Permalänk
Medlem

WC3 LAN utan internet?

Hej hej!
Nu är det såhär att jag och en kompis till mig är lite sugna på att möta varandra via wc3, vi båda installerar de och via en TPkabel så kopplar vi samman våra datorer. En av oss creatar ett spel men den andra hittar de dock inte. Vad är de för fel? är det någon inställning som ska fixas? Är det pga vi inte har något internet? Vi har för oss att det ska gå och möta varandra via LAN utan att man har internet.. just nu har vi faktiskt internet så hur gör vi då? (en av oss har ett crackat spel)..

//tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

är kabeln mellan datorerna korsad?

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

sa va??? Om du menar att den är korsad med en annan sladd helt fysiskt så nej hehe nää men jag vet faktiskt inte ens vad en korsad kabel är. En förklaring skulle sitta fint, tack för hjälp!

Permalänk
Medlem

om du kopplar ihop två datorer utan att ha en hubb/router mellan så måste du ha en sk. korsad tp-kabel för att dom ska kunna nå varandra en vanlig rak kabel fungerar inte.

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk

Hm, jag verkar köra rak kabel nu mellan mina 2 datorer. Ändarna ser exakt lika dana ut på båda sidor.
Kabeln funkade även till routern.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Diskussioner om piratkopierade spel och program är inte tillåtna på Sweclockers.
§7 behandlar ämnet.