"No signal" - har testat med annan skärm, graffe och nätagg

Permalänk

"No signal" - har testat med annan skärm, graffe och nätagg

Har ett jobbigt problem på en dator. Skärmen får ingen signal när datorn startar. Datorn är inte ny eller något, så den har fungerat perfekt förut. Jag har testat med annan skärm, annan VGA kabel, annat graffe och ett annat nätagg, men problemet kvarstår. Vad kan det vara för fel? Jag har sökt lite och läste att det kunde vara minnena det var fel på. Jag har inga andra minnen men jag testade att ta ut samt byta plats på minnena, och det gjorde ingen skillnad. Jag HAR FÖR MIG att jag brukade höra något pip förut när datorn startade, men det hörs inte nu längre. Fläktarna går igång och så men inget mer händer. Vad kan det vara för fel och hur ska jag åtgärda felet?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, datorn i din sign eller?

Permalänk

Ja det enda som återstår är att testa med ett annat moderkort eller en annan grafikkorts plats om ditt moderkort har fler än en vill säga.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Eftersom jag har testat allt annat så är det nog moderkortet. Nu har jag ett nytt problem. Datorn som tydligen behöver ett nytt moderkort är rätt gammal och har en gammal processor. Athlon 2000+. Vart kan jag hitta ett moderkort som stödjer den antika processorn?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Eftersom jag har testat allt annat så är det nog moderkortet. Nu har jag ett nytt problem. Datorn som tydligen behöver ett nytt moderkort är rätt gammal och har en gammal processor. Athlon 2000+. Vart kan jag hitta ett moderkort som stödjer den antika processorn?

Är i en identisk situation som dig och har också testat att byta de delar du gjort utan resultat ... har du bytt moderkortet idag? Och löste det sig?

Permalänk
Medlem

Försökt rensa bios? Rensa CMOS och se om det funkar, kan vara felaktiga gamla inställningar i BIOS som stör.

Annars kanske nätagg, moderkort eller något annat har pajat.

Visa signatur

C2D E6850 @Stock || GigaByte P35C-DS3R || BFG GeForce 8800GT OC || Zalman CNPS9700LED || Corsair Dominator 2x1024 PC-8500 @(5,5,5,15) || Samsung 320GB SATA || Asus DVD-RW SATA || Corsair HX 520 Watt || Antec Nine Hundred --- CPU: 24/42*C | GPU: 49/72*C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arnbjorn
Försökt rensa bios? Rensa CMOS och se om det funkar, kan vara felaktiga gamla inställningar i BIOS som stör.

Annars kanske nätagg, moderkort eller något annat har pajat.

Tack för ditt svar Arnbjorn!

Japp har rensat CMOS samt rivit i och ur allt i datorn plockat bort allt som kan plockas bort tagit bort/bytt platser på minnena köpt nytt nätagg och grafikkort och testat skärmen på en annan dator. Jag börjar också luta åt att det är moderkortet är typ det och processorn kvar Skulle därför vara intressant och se hur det gick för elaajten om han har bytt sitt moderkort.