vilka lurar när man ska jogga?

Permalänk
Medlem

vilka lurar när man ska jogga?

Vilka lurar funkar bäst när man ska jogga? Har haft Koss The Plugg, tyckte dom satt lite klent, fick ont i öronen efter ett tag å så blir kuddarna rätt slitna. Sen har jag haft några nike lurar som sitter me en gummigrej bakom örat, dem gjorde också ont efter ett tag.

Är rätt nöjd med mina walkman lurar som jag har till min W850i Men har inge lust å springa me en klumpig telefon. Och det händer att även dom poppar ut när de blåser lite =(

Vill bara ha några som sitter skönt och inte ramlar av...

EDIT: Sennheiser CX300 kanske vore nått? Någon som har provat?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Re: vilka lurar när man ska jogga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion

EDIT: Sennheiser CX300 kanske vore nått? Någon som har provat?

Jag använder CX300 dagligen i stadsmiljö tillsammans med en iPod - Dock med "in-ear gummi" från Sony, dem sätter sig bättre ansåg jag vid nyköpet och sedan dess har jag fortsatt så.

Med rätt storlek monterat måste det vara en omöjlighet att de åker ur, för mig sätter de sig så kraftigt att det gör ont vid urtagning ibland (tänk dig känslan av undertryck i hörselgången)

Ljudmässigt är det riktigt sköna lurar om de drivs från en bra enhet.

Permalänk
Medlem

Re: Re: vilka lurar när man ska jogga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feedback
Jag använder CX300 dagligen i stadsmiljö tillsammans med en iPod - Dock med "in-ear gummi" från Sony, dem sätter sig bättre ansåg jag vid nyköpet och sedan dess har jag fortsatt så.

Med rätt storlek monterat måste det vara en omöjlighet att de åker ur, för mig sätter de sig så kraftigt att det gör ont vid urtagning ibland (tänk dig känslan av undertryck i hörselgången)

Ljudmässigt är det riktigt sköna lurar om de drivs från en bra enhet.

Men gör de ont att ha i dom en längre tid? Säg typ 4 timmar i sträck om mna tex åker buss. För det gjorde det med Koss The Plug, va nästan outhärdligt efter några timmar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Koss KSC75? De har dock gummi bakom örat men kanske sitter bättre än nike lurarna. Jag har då använt KSC75 många gånger vid löpning och har aldrig upplevt obehag. Man får böja till bygeln lite så att den passar ens öron.

Permalänk
Medlem

Kör med Sennheiser PX-100 när jag springer, fungerar utmärkt. De sitter skönt och man kan ha dem på sig under många timmar utan att det blir obekvämt.

Permalänk
Medlem

Beställde ett par Koss KSC75 nu, tänkte ge dom en chans. Dom kostar ju inte speciellt mkt så det är inte i hela världen ifall dom suger, men det verkar som att dem flesta är nöjda med sina.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har redan fått mina koss lurar och måste säga att jag är riktigt nöjd, dom sitter bra och ljudet är riktigt bra faktiskt!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Har redan fått mina koss lurar och måste säga att jag är riktigt nöjd, dom sitter bra och ljudet är riktigt bra faktiskt!

Kul, går det bra att ställa in dem efter örat? Känns de hållbara? Har funderat på att köpa dessa som extralurar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Kul, går det bra att ställa in dem efter örat? Känns de hållbara? Har funderat på att köpa dessa som extralurar.

Ja det var jätte ltät att böja dill fästet lite grann :).:sitter klockrent bra! Dom håller nog ett bra tag om man inte slår öronen i varje träd man springer förbi hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm