Cool, Quiet & Ugly - Min Xbox 360 Mod [bilder]

Permalänk
Medlem

Vattenkylning är inte så lyckat när det är så begränsat med utrymme.

Men med ett nytt chassi är det ju lätt fixat.

Han som gjorde den 'bärbara' xbox 360n med inbyggd skärm osv. hade väl vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hollyweird
Pulver: du hänger möjligtvis inte på minhembio.com oxå?

Jo, jag heter Pulver där också

Är mest aktiv i tråden om min nya TV Mirai DTL-632V200

Permalänk

Har tittat på det här bygget minst 5 gånger nu. Älskar att du i stort sett skiter i hur det ser ut, men tänker på prestanda. Är noggran och testar många olika lösningar.

Och härliga foton, när du visar på samma bild vad för verktyg du använde osv. Och med ljus bakgrund!

10/10!!

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jo, jag heter Pulver där också

Är mest aktiv i tråden om min nya TV Mirai DTL-632V200

Ah.. visste väl att jag stött på dig där, heter mauds!
Själv så har jag en Mirai DTL-532W100

Permalänk
Medlem

Nu blev jag fan jävligt sugen på att modda! Funderar att vid nästa lön att sticka iväg och köpa en till HDMI premium och nått fräckt chassi. Skall se ifall jag kan lösa nått med vattenkylning

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Nu blev jag fan jävligt sugen på att modda! Funderar att vid nästa lön att sticka iväg och köpa en till HDMI premium och nått fräckt chassi. Skall se ifall jag kan lösa nått med vattenkylning

Sluta fundera, bara gör det!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Nu blev jag fan jävligt sugen på att modda! Funderar att vid nästa lön att sticka iväg och köpa en till HDMI premium och nått fräckt chassi. Skall se ifall jag kan lösa nått med vattenkylning

Sluta fundera, bara gör det!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Sluta fundera, bara gör det!

Ge mig 3400 för ett 360 premium hdmi och en 3-4000 till för chassi, vattenkylning + tillbehörså sättar jag igång!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

fint (:

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Nu har jag bestämt mig! Den 25:e denna månaden så kommer jag lägga en order på en massa vattenkylningsprylar. Har reda listat ut vad jag skall ha osv. Kommer starta en tråd såfort jag sätter igång.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Har den senare tiden försökt få min xbox360 någolunda tyst, då min sambo stördes när hon skulle sova (sovrummet ligger på en annan våning i huset). Svårt att förklara hur högt skiten låter med orginalfläkt samt whisper skiten. Tillslut blev jag trött på allt folk utan familj som skrev "höj volymen" i varenda tråd om ämnet, då jag kunde sitta och spela med hörlurar och ändå höra xboxen. Microsoft vägrade ta emot den som felaktig då den "fungerade".

Först testade jag talismoon "whisper" max som i silent läge låter lika mkt som orginalfläkten. Det som återstod var att ge bort boxen till någon som ville ha en liten minijetmotor i vardagsrummet eller försöka med något annat.

Hittade din finfina mod här och beslutade jag mig för att göra en liknande mod. Dock med 1x120mm PAPST 4412FGL, en Thermalright fläkttunnel (köpte sista på gtek ) och en hög med eltejp

Har dock ej hunnit spela så länge på den än, men det känns som bättre flås i fläkten och skiten hörs knappt. Har dock ingenstans att lägga upp foto på den, men kan lova att den är fulare Men vad gör det när den knappt syns där den står.

Vill tacka så mkt för inspirationen.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fade-swe
Vill tacka så mkt för inspirationen.

Tack själv, kul att denna tråd fortfarande "lever"

Min box fungerade alldeles utmärkt med 80mm fläktarna tills jag råkade ut för RROD, och jag kunde knappast utnyttja garantin.

Jag har försökt med alla knep att "laga" den och har lyckats få liv i den i några månader - men RROD återkommer alltid (RROD orsakades dock inte av min modd)

Sedan dess har jag köpt en ny billig Xbox360 som jag ännu inte moddat, men jag kommer antagligen köpa mig en Lian Li Xbox-låda när de släpps.

Där kyls boxen med en 120mm fläkt.

Permalänk
Medlem

Fan vad sexig Lian-Li-lådan var o_O

Har du någon info om vad den kommer att kosta?

Angående RROD så hände det min 360 när den var ny (den var en av dom första upplagorna) den blev för överhettad när jag spelade längre stunder, tillslut började det lukta bränt och sen ville den inte starta, så då var det bara att Skicka in den till microsoft.
3 dagar senare knackade en kille från UPS på dörren, i handen hade han min lagade xbox 360. Det kallar jag bra service och på köpet fick jag det på den tiden nya spelet Gears of War, enbart skivan dock, men endå. (den satt i läsaren, så jag antar att dom glömt den när dom testat konsollen efter reparationen?)

Permalänk
Medlem

Pulver, angående hålet du gjort på ovandsidan så kan det förvärra kylningen för grafikkortet som är den känsligaste delen av X360. Det är den som har blivit för varm när man får RROD. När du öppnar hålet får du självklart lättare in luft genom processorn som syns där, samtidigt så dras inte lika mycket luft ifrån grafikprocessorn under drivern vilket gör att den kommer bli varmare. Satsa mer på att få igenom mer luft på graffet istället för på prollen.

Mvh // Tobias.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Som jag skrev ovan är denna modd numera passé

Jag är tveksam till att RROD som jag fick på boxen orsakades av värme - det är ju lödningar på moderkortet som tappar kontakt och man kan "laga" det genom att böja till moderkortet på rätt sätt.

I vilket fall använder jag numera istället LyXbox360

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
I vilket fall använder jag numera istället LyXbox360

Förstår varför du kallar det LyXbox ;D
Riktigt fint!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det var lödningens fel. Det som händer är att gpu;n blir för dåligt kyld och lödningen smälter av värmen. Man kunde då överhetta xboxet (toweltrick) så att lödningarna åkte tillbaka på plats igen pga kopparens kappilärförmåga att "suga" tillbaka tennet. På de sättet kunde man få xboxet att funka igen. En annan faktor som tyder in är klamrerna på baksidan (x-klamerna) av moderkortet som ska trycka kylflänsarna mot GPU och CPU. Det tråkiga är då att dessa är gjorda av vanlig stål som då tappar sin "fjäder effekt" efter ett halvår eller sådär.
Som du själv visat på länken sitter det en heatpipe med flänsar på som nytt på grafikkylningen. Denna gör stor skillnad, mer än man tror.

Detta var kanske overkill, kanske ointressant, men hoppas att någon finner det utav intresse.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Som jag skrev ovan är denna modd numera passé

Jag är tveksam till att RROD som jag fick på boxen orsakades av värme - det är ju lödningar på moderkortet som tappar kontakt och man kan "laga" det genom att böja till moderkortet på rätt sätt.

I vilket fall använder jag numera istället LyXbox360

http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_02_2009/post-1...

Porrigt.

Fick mig en tankeställare när den här tråden poppade upp igen, det var 2.5 år sedan jag läste den senast!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Vänta här nu...

Det du säger är alltså att XBOX:en brukar stänga av sig på grund av överhettning? Helt absurt att du måste tillverka en egen kraftigare kylning för att kunna spela i långa vändor.

Är inte det något som Microsoft borde krävas att förbättra, kylningen alltså?

I vilket fall som helst så var det ingen vacker mod men den fungerar helt uppenbarligen.

360 är ju ökänt för det där? Jag kan inte spela GTA4 på sommaren haha

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Det kan ju ses positivt, sitter du inte inne o spelar hela sommaren!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
360 är ju ökänt för det där? Jag kan inte spela GTA4 på sommaren haha

Dinoman skrev det inlägget 2006-06-10 09:13, kanske inte var lika (ö)känt då?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

När man ser såna här trådar, det är då man inser hur jävla länge xbox 360 har funnits.

btw hittade jag tråden då jag sökte på xbox 360 fläktbyte på google. Har nyligen köpt en rrod 360.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Återväcker denna tråd lite med ett concept jag hade på Slim, teoretiskt så ska detta fungera enlight mina flummiga uträkning.

Bara knega lite mer för o få in mer och börja projectet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sannyf2000:

http://i93.photobucket.com/albums/l56/sannyf2000/noctua360sli...

Återväcker denna tråd lite med ett concept jag hade på Slim, teoretiskt så ska detta fungera enlight mina flummiga uträkning.

Bara knega lite mer för o få in mer och börja projectet...

HAHHA

Permalänk
Avstängd

Fast på 360 är det ju inte fläktarna som låter, utan DVD läsaren.
Så min fråga är, varför byta ut fläktarna!?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Fast på 360 är det ju inte fläktarna som låter, utan DVD läsaren.
Så min fråga är, varför byta ut fläktarna!?

Det är på gammla 360 modellerna som dvd läsaren låter förjävligt på. Nya tycker jag är inte ens jämnför bart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

slim är vansinnigt tyst emot den gamla som fläktarna går som går i fult varv hela tiden, tills du använder dvdn.
Har man otur så kan den få värsta vibrations missljudet, de löser man med o instalera spelet på HDD och då läser den sällan på skivan, jag notera att trycker man på ovansidan av DVD när konsollen ligger så slutar oljudet så den vibrerar säkert emot skalet.