Permalänk
Medlem

för er som inte sett nyheten så kan man nu emulera 3.02

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så nu behövs inte 1.5 för att kunna köra de gammla klassiska spelen? Låter ju minst sagt bra isåfall.

Har börjar blivit intresserad av psp nu, verkar finnas så mycket skojjigt att göra:)

Det jag är lite rädd för är att det ska släppas någon ny konsol ganska snart.

Har kollat runt lite på begagnade och hittade denna annonsen på tradera: http://www.tradera.com/auction/aid_36652682

Killen verkar ju vara lite oseriös om man ser som han har skrivit och den "information" han har gett, säger ju inte så mycket. Han har ju ingen tidigare annonser utlagda eller några omdömmen så det känns ju lite riskfyllt. Ett bud är bara lagt så det går nog att köpa den hyffsat billigt om man har lite taktik

Men vad tycker ni? För oseriöst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joper
Så nu behövs inte 1.5 för att kunna köra de gammla klassiska spelen? Låter ju minst sagt bra isåfall.

Har börjar blivit intresserad av psp nu, verkar finnas så mycket skojjigt att göra:)

Det jag är lite rädd för är att det ska släppas någon ny konsol ganska snart.

Har kollat runt lite på begagnade och hittade denna annonsen på tradera: http://www.tradera.com/auction/aid_36652682

Killen verkar ju vara lite oseriös om man ser som han har skrivit och den "information" han har gett, säger ju inte så mycket. Han har ju ingen tidigare annonser utlagda eller några omdömmen så det känns ju lite riskfyllt. Ett bud är bara lagt så det går nog att köpa den hyffsat billigt om man har lite taktik

Men vad tycker ni? För oseriöst?

Jag vet inte, det ser ju ut att vara ett lite osäkert kort.

Samtidigt, postförskott, då kommer du ju få NÅNTING iaf, även om det kanske visar sig vara en tegelsten eller så

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joper
Så nu behövs inte 1.5 för att kunna köra de gammla klassiska spelen? Låter ju minst sagt bra isåfall.

Har börjar blivit intresserad av psp nu, verkar finnas så mycket skojjigt att göra:)

Det jag är lite rädd för är att det ska släppas någon ny konsol ganska snart.

Har kollat runt lite på begagnade och hittade denna annonsen på tradera: http://www.tradera.com/auction/aid_36652682

Killen verkar ju vara lite oseriös om man ser som han har skrivit och den "information" han har gett, säger ju inte så mycket. Han har ju ingen tidigare annonser utlagda eller några omdömmen så det känns ju lite riskfyllt. Ett bud är bara lagt så det går nog att köpa den hyffsat billigt om man har lite taktik

Men vad tycker ni? För oseriöst?

varning:

säljaren har inga omdömen alls. OM du tänker bjuda på auktionen så förskotts betala inte. Det står heller inte vad det är dör modell. alla psps går inte att nergradera och ska jag vara ärlig så är pspn inte mycket att ha annars.

PSPn är förövrigt en riktigt bra media maskin. Sjukt skönt att kunna slå på en film eller kanske spela lite snes på resan men om det är en ren spel konsol du är ute efter så är nog endå nintendos ds bättre.

Tänk också på att du antagligen kommer behöva skaffa minst 2gb extra minne till den,.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Hej, funderar på att köpa ett PSP, har nu ett gäng frågor. Kan kanske söka mig till alla men tesar att fråga här om någon kan svara.

1. Om man nu skulle få en med ett moderkort som inte går att nergradera bios på, kommer detta lösas innom en överskådlig framtid?

2. När man har nergraderat, så har jag förstått att man kan köra sk homebrews. Vad ger detta mig för fördel mot det vanliga bioset.

3. Kan man inte se avi filmer på den "vanliga"?

4. Vilka homebrews finns det? vilka fördelar ger det mig?

5. Någon som vet när Final fantasy kommer till PSP?

6. Vad finns det för kul man kan göra med en psp?

Tacksam för svar

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

1. nej det är inte sannolikt.

2. det är inte bios utan firmware det rör sig om (fyller dock liknande funktion)
det man gör är att man nedgraderar till en äldre firmware i vilken folk har hittat exploits vilket låter dom lägga in egna program. du kommer alltså inte att kunna utnyttja allt som finnd i den senaste firmwaren men det finns lösningar i form av homebrew.

3. jodå man kan se på avi filer men du måste konvertera dom så att du får dom i rätt storlek. (onödigt med högre upplösning än skärmen klarar) pspvideo9 är att rekommendera för detta ändamål.

4. besök pspupdates.qj.net så kan du läsa dig till vad det finns för saker. bland de populärare alternativen finns bla emulatorer av äldre konsoler och andra filmvisningsprogram

5.
final fantasy tactics info
http://pspupdates.qj.net/Final-Fantasy-Tactics-The-Lion-War/c...
ff7 crisis core info (var antagligen denna du mena)
http://pspupdates.qj.net/category/1720/cid/1720

inga direkta infos om release men kan vara kul att vetalite om dom ändå.

6. titta på film, surfa på internet, spela spel, lyssna på musik m.m.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Tackar cleesox!

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

tjena grabbar. skriver just nu fran min psp jag fick i julklapp. kan man flasha 2.8?

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

har du 2.8 som jag så är det kört med nergradering det går inte alltså tyvär! du får vänta med att någon knäcker 2.8an så att man kan nergradera.

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fan va gött
Men jag väntar hellre på en stabil version av nedgraderaren
Är förövrigt sjukt nöjd med min psp, Har dock itne kunnat testat något spel.
För alla affärer är ju stängda och öppnar inte förräns på tisdag

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk

Hehe, ni vet att Dark_Alex har släppt en ny FW version? 3.02 OE-A (B kommer ut imorgon 25/12) nu kan man göra om sina egna PSX spel som man har på CD/Datorn och spela dom på PSP:n eftersom dom har lyckats hacka den inbyggda PSX emulatorn
Även alla andra grejer som ISO Loading från XMB funkar, såväl som att ladda in .prx filer och köra ingame utan att behöva flasha. Ett måste för alla som kan uppgradera!

Permalänk
Medlem

Så den funkar som 1.5 fast det är en nyare version eller?
Kan man köra backup spel och homebres med den versionen då?
Och vilken version måste jag ha för att uppgradera till 3.02, kan jag ha 2.8?

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Vilka spel tycker ni är roligast just nu till PSP?
Själv gillar jag följande:

1. Tekken dark <-> Helt underbart, speciellt om man kör med andra
2. Me and my Katamari <-> Hysteriskt kul.
3. Brother in Arms <-> kul med FPS spel, dock suger lite kontrollen.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
Så den funkar som 1.5 fast det är en nyare version eller?
Kan man köra backup spel och homebres med den versionen då?
Och vilken version måste jag ha för att uppgradera till 3.02, kan jag ha 2.8?

3.02 OE-A ger alla funktioner som 3.02 och 1.5 har (homebrews då speciellt), samt ISO-laddning direkt från XMB och PSone-spel stöd. Dessutom finns Recovery-menyn så att man kan aktivera USB-läge och även uppdatera firmwaren om man skulle råka "bricka" PSPn.

Man jobbar just nu på att kunna nedgradera från 2.8, vet inte om det är stabilt än, men man har lyckats. Har inte följt den utvecklingen. Titta runt lite på t ex PSPUpdates så löser det sig nog.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Okej så jag ska ha 1.5 för att uppdatera till 3.02 OE-A eller?

Någon som har ett bra tips på ett spel?!

Ska nämligen köpa nytt spel imorgon iväntan på nedgraderingen av 2.8.

Och Vice city stories behöver man version 3.02 för att spela de eller?

Så brainstorma på vilket spel jag ska ha

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

tror att vcs vill ha 2.8 nånting. 3.0 var väl inte släppt när det kom ut

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

braa, då kan jag nog köra de på min 2.8

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Oj jag har inte spelat eller kollar på psp scenen på ett bra tag.

Man kan ju redan spela psone spel ju FYAN det är ju hur stor grej som hälst!
psp är ju skitbra ds har ju inget jämnfört nu yaay

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Så nu är det bara att dra fram FFVII och köra det på PSPn?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Jag har själv funderat på att uppgradera till 3.02 OE-B nu när man kan fixa egna ps1-spel. Har länge funderat på att spela om suikoden 1&2 och FFVII igen. Nu har jag chansen att göra det i princip överallt.

Permalänk
Medlem

Chrono Cross och Suikoden 1,2 på PSP ftw. Måste fixa pronto.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Chrono Chross funkade fint, iallfall de 10 minuter jag körde det. Skall bli kul och se hur MGS funkar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Riktigt bra firmware 3.02 oe-b

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Uppdaterar nu. Ska bli kul att spela ett par klassiker nu under jullovet.

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge mig ett snabbt svar klarar psp av 4gb minneskort?

Lirar ff7 nu jävlaar säger jag bara

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Ja, PSP:n klarar av minnneskort på 4 GB och från och med 3.00 klarar den även minneskort upp till 8 GB. Läste även att dom tillverkar ett 32 GB minneskort som PSP:n ska stödja så småningom, kan bli väldigt nice ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Ja, PSP:n klarar av minnneskort på 4 GB och från och med 3.00 klarar den även minneskort upp till 8 GB. Läste även att dom tillverkar ett 32 GB minneskort som PSP:n ska stödja så småningom, kan bli väldigt nice ^^

Skojjar du? PSP ÄR FAN BÄST JU!

Finns 8gb ute nu?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Ahh, det finns ute. Däremot vet jag inte om 8 GB finns att köpa i Sverige ännu. Det är bara att googla och se
Edit: Hittade ett för 2995 Kr, kanske inte så lönsamt att köpa det
Bättre att köpa 4GB x 2 om du nu ska köpa eller vänta in 32 GB

Permalänk
Medlem

köper ett 4gb nu

the legend of dragoon ska få plats ;D altså det känns som en dröm att ha pdx spel på pspn den bäst säljande konsolen i pocket

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|