internet lägger ner vid nedladdning (trådlöst internet)

Permalänk
Medlem

internet lägger ner vid nedladdning (trådlöst internet)

Hej!
När jag sitter och tankar på min bärbara dator så läggs internet ner, jag måste starta om routern för att det sedan ska funka igen. Jag har en Netgear WGT624 v3. Går detta att lösa? Jag har 10mbit BBB, och är ganska sugen på att ladda ner (lagligt) utan att internet dör

//mvh Pär

Permalänk
Medlem

Antagligen belastas den för hårt o låser sig på nått vis.
Har du uppdaterat firmwaren i den ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

hmm nope hur gör man de?

Permalänk
Medlem

Har samma problem med min WGT624v1. Lägger oftast av vid hög belastning men kan även få för sig att lägga ned titt som tätt. Problemen uppstår oftast när jag använder min stationära med ett Netgear WLAN-kort och i stort sett aldrig vid nedladdning från bärbara (något inbyggt).

Du kan ju alltid testa att enbart använda .b-läget och stänga av så många funktioner som möjligt i routern alternativt försöka få låna ett annat WLAN-kort till datorn. Min lösning blev att börja använda kabel för jag stod inte ut med att datorn hängde sig när jag lirade multiplayerspel.

Hoppas det löser sig på något sätt, annars kanske du kan försöka komma i kontakt med Netgears support.

Permalänk

Det kan ha att göra med att den blir varm har jag hört... Min dör också ibland.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Japp den överhettas, hade en mr814v2 förut och den överhettades så fort man belastade wlan-et.

Snackade med nån tomte på Netgear som sa att så är den, sprid din nedladdning till fler inkommande portar... funkade ju jävla bra, NOT!

Jag blev så sur att jag slängde den, borde nog kunnat gå att reklamera...

Har sett runt om på nätet att folk sitter och moddar med fläktar, flänsar och stora hål i chassit.

Jag är numera en mycket nöjd Linksys användare.

Permalänk
Medlem

Va ja har hört har alla trådlösa problem om man tankar, typ torrent. så kan det hoppa ur sådär.

Visa signatur

| AMD Athlon 64 3800+ , MSI K9N PLATINUM nForce570 (AM2) , 250+300GB SATAII , Geforce 6600GT 128MB Silent Pipe (PCI-Express) , 1024GB DDR2 PC-5300 667MHz , Hyndai 17" 12ms |
LG W1-D2RLV , Intel® Core™2 Duo T5600 (1.83GHz) ,1GB DDR II, Radeon® X1600, 120GB SATA |