Lacie 250GB - Vill inte vara med längre...

Permalänk

Lacie 250GB - Vill inte vara med längre...

Jag köpte min externa Lacie 250GB i mars/april och har bara haft den hemma hos mig och den har fungerat bra.
http://www.lacie.com/se/products/product.htm?pid=10468

Men sen tog jag med den till min far och det fungerade först jättebra men sen la den bara av. Provat byta usb-port på datorn och usb-kabel men inget har fungerat.
När man sätter igång den så tänds lampan men den kommer inte upp under "Den här datorn". Min far har en Iomega 300GB och den fungerar hur bra som helst. Min far har en FujitsuSiemens, en laptop.

Nu har jag inte haft möjlighet att prova den hos mig igen sen jag tog med den till min far. Men har svårt att tro den skulle fungerar hos mig...

Vet nån vad som kan vara galet?
Jag har lagrat en massa musik och foton och skulle bli ledsen om
det inte gick att få fram mera.

Visa signatur

"jag kastar stenar i mitt glashus, jag kastar pil i min kuvös"

Permalänk
Medlem

När man sätter igång den så hör man rasslande från hd när den startar upp. Det kan hända att HD är sönder men det kan även hända att nåt annat är sönder och att HD är hel. Du kan plocka ut HD och koppla in den i ett vanligt chassit för att testa om den funkar. Det är en vanlig IDE HD precis som vilken annan som helst.
Skulle det visa sig att den är sönder så är det bara att göra RMA dvs skicka den till LaCie. Där råder jag dig att ta kontakt med LaCie global för dom hjälper dig på två röda. Att ta kontakt med LaCie Sverige är bara förödande för det kommer att ta veckor innan du får hjälp. Det är min erfarenhet plus att jag har hört liknande historier från andra personer.
Jag gjorde så att jag kontaktade både den Svenska och Globala/Franska LaCie och fick min lagad på 1.5 vecka. Efter att HD hade kommit från reparation då hörde av sig den Svenska LaCie och ville hjälpa.

Att plocka ut HD är inte svårt. Ta en tunn skruvmejsel helst 2 såna och bara att benda upp baksidan sen är det bara att skruva loss den. Var försiktig för det är plast så att inga synliga skador syns.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma problem med min så jag kontaktade JME Data där jag hade köpt den och de uppmanade mig att skicka in den till dom. Så jag gjorde detta och väntade sedan i ca 3 veckor utan att höra ett knyst. Men sedan kom hårddisken på posten helt fungerande. Men det bästa var att det fanns plats för 279GB nu men när jag skickade in den fanns det bara plats för 250GB.. Lite konstigt tycker jag men gnäller inte för det :D:D

Visa signatur

Amilo Xi1546, T2500, 200Gb, 2048Mb, X1800 256MB, Lacie 250Gb, Logitech trådlös mus+tangentbord.