The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad jag kan hitta på härnäst? Jag har klarat Main Quest i Cyrodiil och även Main Quest på Shivering Isles, samt gjort Dark Brotherhood, Fighters Guild, Thieves Guild, Mages Guild och även Arenan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Någon som vet vad jag kan hitta på härnäst? Jag har klarat Main Quest i Cyrodiil och även Main Quest på Shivering Isles, samt gjort Dark Brotherhood, Fighters Guild, Thieves Guild, Mages Guild och även Arenan.

Gjort alla Daedric quests inkl. Hermaeus Mora?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Någon som vet vad jag kan hitta på härnäst? Jag har klarat Main Quest i Cyrodiil och även Main Quest på Shivering Isles, samt gjort Dark Brotherhood, Fighters Guild, Thieves Guild, Mages Guild och även Arenan.

Då finns ju inte så mycket kvar. Kanske några Daedric-shrine quests och Knights of the Nine, och små-quests du missat. Men alla de är för lätta nu när du kommit så långt.

Det jag gjorde i samma läge var att installera OOO-modden och starta om helt med en ny gubbe från lvl 1 (några månader sedan, dvs innan Shivering Isles, som jag dock inte hunnit komma till än). Modden gör spelet längre, svårare och roligare, har några nya quests (främst i nytillagda Aeylid-ruins) och nya monster, vapen mm. Jag är ännu bara på lvl 12 men har skitkul, även när man går igenom quests man redan har spelat.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Mm, det blir väl till och göra Daedra Shrine Quests och The Collector kom jag på att jag ska göra också. Sen kan man ju göra alla Side Quests samt försöka hitta alla Nirnroots

Permalänk

Ok, tack för svar!

Jag är på lvl 12 och jag har gjort en custom karaktär. Det är en knight (även om den fanns i listan över färdiga yrken så ville jag göra ett eget knight-yrke) som bara har en magic major skill och det är den magiskolan med heal magier i. Sen har han bara skills som tunga riddare borde ha.
Jag är lite av en rollspelare så jag tänkte köra spelet som en riddare borde vara MEN:

--SPOILER!!--

Efter att ha gjort en quest åt arenans Grand Champion så ville ha inte slåss när jag skulle möta honom. Han sa bara att han ville dö och sänkte garden. När jag sen slog ihjäl honom så blev det på något sätt ett mord för följande natt kom the dar brotherhood och kontaktade mig. Och nu har jag fixat intro-questen.

-- SLUT SPOILER!!--

Detta skulle kunna vara lite av en mörk hemlighet, riddare på dagen, lönnmördare på natten

Frågan är: Jag har inga tjuv-skills alls. Inge, light armour, short blade eller sneak som major skills. Kommer jag att klara mig ändå eller måste jag arbete upp dem skillsen?

Sen undrar jag hur roliga questen som vampyr är? Är de värda att göra, och kan man göra dem utan att bli upptäck av invånarna i Cyrodil? Eller kommer jag förstöra mitt rykte som riddare i skinande rustning?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Jag undrar också lite över vampyr-questen, kan någon berätta lite om dem?

Permalänk

Jag tror inte man gör en quest för att bli vampyr, man bara slåss mot vampyrer och hoppas på att bli infekterad. Däremot finns där en quest för att bli av med sjukdomen, fast den har jag inte gjort så hur den är vet jag ej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Jag undrar också lite över vampyr-questen, kan någon berätta lite om dem?

finns ingen quest som gör dej vampyr.
du blir vampyr på 2 sätt:

1. ledaren(som är vampyr) för dark brotherhood,ger dej valet(om du vill) att bli vampyr.

2.du slåss helt enkelt mot vampyrer och blir vampyr.

sen om du inte vill vara vampyr längre,så måste du uppsöka nån gammal gumma som bor låååångt borta från allting(ute i skogen någonstans),hon säger att du måste göra några quests där målet är att hämta ingredienser till en dryck som sen gör dej till människa igen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
Jag tror inte man gör en quest för att bli vampyr, man bara slåss mot vampyrer och hoppas på att bli infekterad. Däremot finns där en quest för att bli av med sjukdomen, fast den har jag inte gjort så hur den är vet jag ej.

Det jag undrade var om man som vampyr får tilgång till quests man aldrig får som vanlig dödlig. Typ som i morrowind där det fanns "vampire guilds"

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Det jag undrade var om man som vampyr får tilgång till quests man aldrig får som vanlig dödlig. Typ som i morrowind där det fanns "vampire guilds"

nej,det får man inte.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Vad heter vampyr"sjukdomen"?
För ibland när jag fightats mot vampyrer har det stått "you have contracted ...." (nåt som jag inte kommer ihåg på rak arm). Men så har jag tagit en Cure disease och så har det inte hänt nåt mer.
Är Redguard, kanske det har med saken att göra? De har hög resitans(?) mot sjukdomar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Vad heter vampyr"sjukdomen"?
För ibland när jag fightats mot vampyrer har det stått "you have contracted ...." (nåt som jag inte kommer ihåg på rak arm). Men så har jag tagit en Cure disease och så har det inte hänt nåt mer.
Är Redguard, kanske det har med saken att göra? De har hög resitans(?) mot sjukdomar.

det heter väl vampyrism(?)
cure disease hjälper ej mot detta,du måte ha en speciell dryck som tillagas utav en gumma efter du har gjort ett antal quests.
sen så blir man ej vampyr under själva fighten med vampyrerna,det är senare,när du sover,som du blir själva vampyren.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nej du Mange den heter inte vampyrism utan Porphyric Hemophilia. Sedan om man tar en Cure Disease potion direkt så blir man av med skiten. Enligt manualen har man 3 dagar på sig att ta Cure Disease (eller ber i templet) innan man blir vampyr men det stämmer inte riktigt har jag märkt. Ibland kan man bli helt smittad efter en enda dag å då är det kört.

Man blir inte vampyr förräns man bärt smittan ett tag och sedan "restar". Men efter tiden gått ut kan man inte bota den iaf.

Om man har laddat ner den officiella modden Vile Lair finns det ett enklare sätt att bli av med vampyrism.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nej du Mange den heter inte vampyrism utan Porphyric Hemophilia. Sedan om man tar en Cure Disease potion direkt så blir man av med skiten. Enligt manualen har man 3 dagar på sig att ta Cure Disease (eller ber i templet) innan man blir vampyr men det stämmer inte riktigt har jag märkt. Ibland kan man bli helt smittad efter en enda dag å då är det kört.

Man blir inte vampyr förräns man bärt smittan ett tag och sedan "restar". Men efter tiden gått ut kan man inte bota den iaf.

Om man har laddat ner den officiella modden Vile Lair finns det ett enklare sätt att bli av med vampyrism.

Ja, det är det jag blivit smittat av. Porphyric Hemophilia. Men jag har ju som sagt tagit Cure Disease direkt efter. Och aldrig fått några cravings efter blod efter det
Brabra, då vet jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Vad heter vampyr"sjukdomen"?
För ibland när jag fightats mot vampyrer har det stått "you have contracted ...." (nåt som jag inte kommer ihåg på rak arm). Men så har jag tagit en Cure disease och så har det inte hänt nåt mer.
Är Redguard, kanske det har med saken att göra? De har hög resitans(?) mot sjukdomar.

Du kan se vilka sjukdomar du har i en av karaktärsflikarna, den där det står vilka bonusar du har osv har jag för mig. Eller någonstans däromkring i alla fall.

Det kan vara värt att kolla lite då och då om man är osäker.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Det står under Magi-fliken. Klicka på Magifliken och sedan gå till den längst till höger. Där står alla "effects" man är påverkade av.

Permalänk
Inaktiv

Vilken typ av karaktärer gillar ni mest? Jag kör alltid stealth folk.. har testat lite olika.. Death knight var rätt kul, hade typ:

Blunt
Conjur
Destruct
Restoration
Block
Heavy armour

Atronach

Den var ganska rolig.. men jag gillar mer att köra som nåt Alchemy med massa gift och bilpågar + kniv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
finns ingen quest som gör dej vampyr.
du blir vampyr på 2 sätt:

1. ledaren(som är vampyr) för dark brotherhood,ger dej valet(om du vill) att bli vampyr.

2.du slåss helt enkelt mot vampyrer och blir vampyr.

3. Köp huset i anvil, och sov där en stund

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Password
3. Köp huset i anvil, och sov där en stund

- Så blir du inte anfallen av vampyrer.

Permalänk
Medlem

Jag blev vampir efter att jag sovit där vill jag minnas. Men uppenbarligen var jag redan smittad innan jag somnat märker jag nu.

Permalänk
Medlem

Jag sökte lite men..

Jag har för mig att man kunde ändra lite i en fil i sin installtionsmapp så att vakterna i har nån superkraft så de vet att jag har dödat eller stulit något även om de inte har sett mig.

Tack.

Permalänk
Medlem

Det var väl så i version 1.0?
HAde för mig det..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Tjena, skulle precis nyss äntligen installera Oblivion IV när nått gick snett..

Jag fick upp denna rutan, vad kan vara fel?
http://i162.photobucket.com/albums/t258/Agro1011/Fel.jpg

Tackar för svar!

Permalänk
Medlem

Det här har väl säkerts besvarats hundratals gånger...

Om jag vill köra båda HDR och AA samtidigt i spelet, behöver jag speciella drivrutiner då?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Det här har väl säkerts besvarats hundratals gånger...

Om jag vill köra båda HDR och AA samtidigt i spelet, behöver jag speciella drivrutiner då?

Vad jag vet så går det inte om du har nvidia.

Har du ATI, dock, så finns det en patch. Du får väl googla lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Det här har väl säkerts besvarats hundratals gånger...

Om jag vill köra båda HDR och AA samtidigt i spelet, behöver jag speciella drivrutiner då?

Vare sig du har Nvidia eller ATi så är det bara att tvinga fram AA i kontrollpanelen.

Permalänk

så om jag har 16xQ i Nvidias CP ssamt bara HDr valt i options i spelet men ingen AA så borde man ha AA+HDR

men hur ser man skillnaden mellan HDR+AA och bara HDR?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
så om jag har 16xQ i Nvidias CP ssamt bara HDr valt i options i spelet men ingen AA så borde man ha AA+HDR

men hur ser man skillnaden mellan HDR+AA och bara HDR?

Det borde funka.. har sett folk med 8800GTX som kör med AA+HDR. Jag kan köra med AA+HDR om jag tvingar fram det i kontrollpanelen. Funkar det så kommer du garanterat se skillnad på alla kanter osv.

Permalänk
Inaktiv

Vad jag vet funkar det inte att tvinga fram det i kontrollpanelen

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som stött på att man inte kan sälja stöldgods till det bästa fencet i Imperial City?