Permalänk
Medlem

Bästa VGA Kylaren

Vilken är det bästa VGA kylaren (inte vatten) tänkte på någon sorts Zalman men är inte säker så vad tycker ni ?

till Radeon X850

Permalänk
Medlem

Zalman VF900-CU i så fall.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

okej men denna http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322214 är det något att ha eller

Permalänk
Medlem

Den är nog inte riktigt i klass med VF-900.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

Okej men då tar ja VF-900 Tack! för alla snabba svar

Permalänk
Medlem

Tänk på att antagligen sitter det integrerat kylning för minnena på den flänsen som sitter på GPUn idag(orginal)...
Det får du inte om du köper löst. Så köp nya flänsar till grafikminnena (kostar 80:-).

det behövde jag ialf göra.

Visa signatur

//John

Permalänk
Medlem

Till VF900 följer minnesflänsar med.

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk
Medlem

ATI Silencer 5 rev. 2 då? Är den något att ha? Det vore ju bli svalare i lådan i och med att man blåser ut luften på baksidan av burken. Och den kyler väl minnena med?

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XYZ-saft
ATI Silencer 5 rev. 2 då? Är den något att ha? Det vore ju bli svalare i lådan i och med att man blåser ut luften på baksidan av burken. Och den kyler väl minnena med?

Jag är väldigt nöjd med min Ati sliencer till mitt X850 och den kyler minnena.
Men den är nog inte riktigt lika bra som VF900.