Permalänk
Medlem

Zyxel 660 hw-61 beter sig konstigt

Tjena

Jag har ett smått oförklarligt problem med zyxel 660 hw-61, med senaste mjukvaran från zyxels sida.

Rullar på Telia 8/1 uppkoppling, och kör inte trådlöst.

För det första hittar man väldigt få servrar när man söker i t.ex. Counter-strike.

För det andra, som är det skummaste, är att ibland när jag kör igång steam och försöker gå in på en server. Då går det inte, sen går det inte att surfa på nätet längre.

Men t.ex. MSN och Internetradio funkerar fortfarande, så man har fortfarande uppkoppling. Men varken steam eller IE vill fungera på ett litet tag.

Jag vet till 100% att jag har öppnat alla portar.
Jag vet att man måste ställa in routerns brandvägg också.

Men vet att det fungerar för jag har öppnat en port till uTorrent och trafik släpps igenom den porten, eftersom jag får en grön check. Samt om jag testar den inbyggda funktionen som kollar om porten är öppen, så släpper det igenom. Har testat alla andra portar som jag har öppnat också, och det blir grönt och glatt.

Tycker det borde fungera felfritt när jag har öppnat portarna korrekt.

Måste vara något som är konstigt, så ni med likadan Router kanske har en lösning.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b