Gött är lvl 12 nu har kommit till outer cloister. Ska fortsätta lite senare och komma till Act 2.

Länge sedan man spelade detta spelet så roligt!

EDIT: Jag är lvl 14 nu och är i inner cloister. Jag har tankat hem en FAQ För en Leap-Barbarian. De verkar roliga.

Någon som har lite bra n00b-gear till skänks?

Permalänk
Medlem

hur mycket är en torch värd jämnfört med ist runer? druid eller necro eller assasin torch. är dom värda lika mycket?

Permalänk

Startade en tråd på battle.net forumet. Där skrev alla att Dragoon aka. Leap-Barbar suger i PvP.

Men eftersom jag ändå inte har grejer till PvP så kommer jag väl bara köra på lite random första gången genom spelet, för att få tag på grejer. Ska nog bli en tank med 1hand + sköld och mycket resistance+Iron skin tror jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Startade en tråd på battle.net forumet. Där skrev alla att Dragoon aka. Leap-Barbar suger i PvP.

Men eftersom jag ändå inte har grejer till PvP så kommer jag väl bara köra på lite random första gången genom spelet, för att få tag på grejer. Ska nog bli en tank med 1hand + sköld och mycket resistance+Iron skin tror jag.

En erfaren Barbar spelare här (Alltså jag:D) (Har spelat D2 i totalt 6 år nu:D)

Själv kör jag något som kallas för "Frenzy Barbar", det är en två-handad barbar som slår snabbare och hårdare för varje slag han träffar fiederna och springer väldigt fort efter varje lyckad träff.

En barbar jag kan rekomendera Sen finns det ju alltid WO-barbaren vilket jag tröttnat på :P.

Mvh / Robin

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64