Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

Såg tråden nu och drar mitt strå till stacken

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5647

Dags att skaffa ett gäng PS3

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

nu sitter jag här och kör klienten på min bärbara dator. tar ju 5-6 dygn för en WU. är det onödig arbete om man slutar innan en WU är färdig? Hur var det med att man kunde välja vad man ville bidra till? kan man det för jag har inte fått välja någon stans. kan man inte få mindre WU:s så att det går lite fortare, känns jobbigt att vänta en vecka för endast en WU.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
nu sitter jag här och kör klienten på min bärbara dator. tar ju 5-6 dygn för en WU. är det onödig arbete om man slutar innan en WU är färdig? Hur var det med att man kunde välja vad man ville bidra till? kan man det för jag har inte fått välja någon stans. kan man inte få mindre WU:s så att det går lite fortare, känns jobbigt att vänta en vecka för endast en WU.

Går att ställa in i den grafiska klienten att man vill ha "jobb" utan deadline så välj det isf och ang stänga av datorn så brukar det normalt inte vara något problem då den återupptar "jobbet" igen från vad jag förstår senast sparade tidpunkt som man väl också kan ställa in i programmet att den ska spara var 3 min som minsta intervall?

Permalänk
Medlem

jag gick med i team sweclockers precis, har suttit utan team ett tag

Visa signatur

AMD FX-6100, Gainward GeForce GTX 460 GS 1024MB,
2x2GB DDR3, 1TB 7200RPM SATA3, CoolerMaster iGreen 430W

Permalänk
Avstängd

Tycker http://www.worldcommunitygrid.org verkar var ett bättre projekt.
Känns inte som att man har kontroll över resultaten hos folding.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolight
Tycker http://www.worldcommunitygrid.org/index.jsp, verkar var ett bättre projekt.
Känns inte som att man har kontroll över resultaten hos folding.

kanske oft men du kanske skulle ta bort "," från länken, anars blir det baar "servern kan inte hittas"

Permalänk
Medlem

Nu kom jag med också

Visa signatur

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...

Permalänk
Medlem

Fick igång en till maskin idag.
Synd att man inte kan köra klienten på 360:n
Är inte så intresserad av PS3:an än.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Svårt det skall vara att lyckas få över 800 i avg 24 h Vill ha annan färg ju

Är det någon som har problem med att komma åt "Work Server"? Jag kan inte connecta till den på en av datorerna, den vill ha nytt jobb. Men det går inte..

Edit: Det verkade bero på att jag skulle testa WU utan deadline, och det gick inte.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tagit mig upp på topplistan med endast en GPU som kör några timmar om dagen, skärp till er nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Tagit mig upp på topplistan med endast en GPU som kör några timmar om dagen, skärp till er nu.

Bara för du kan fuska och köra med GPU:n.. Jag har Nvidia...

Nä, men faktiskt är det lite dåligt vi inte kan ha fler som ligger med högre avg...

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

så hur utnyttjar man båda kärnorna på processorn och grafikkortet? för det borde väl gå? testade med gpu varianten på mitt x1600xt men processorn låg ändå och maxloadade, varför?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
så hur utnyttjar man båda kärnorna på processorn och grafikkortet? för det borde väl gå? testade med gpu varianten på mitt x1600xt men processorn låg ändå och maxloadade, varför?

Som jag har förstått det så dubbelkollar processorn att gpu:n har räknat rätt, vet inte om det beror på att det är beta eller om det finns någon annan anledning.

I övrigt vore det kul med en titel eller vad man ska kalla det ^_^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Jag gjorde klar en WU tidigt i morse och den sändes utan problem kl 08.48. Men den har inte kommit upp på F@H sida än, trotts flera uppdateringar är gjorda. Är det lika för fler?

Edit: Fortfarande inget, efter 29 timmar. Så den WUn försvann nog "någonstanns på vägen"... Får se hur det går med nästa, om en stund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Jag gjorde klar en WU tidigt i morse och den sändes utan problem kl 08.48. Men den har inte kommit upp på F&H sida än, trotts flera uppdateringar är gjorda. Är det lika för fler?

Kan ta ett tag innan det noterats ja.

Permalänk
Medlem

nu är det nära 500.000 poäng för min del.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

bara för mig som de nya ati drivisarna krånglar ? fick 4 eue's under en halvtimme efter att jag installerat dem :S stod ju att det skulle funka med dem

Permalänk

BOINC

Kör BOINC istället. Har man flera kärnor så körs en WU/kärna parallellt. Enkelt, effektivt. Har hittat ett projekt där som verkar vettigt dessutom: Rosetta@Home (protein-folding, precis som F@H)

All the best!

Permalänk
Medlem

Re: BOINC

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightKnight
Kör BOINC istället. Har man flera kärnor så körs en WU/kärna parallellt. Enkelt, effektivt. Har hittat ett projekt där som verkar vettigt dessutom: Rosetta@Home (protein-folding, precis som F@H)

All the best!

Vilket även F@H har

http://folding.stanford.edu/FAQ-SMP.html

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

om jag har förstått det rätt har nu Swecklockers gruppen gått upp till 188e plats

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Postar bilden igen då.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Nice
Nu drar även min laptop sitt strå till stacken

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk

Har nån sett 2ch@PS3 laget?

535,778p genomsnitt på 24h är inte illa...
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=s...

Postar bilden igen då.

Vill du ha folding-titel eller va det bara allmän info?

Edit: du fick en titel i vilket fall som helst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vill du ha folding-titel eller va det bara allmän info?

Edit: du fick en titel i vilket fall som helst.

Haha, jag kanske skulle ha skrivit det.

Du läste mina tankar och slog spiken på huvudet med en ny fräsch titel.
Nice!

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Har nån sett 2ch@PS3 laget?

535,778p genomsnitt på 24h är inte illa...
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Nä, det var inte dåligt vilken fart de har!

Men vi ser ut att öka lite också, det ser jämnare ut.. Fler som ligger högt på 24h ...

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Hmm, väljer nog att joina här snart, allt för en fin och fräsig titel

Men hur är det, det slöar inte ner datorn i övrigt väl? det är väl det som jag är tveksam över. Den drar bara CPU kraft när man inte använder en eller så? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hmm, väljer nog att joina här snart, allt för en fin och fräsig titel

Men hur är det, det slöar inte ner datorn i övrigt väl? det är väl det som jag är tveksam över. Den drar bara CPU kraft när man inte använder en eller så? ^^

Går att ställa i den grafiska klienten att kärnan och beräkningarna bara ska köras när skärmsläckaren går in vilket jag har gjort.