Permalänk
Medlem

Lågt tjutande ljud

Hej!
För ungefär en vecka sen började jag höra ett ljud i mina hörlurar. Det är ett lågt tjutande ljud, liknande det som man (eller iaf jag) ibland kan få i ena örat utan anledning. Jag tycker att det är oerhört svårt att beskriva ljud, men det är ett entonligt ljud på inte aldelles för låg frekvens. Första gången jag hörde ljudet varade det endast i några sekunder. Men sekunderna blev efter hand längre och längre och nu verkar ljudet vara permanent, det har varit på från att jag startade datorn tills att jag skrivit klar den här tråden.

Mina frågor är:
- Vad är det som orsakar ljudet? Hörlurarna, ljudkortet eller vad det kan vara.
- Hur åtgärdar jag det.

Mitt ljudkort är integrerat i moderkortet som är ett ASUS A8N-E. Realtek AC97 heter ljudkortet om jag tittar på kontrollpanelen. Jag håller i detta nu på att ladda hem nya (eller samma som jag har, vet inte) drivrutiner till ljudkortet från ASUS hemsida. Det går väldigt långsamt, det är därför jag postar tråden innan jag försökt med nya drivrutiner.'

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

integrerade ljudkort verkar ibland fortplanta ljud från hårddiskar och annat i datorn. Fråga mig inte hur det går till eller om det verkligen är sant men det har jag fått höra och tycker mig uppleva

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Ok, så köper jag ett nytt ljudkort blir jag av med problemet, antagligen.
Men varför har det börjat tjuta just nu, datorn är runt ett år gammal :S

Permalänk

Kolla ljudinställningarna och prova att ändra på dom på olika sätt...