Permalänk
Medlem

Senaste drivrutinen brukar alltid rekommenderas, dom har fixat en hel del vista-specifika buggar i 7.6. Du kan hämta dom från ATI's (AMD) hemsida och modda dom med mobilitymodder. http://www.driverheaven.net/modtool/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Senaste drivrutinen brukar alltid rekommenderas, dom har fixat en hel del vista-specifika buggar i 7.6. Du kan hämta dom från ATI's (AMD) hemsida och modda dom med mobilitymodder. http://www.driverheaven.net/modtool/

tack så mycket, vet att dom senaste alltid är att föredra men eftersom ati inte bistår med drivrutiner till sina mobility kort (vilket är helt oförståligt) så kändes det tvunget att köra på FS egna men den här lösningen blir nog perfa tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Vad händer när man trycker på knappen som ser ut som en fläkt?

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

Den klockar ner, min hamnar kring 0,97GHz enligt RMClock... Bra då datorn inte blir lika varm med lägre klock.

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Medlem

har funderat lite på att skaffa ett ställ till datorn så den kommer upp lite, så någon som har något tips på vilket ställ man ska införskaffa, gärna så billigt som möjligt.

skulle gjort ett själv men har ingen möjlighet då jag inte har tillgång till något snickeri just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Senaste drivrutinen brukar alltid rekommenderas, dom har fixat en hel del vista-specifika buggar i 7.6. Du kan hämta dom från ATI's (AMD) hemsida och modda dom med mobilitymodder. http://www.driverheaven.net/modtool/

ATI¨s catalyst försvann när jag använde det där programmet, vet inte riktigt vad jag gjorde för fel.

Permalänk
Medlem

Försvann? Det låter som att något fel inträffade Det har alltid fungerat bra för mig!

Permalänk
Medlem

mm, jag hade glomt att ladda ner microsoft applicationen, trdde den endast var nödvöndig för vista.

Permalänk
Medlem

Hur åtgärdar man bruset i högtalarna? Läste något om att tanka nyaste drivrutiner från Realteks hemsida, men det var när jag installerade dessa som bruset började. När jag använde Vistas drivrutiner lät ljudet väldigt bra, men alla funktioner gick inte igång. Hur gör jag?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Vilka är dom ultimata drivrutinerna till denna underbara maskin?
Då menar jag alla drivisar... nån som kommit fram till den ultimata kombinationen för spel?

Permalänk
Medlem

jag har xp och brus i högtalrna men jag ska testa realtek.

modtoolet funkar bra för grafik divisarna

Permalänk
Medlem

Tjena!

Är xi1546 fortfarande prisvärd, eller ska man satsa på en laptop med dx10?

Anledningen att jag frågar är den att min lokala butik säljer ut sina sista 1546 för så lite som 8995 riksdaler (varianten med x1800).

Ska jag slå till eller ska jag satsa på en Zepto 3415w/inspiron 1520?

/wushu

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är helt klart prisvärd, Helnöjd med den!

Vet inte riktigt vad jag ska säga mer. Jo, du får ingen dator så pass billigt med ett någorlunda bra grafikkort och proccesor som den här har. Någon får rätta mig om jag har fel.

Har beställt 2 GB snabbare ram minne (667MHz) Så jag tror den blir ännu bättre då.

Sedan vet jag inte om det släppts laptops med dx10?! De är sådanfall dyra.

Permalänk
Medlem

har ett litet löjligt problem.det är när jag slår igen min skärm så går det inte få upp någon bild, man får ställa in att den inte ska göra något och då står ju typ skärmen på hela tiden och det är inte kul för värmen :S någon som har något tips vill ju kunna smälla ihop skärmen så att den hamnar i viloläge eller något liknande sen att den vaknar när jag drar upp den och det gör den men inte skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
har ett litet löjligt problem.det är när jag slår igen min skärm så går det inte få upp någon bild, man får ställa in att den inte ska göra något och då står ju typ skärmen på hela tiden och det är inte kul för värmen :S någon som har något tips vill ju kunna smälla ihop skärmen så att den hamnar i viloläge eller något liknande sen att den vaknar när jag drar upp den och det gör den men inte skärmen.

Det är ett känt problem i Vista. Du måste byta drivrutinen för ACPI Lid, testa ta Volume Manager, det funkar för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Tjena!

Är xi1546 fortfarande prisvärd, eller ska man satsa på en laptop med dx10?

Anledningen att jag frågar är den att min lokala butik säljer ut sina sista 1546 för så lite som 8995 riksdaler (varianten med x1800).

Ska jag slå till eller ska jag satsa på en Zepto 3415w/inspiron 1520?

/wushu

Nu kanske jag upprepar mig själv, men du kan byta grafikkort i den, den är inte lätt, eller billigt, men det går! Så om du bara måste ha dx10 i den senare så kan du ordna det!

http://www.mxm-upgrade.com/

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Det är ett känt problem i Vista. Du måste byta drivrutinen för ACPI Lid, testa ta Volume Manager, det funkar för mig.

ok? hajjar inte vilka drivisar du menar?

Permalänk
Medlem

Jag fixar en guide imorrn, eller letar på länken det det beskrivs hur du gör, nighty.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Jag fixar en guide imorrn, eller letar på länken det det beskrivs hur du gör, nighty.

tackar så mycket.

Permalänk
Medlem

Nån som är intresserad av att köpa en 1GB sticka (PC2-5300/667MHz)? Märket är hynix och satt i min amilo när jag köpte den.

Tar 200 kr för den, finns att hämta på södermalm i sthlm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ionit
förut fick jag hem 7.5 med den här länken men den verkar inte funka nu.

http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/

Det är märkligt att de inte kan göra drivrutiner som är universala till just det kortet.

När jag trycker på den länken så får jag hem 7.7, men det kanske inte är de rätta?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Det är ett känt problem i Vista. Du måste byta drivrutinen för ACPI Lid, testa ta Volume Manager, det funkar för mig.

någon som har rätt drivrutiner som han snackar om?

Permalänk
Medlem

Har moddat mina drivrutiner, men vet inte om det är 7.7 eller 7.6

Permalänk
Medlem

Det är inte grafikdrivrutinen jag pratar om, utan drivrutinen för ACPI-lid som ligger under system i enhetshanteraren. Den som styr hur locket på en bärbar dator ska reagera och det finns som sagt en känd bugg i den.

Men ni går in på ACPI-lid och väljer att uppdatera drivrutin, sen tar ni bara att ni vill välja själva vilken drivrutin ni vill installera, då väljer ni tex Volume Manager, den ligger längst ner i listan har jag för mig.

Skulle ha gjort en guide men har inte haft tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Det är inte grafikdrivrutinen jag pratar om, utan drivrutinen för ACPI-lid som ligger under system i enhetshanteraren. Den som styr hur locket på en bärbar dator ska reagera och det finns som sagt en känd bugg i den.

Men ni går in på ACPI-lid och väljer att uppdatera drivrutin, sen tar ni bara att ni vill välja själva vilken drivrutin ni vill installera, då väljer ni tex Volume Manager, den ligger längst ner i listan har jag för mig.

Skulle ha gjort en guide men har inte haft tid.

tackar så mycket funkade perfa.

Permalänk
Medlem

FElpost

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

ATI Catalyst 7.7

Har nu installerat ATI Catalyst 7.7 (med driver moddning) på min Xi1546. Funkar perfekt och ger 5721 poäng i 3Dmark 05.

Visa signatur

FSC Amilo Xi1546, C2D T5600, 120GB HDD, 2GB RAM, ATI x1800, 17" Wide, XP MCE

Permalänk

Vet någon om XI 1546 finns med något annat än Windows MCE från start?

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSwede86
Vet någon om XI 1546 finns med något annat än Windows MCE från start?

Jag fick home med min.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Hej jag har en xi 1526 och när jag kollade i enhetshanteraren på dvd spelaren så heter den HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N ata device så vet ni vilket märke den är på den??

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo