Permalänk

Streama video (avi) från websida

Är det någon som har en aning hur man ska gå tillväga för att streama en/flera videofiler från en websida, man ska inte kunna ladda ner klippet , samt att man ska kunna köra reklam dom första 15sek

tex , 15sek reklam , sen så kommer det ett klipp på 10min

finns det något programm som fixar det, isf så vad kostar licensen.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Att helt förhindra folk från spara videoströmmen låter sig nog inte göras. Detta på grund av att det finns sk. "ripprogram" som kan spara ned det mesta som man på något sätt kan se på sin skärm. Men om man vill göra det lite svårare så kan man ju t.ex. baka in videoströmmen i Flash eller använda Real video.

Permalänk

Inga problem för programet SUPER att rippa flash

Permalänk
Medlem

Det finns flera olika typer av flash-spelare där man först skapar en playlist, tex 2 videofiler som ska spelas upp efter varandra. Första filen reklam på x-antal sekunder och sedan startas andra filen.

Jag kommer inte på rak arm ihåg namnet på gratis-spelaren jag testade tidigare, men mitt råd är att besöka olika youtube-varianter och högerklicka på själva flash-spelare så står oftas det lite om vad själva spelaren heter så är det bara att googla efter den och har du tur så är det en gratis-variant.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Jag har använt denna med lyckat resultat! Det går att ha playlists osv.

Kolla in det.
http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_Video_Player

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!