Permalänk
Medlem

mplayer gillar jag.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

VLC, och det fungerar klockrent.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

MPlayer så klart

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ktn
Du vet att man kan ändra tema på VLC va?
Dessutom är inte OS X-versionen ful

Det visste jag faktiskt inte, får testa det.
OS X-versionen är inte bara snyggare, känns som den fungerar mycket bättre också.

Permalänk
Medlem

Mplayer och vlc.

Permalänk
Medlem

Bsplayer

Permalänk
Medlem

Mplayer+CCCP

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasted
Mplayer+CCCP

MPlayer använder inte directshow-filtrena från CCCP, den använder egna codecs, så din kombination är onödig.

Permalänk
Medlem

MPC är givet, litet smidigt och funkar alltid.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Media Player Classic + FFDShow i Windows med VLC som backup.
VLC på Mac OSX.

Hatar egentligen VLC:s interface, tycker dom klappar på features utan att hålla nån jävla ordning.

Permalänk

VLC på OS X och mplayer på Linux.

Permalänk
Medlem

VLC samt MP classic ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Hatar egentligen VLC:s interface, tycker dom klappar på features utan att hålla nån jävla ordning.

klassiskt exempel på Open Source gone bad

Allvarligt talat så är VLC en enda härva i mina ögon. Progress-baren är totalt oanvändbar, det tar nästan en sekund att pausa en film från knapptrycket, man måste skriva in enhetsbokstaven när man laddar dvder från programmet och flera vanliga hotkeys finns överhuvudtaget inte i programmet utan måste läggas till manuellt.

Jag kan gå på i evigheter om VLC, men mest arg är jag ändå för att VLC är en otroligt smart lösning som faller fullständigt på taffligt genomförande i interfacet.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
klassiskt exempel på Open Source gone bad

Allvarligt talat så är VLC en enda härva i mina ögon. Progress-baren är totalt oanvändbar, det tar nästan en sekund att pausa en film från knapptrycket, man måste skriva in enhetsbokstaven när man laddar dvder från programmet och flera vanliga hotkeys finns överhuvudtaget inte i programmet utan måste läggas till manuellt.

Jag kan gå på i evigheter om VLC, men mest arg är jag ändå för att VLC är en otroligt smart lösning som faller fullständigt på taffligt genomförande i interfacet.

Jag håller med till viss del. Varför kan de inte göra VLC till en mer hdd-filmvisare. Varför det tar så lång tid att pausa osv. är för att utvecklarnas syfte är att göra en nätverks-filmvisare, därför förstår inte programmet vad en frame är utan den läser bara "block" av strömmar. Kika lite i deras forum.

Varför kan inga goa gubbar utveckla VLC till vad den stora massan vill ha, nämligen en frame-baserad visning med realplayer-stöd.

Just my 2 cents

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av claudiomarino
Fungerar den inbyggda Sub-läsaren bra?

Tycker den funkar bra. Men man bör ändra textkodningen om man ska kolla subs me svenska tecken. För annars visas inte alltid texten. Men kommer inte ihåg till vad. Nån annan kanske gör de?

Permalänk
Medlem

GOMPlayer, av den simpla anledningen att jag tycker den är betydligt snabbare att använda än VLC

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk
Medlem

Kör winamp till det mesta.
VLC till DVD och vissa andra saker p.g.a att winamp inte verkar kunna hantera ljudet lika bra om det kommer som t.ex AC3.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

en hel massa.

MPC med ffdshow som standard för alla format, MEN tycker inte om "spolningen" i MPC, tycker den är seg och fungerar dåligt.
MediaPortal med ffdshow, funkar underbart och det är det jag använder för det mesta. Dessvärre tar det ju några sekunder längre att starta och sätta igång rätt film så ska jag bara kolla på nått snabbt kör jag MPC, vill jag ha kontroll med fjärkontrollen kör jag MediaPortal

Ett stort MEN till
har inte hittat någon AC3 decoder som jag tycker om (har inte hårdvarusstöd = måste ha mjukvaru), de som jag har hittat har haft för låg ljudnivå jämte resten av systemet samt att det inte kalarar av glitchar speciellt bra. plus att ffdshow inte stänger av skärmsläckaren i Vista, vilket är ruskigt irriterande.

Så på sista tiden har det blivit mer och mer VLC, trots att jag försöker hålla mig borta, då använder jag det av två anledningar: 1 stänger av skärmsläckaren i vista, 2: klarar av ac3 soundglitches bättre.

Tycker om GOMplayer, helt underbart, men det har inte stöd för min fjärrkontroll så av ren lathet använder jag inte det, även fast det kanske är den bästa enligt mig.

Permalänk
Medlem

Windows Media Player så långt det går, och när det inte fixar en video så kör jag vlc. Är inte helt förtjust i hur vlc hanterar, eller snarare inte hanterar, spolning i video, men det kan ju ha blivit bättre sen de släppte den version jag kör på.

Permalänk

VLC, men med DVD filmer är det wmplayer 11

Permalänk

mplayer för precis allt.

Permalänk
Medlem

Media Player Classic med FFDShow. VLC för de få filer som inte MPC inte klarar.

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜

MPC och PowerDVD (!)

Gillar PowerDVD:s stöd för bildförbättring samt att det hårdvaruaccelererar fint med HD.
MPC äter det mesta.

VLC äter verkligen allt, men jag har jätteproblem mad att bilden blir urkass rent ut sagt. Den ser väldigt mycket bättre ut i PowerDVD och MPC.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Använder VLC i både windows och linux.

Btw, på vilket sätt har den här tråden med 'Programmering, formgivning och digitalt skapande' att göra?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av independence
Visst tar den wmv, det har den gjort lääänge. Dock så funkar inte streamande wmv så bra alltid, jag brukar få dålig kvalite på bilden.

Satt på en tre år gammal version. Fan, den nya tar ju alla format! Då är det ju inget snack om saken, MPlayer ftw!

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

VLC, inte för att det är bra utan för att jag är LAT!

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

mplayer, vlc. När det är HD material (1080p) fungerar quicktime bäst OSX.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Hedersmedlem

mplayer, cli ftw kthx bai

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

vlc har en tendens att läsa fel, samt ljudet blir o synkat, Använder mpc och ffdshow. Ifall ni inte kan välja googla cccp video pack, 2 bra spelare samt 2 stora codecpaket

Visa signatur

i7.

Permalänk

MPC med ffdshow och CoreAVC för HD-rullarna.