Permalänk
Medlem

Hjälp med Sötekis-clansida!

Hej!
Jag kan inte så mycket om webdesign men har ändå lyckats pussla ihop en hemsida till våran nybildade clan. Sidan skapades på några timmar idag och jag måste säga att jag är ganska så nöjd med resultatet. Nu är det så att jag har ett litet problem. Om ni går in på sidan och kollar så ser den helt ok ut i IE men i Firefox så blir det ett jobbigt mellanrum mellan divarna. Menyn är tagen från webdesignskolan. Jag är inte ute efter kommentarer på designen men det får ni gärna kommentera om ni känner för det.

/Mvh Knol

http://sotekis.apakossa.org

Permalänk

Sött

Citat:

Favotitgenre: ...

Permalänk
Medlem

Inga pedofiler vill ni ha i klanen? Men är det okej med våldtäktsman(hennes ögon sade ja!) / mördare(det var egentligen en olycka)?

Jag vet tyvärr inte exakt vad problemet är, men testa att strippa bort all padding, margin, osv från alla element (*) och se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Inga pedofiler vill ni ha i klanen? Men är det okej med våldtäktsman(hennes ögon sade ja!) / mördare(det var egentligen en olycka)?

Jag vet tyvärr inte exakt vad problemet är, men testa att strippa bort all padding, margin, osv från alla element (*) och se om det blir någon skillnad.

Ok, när du säger det så så kan man kanske tänka sig att ta bort det :P. Ok, ska testa att göra detta senare idag. Tack för tipset!

Hejsan123: Haha! Tack för den, det ska ändras senare också

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Klan inte clan. Håll er till ett språk (ni kräver ju att man "[...]måste kunna tala det svenska språket" och då borde man väll även kunna skriva någorlunda) tack blir irriterande att läsa annars.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Åh vad jobbigt det måste vara om det är ett c istället för ett k där.

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kladz0r
Åh vad jobbigt det måste vara om det är ett c istället för ett k där.

Ja det gör ont i mitt hjärta eftersom jag vet att jag själv skrev så när jag var yngre och det jag vill är att han skall slippa samma smärta som jag nu har i mitt hjärta!

Nä men allvarligt, det är lite irriterande eftersom när jag (förhoppningsvis gör fler såhär ) läser, läser jag högt i mitt huvud (om ni förstår) och då låter det förjävligt när det kommer ett ord på ett annat språk mitt i meningen. Ja ni förstår förhoppningsvis annars skall jag gå och ställa mig i hörnet och skämmas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Ja det gör ont i mitt hjärta eftersom jag vet att jag själv skrev så när jag var yngre och det jag vill är att han skall slippa samma smärta som jag nu har i mitt hjärta!

Nä men allvarligt, det är lite irriterande eftersom när jag (förhoppningsvis gör fler såhär ) läser, läser jag högt i mitt huvud (om ni förstår) och då låter det förjävligt när det kommer ett ord på ett annat språk mitt i meningen. Ja ni förstår förhoppningsvis annars skall jag gå och ställa mig i hörnet och skämmas.

Ok, det sista vi vill är ju att folk ska bli irriterade när de går in på hemsidan Så jag kommer att ändra i texten till klan, men inte i loggan. Den kan ju få vara lite internationell :P.

Men jag skulle uppskatta om folk försökte hjälpa mig med mitt problem istället. Upptäckte idag till min fasa att det såg likadant ut i Safari.
Testade tipset om att ta bort all padding och sånt men det funkade inte bättre för det :(. Jaja, lite tips hade uppskattats

Permalänk
Medlem

förmodligen ser det likadant ut i opera och netscapte ochså.

Visa signatur

//Toombass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toombass
förmodligen ser det likadant ut i opera och netscapte ochså.

Usch... jag börjar bli desperat nu! Kanske får ta och skriva om allt från grunden och göra mig en egen meny. Kanske blir bättre då. Får börja jobba på det inatt kanske.

Permalänk
Medlem

gör så...

Visa signatur

//Toombass

Permalänk
Medlem

body { width: 606px; margin: 0 auto; padding: 0em; font-family: Tahoma; background: url(bg.png);} #logo { width: 600px; height: 150px; border: 3px solid #757575; border-bottom: none; background: url(logo.png);} /* MENY */ h1 { font: 150% Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #ccc;} #menycontainer { width: 600px; float: left; border: 3px solid #757575;} #menycontainer ul { margin: 0; padding: 0; float: left; width: 100%; background: #757575; font: 70% Verdana, Helvetica, sans-serif;} #menycontainer li { display: inline;} #menycontainer ul a { float: left; text-decoration: none; padding: 0.3em 4em;} #menycontainer a:link { color: #ffffff;} #menycontainer a:visited { color: #ffffff;} #menycontainer a:hover { background: #badb67;} #menycontainer a#current { background: #badb67; color: #000000;} /* innehåll */ #main { width: 580px; float: left; padding: 0 10px; background: #eaeae8; border-left: 3px solid #757575; border-right: 3px solid #757575;} /*footer */ #footer { width: 600px; height: auto; float: left; margin-right: auto; margin-left: auto; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; background: #eaeae8; border: 3px solid #757575;}

Ser vettigt ut i Firefox. Om du sedan lägger <ul> taggar runt listan, <li> taggarna, i clan.html så skall det se vettigare ut där med.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zypher_X

koooooooood

Ser vettigt ut i Firefox. Om du sedan lägger <ul> taggar runt listan, <li> taggarna, i clan.html så skall det se vettigare ut där med.

TACK! TACK! TACK! Nu ser det ut precis som jag vill :D. I koden också ;). Jag är evigt tacksam o store herre

Nu har jag också ändrat "Favotitgenre" och Clan --> Klan.

Permalänk
Medlem

Medlemar sidan flytar sig när man trycker i firefox iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av selver89
Medlemar sidan flytar sig när man trycker i firefox iaf.

Ja, jag är ganska så säker på att det beror på scroll-listen som dyker upp till höger, så det är inget jag kommer gräva djupare i. Det löser ju sig så fort man får mer innehåll ;). Men tack ändå

EDIT: Nu när jag har fått mina problem lösta så är det fritt fram att kommentera designen

Permalänk
Medlem

Inte så mycket att hänga i julgranen.. jag gillar inte vanliga sidor..

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
Inte så mycket att hänga i julgranen.. jag gillar inte vanliga sidor..

Men det är inte meningen att den ska glittra och blinka och lysa

Permalänk
Medlem

Copyright texten är för stor.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Copyright texten är för stor.

Ok, tack Ska fixas