Permalänk
Medlem

Internet slutade fungera, attack?

Hejsan!
När jag satt och surfade igår kväll så dog helt plötsligt internet totalt, när jag kollade i Zone Alarm så såg jag att räknaren som håller koll på antalet "attacker" räknade uppåt väldigt fort. Jag kollade och det verkar som att jag tar emot massvis med UDP-paket från olika adresser som stoppas i Zone Alarm. aktivitetslampan på min router blinkar som sjutton. Routern får IP-adress från telia (0,5mbit ADSL). Jag kommer åt min router så det är troligen någonting utanför mitt nätverk som spökar.

Detta fortsatte nu på morgonen med skillnaden att ingen trafik verkar gå mellan min dator och internet (kommer fortfarande åt routern). Är det någon som har någon erfarenhet av detta eller någon idé på vad jag ska göra? Drog i alla fall ut routern när jag åkte hemifrån och den var även avstängd under natten.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Låter mysko...
Prova att reseta routern och se om det möjligtvis skulle funka då.
Testa även att ringa din ISP och se så att allt står rätt till där.

Permalänk
Medlem

ok, ska testa det när jag kommer hem.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe