Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmmaFX
Nu kan alla tvivlare sluta tvivla. Jag har fått en avi idag på en försändelse från Medison Europe Limited. Vikt 3kg. Ska hämtas ut på min lokala ICA affär som dessvärre stänger 19:00. Jag beställde datorn ganska tidigt så jag antar att jag är bland de första. Ska bli spännande att se om man klarar av att använda Linux.

Kan du bistå med det jag frågade NYPD? Orderdetaljer, kolli-id o.s.v? Maila mig gärna mig på info@medisonscam.info så kollar jag gärna på det, och inga personliga detaljer kommer att spridas.
När fick di din leveransbekräftelse förresten? Om det är med posten så bör ju paketet skickats i Torsdags för att en avi skulle komma i postlådan idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmmaFX
Nu kan alla tvivlare sluta tvivla. Jag har fått en avi idag på en försändelse från Medison Europe Limited. Vikt 3kg. Ska hämtas ut på min lokala ICA affär som dessvärre stänger 19:00. Jag beställde datorn ganska tidigt så jag antar att jag är bland de första. Ska bli spännande att se om man klarar av att använda Linux.

Det ska bli intressant att se hur detta går nu. Men nu när folk börjar få sina datorer kommer ju alla att beställa, så då är jag tveksam till hur det går ;P

btw, jag antar att man som vanligt bara kan byta till windows om man nu känner för det? : )

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Kan du bistå med det jag frågade NYPD? Orderdetaljer, kolli-id o.s.v? Maila mig gärna mig på info@medisonscam.info så kollar jag gärna på det, och inga personliga detaljer kommer att spridas.
När fick di din leveransbekräftelse förresten? Om det är med posten så bör ju paketet skickats i Torsdags för att en avi skulle komma i postlådan idag.

Det finns ett fraktsedelsnummer, det är tydligen skickat från göteborg med bussgods. Fråga mig inte varför. Men när jag försöker söka på fraktsedelsnummret så står det "Troliga fel kan vara ett felaktigt fraktsedelsnummer eller att paketet ej
registrerats ännu." Jag misstänker att datorerna har kommit med container till Göteborg och sedan skickas dem ut i landet så billigt som möjligt. Men av vem? Det visar sig nog...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmmaFX
Det finns ett fraktsedelsnummer, det är tydligen skickat från göteborg med bussgods. Fråga mig inte varför. Men när jag försöker söka på fraktsedelsnummret så står det "Troliga fel kan vara ett felaktigt fraktsedelsnummer eller att paketet ej
registrerats ännu." Jag misstänker att datorerna har kommit med container till Göteborg och sedan skickas dem ut i landet så billigt som möjligt. Men av vem? Det visar sig nog...

Hmm, ICA? Verkar inte finnas några ica-butiker i hela Sverige som har sammarbete med bussgods. Låter konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmmaFX
Det finns ett fraktsedelsnummer, det är tydligen skickat från göteborg med bussgods. Fråga mig inte varför. Men när jag försöker söka på fraktsedelsnummret så står det "Troliga fel kan vara ett felaktigt fraktsedelsnummer eller att paketet ej
registrerats ännu." Jag misstänker att datorerna har kommit med container till Göteborg och sedan skickas dem ut i landet så billigt som möjligt. Men av vem? Det visar sig nog...

Fyfan, sluta ljug Valdi.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Hmm, ICA? Verkar inte finnas några ica-butiker i hela Sverige som har sammarbete med bussgods. Låter konstigt.

Det finns nog inte så mycket annat att välja på här tyvärr. Konsum fick lägga ner. Pizzeriorna, vi har 2, har nog inget intresse av att hantera paket. Bor en bit utanför som du märker.

Permalänk
Avstängd

jepp ICA är ombud för vanliga posten, EJ BUSSGODS..

Mitt paket är skickad med DHL kan jag tillägga..

Ni som är skeptiska kan fortsätta vara det, bara för att t.ex mitt paket är på väg betyder det inte att någon dator är i eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmmaFX
Det finns nog inte så mycket annat att välja på här tyvärr. Konsum fick lägga ner. Pizzeriorna, vi har 2, har nog inget intresse av att hantera paket. Bor en bit utanför som du märker.

Vore ytterst märkligt om de inte stod med som ombud på bussgods hemsida bara. Men du får gärna skicka ming fraktsedelsnummret så ringer jag till bussgods imorgon och kollar, alltid intressant att se vda de säger och kan få fram om avsändaren, vad frakten kostar o.s.v.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
jepp ICA är ombud för vanliga posten, EJ BUSSGODS..

Mitt paket är skickad med DHL kan jag tillägga..

Ni som är skeptiska kan fortsätta vara det, bara för att t.ex mitt paket är på väg betyder det inte att någon dator är i eller?

Resten av frågorna då? Och ett kolli-id från DHL står det ju ändå ingen personlig info på, så det borde du kunna skicka?

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har läst hela tråden men det hela låter väldigt oseriöst och jag tror verkligen inte att någon skulle sälja bärbara för tusenlappen styck för det borde ju inte gå ihop ekonomiskt?

Menmen, kommer följa denna med intresse

Visa signatur

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuninobu
Inte för att jag har läst hela tråden men det hela låter väldigt oseriöst och jag tror verkligen inte att någon skulle sälja bärbara för tusenlappen styck för det borde ju inte gå ihop ekonomiskt?

Menmen, kommer följa denna med intresse

Du kan få en bra sammanfattning på min blogg www.medisonscam.info.
Följande inläg angående hur seriöst det verkar är speciellt intressanta:
http://www.medisonscam.info/2007/08/investigating-medisons-pa... och http://www.medisonscam.info/2007/08/recap-computer.html

Permalänk
Medlem

EmmaFX
Medlem
Plats: Kalmar
Registrerad: aug 2007
Anmärkningar:

NYPD
Medlem
Plats: New York
Registrerad: aug 2007
Anmärkningar:

Det er suspekt at begge disse medlemmer vil modtage deres datorer, åbenbart som de eneste her på forummet. Mystisk at de begge er helt ny-registrerede.
Jeg er enig med TheNisse med flere at de må kunne give deres Track&Trace nummer tilkende i det mindste til ham.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tspr
EmmaFX
Medlem
Plats: Kalmar
Registrerad: aug 2007
Anmärkningar:

NYPD
Medlem
Plats: New York
Registrerad: aug 2007
Anmärkningar:

Det er suspekt at begge disse medlemmer vil modtage deres datorer, åbenbart som de eneste her på forummet. Mystisk at de begge er helt ny-registrerede.
Jeg er enig med TheNisse med flere at de må kunne give deres Track&Trace nummer tilkende i det mindste til ham.

Jag har vart medlem 2 gånger tidigare under andra nick som jag bett dom ta bort, men har senare ångrat mig och blivit medlem igen.

Jag kan skicka dessa användarnamn så kan någon admin kolla och höra tillbaka om detta stämmer?

Går ju även att kolla min ip...

Thenisse: "Resten av frågorna då? Och ett kolli-id från DHL står det ju ändå ingen personlig info på, så det borde du kunna skicka?"

Vilka frågor? Tråden växer med så många inlägg att jag inte hinner med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD

Vilka frågor? Tråden växer med så många inlägg att jag inte hinner med? [/B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Kan du bistå med det jag frågade NYPD? Orderdetaljer, kolli-id o.s.v? Maila mig gärna mig på info@medisonscam.info så kollar jag gärna på det, och inga personliga detaljer kommer att spridas.
När fick di din leveransbekräftelse förresten? Om det är med posten så bör ju paketet skickats i Torsdags för att en avi skulle komma i postlådan idag.

Sådär, ett kolli id så blir det ju perfekt

Permalänk
Medlem

Re: Väldigt goda nyheter!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinal
Hej alla tvivlare,

Har väldigt goda nyheter till alla som har tagit del i den enorma debatten.
Igår fick jag äntligen min laptop och kan meddela att allt har varit i sin ordning.

Kommer inom kort att fixa kort på både förpackningen, datorn och mitt kvitto.
Antar att de flesta även kommer tro att det här är en bluff men bildbevis kommer.

Kan väl inte påstå att datorn är supersnabb precis, men med tanke på ram-minnet och processorn så kan man ju inte hoppa i taket av förväntningar. Priset avgör oftast prestandan.

Den har som sagt fungerat bra och kan verkligen rekommendera den som surf-, mail och allmän vardagsdator. Ni som tror att ni kommer kunna spela grymma spel eller modellera 3d-bilder med 40 miljoner polygoner kan redan nu tänka om.

Hoppas att alla skeptiska geeks kan vara tysta i fortsättningen.

Hej NYPD, Er det dit gamle nick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Som sagt var, någon personlig information kommer inte komma ut om du mailar mig. Om folk på multinationella företag vågar tipsa mig med löfte om anonymitet så bodre du göra det också

Men naturligtvis så väljer du själv hur du gör. Men lite mer detaljer kan du väl komma med iaf. Varifrån skickas paketet? Med vilket fraktföretag? När beräknas det vara framme? Fått reda på om frakten kommer kosta något? Och varför väljer man att göra ett sambeställning på en sån här pryl?

Edit: Samt hur fick du reda på kolli-nummret?

DHL tar förövrigt hutlösa summor för pallfrakt som det måste röra sig om i det här fallet, låter inte direkt som det mest ekonomiska valet varesig kunden betalar frakt eller om medison gör det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmmaFX
Nu kan alla tvivlare sluta tvivla. Jag har fått en avi idag på en försändelse från Medison Europe Limited. Vikt 3kg. Ska hämtas ut på min lokala ICA affär som dessvärre stänger 19:00. Jag beställde datorn ganska tidigt så jag antar att jag är bland de första. Ska bli spännande att se om man klarar av att använda Linux.

Grattis EmmaFX till ditt Fedora. Hoppas du har en kompis som
hjälper dig med drivrutiner etcetera. Vi utgår ifrån att du meddelar
forumet hur det hela avlöper ;-).

PC för Alla har också beställt en dator.
"Vi har fortfarande inte fått någon leveransbekräftelse, men vi gjorde å andra sidan vår beställning först efter någon vecka.
Vänliga hälsningar,
Pontus Jeppsson
Nyhetsredaktör, PC för Alla"

Permalänk
Avstängd

Jag skiter i denna tråd tills jag har bild- & videobevis

Hej!

Permalänk

Kan medela er om att en polare till mig som har beställt en sån här dator, påstår också att han har fått ett kolli nr = )

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
Jag skiter i denna tråd tills jag har bild- & videobevis

Hej!

Wise choice sir, wise choice... väntar med spänning på info om datorn!

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
Jag skiter i denna tråd tills jag har bild- & videobevis

Hej!

Kan du inte svara på frågorna först, är väl inget komplicerat?

Permalänk

Det skickas antagligen med DHL för att hans paket väger så mycket, posten tar betydligt mycket mer än DHL vid större försändelser. Bussgods är det absolut billigaste.

Följande gäller för bussgods (hittat på någon sida):

Citat:

1. bussgods finns inte i hela sverige men de förmedlar paket till de flesta dest ändå men genom andra Tex ASG

2. På bussgods går det alltid att spåra ett paket som lämnats på en busstation till skillnad från posten som inte kan spåra brev och brevpaket eftersom dessa ej har ett kolli nummer.

3. Posten har ingen leveransgaranti Hör med deras kundtjänst bara om ni inte tror mig tillskillnad från Bussgods som har 24h leverans till alla ordinarie Bussgods ombud i sverige givetvis funkar det inte alltid så men det beror oftast på den mänskliga faktorn.

4. Busschaufförer är människor som ofta är stressade till max och dessa kan ibland men oftast inte klanta sig eller göra fel när de hanterar gods och då kan saker försvinna då finns det fraktskade försäkringar som ersätter skadan ellr det försvunna godset.

5. JAG har under 5år som chaufför inte sett ngn som med flit haft sönder ngt av det gods de fraktat
det kan givetvis förekomma men jag har inte sett det. Posten däremot har som bekant Tomteboda krossen där det dagligen skadas tappas bort gods för tusentals kronor. "

Börjar verkligen bli intressant nu.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Kan du inte svara på frågorna först, är väl inget komplicerat?

Uppenbarligen har han ju ingen info Killen var ju dåliga nyheter från början. Vi synade hans bluff och nu vill han inte skriva mer för han snor bara in sig mer och mer i sin egen lögn.
GJ people

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
Tragiskt att folk är så negativa innan motsatsen är bevisad.. Inte för att jag beställt en dator, men måste man döma innan alla bevis är på bordet?

Skrivet: 2007-08-23 03:00
Sid 93

Ja, man kan ju fråga sig hur medison kunde vara så snabba på den ordern och inte på folk som beställde 90 sidor innan.

Permalänk
Medlem

Inte för att det är några speciellt bra bevis men våra nya medlemmar kan ju ta lite bilder och dela med sig, gärna tillsammans med kartong.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Skrivet: 2007-08-23 03:00
Sid 93

Ja, man kan ju fråga sig hur medison kunde vara så snabba på den ordern och inte på folk som beställde 90 sidor innan.

10 guldstjärnor till dig!!

Permalänk

Bild måste väl vara det bästa beviset, är ju inte precis som om man kan knata in en butik och ta ett kort på en sån här datormodell

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem

Han måste lära sig lager i Photoshop först ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Ola!

Eu estou aqui no São Paulo com uma bebida na mão.
Obrigado pelo voso dinheiro chegou para uma boa utilidade.
Eu estou contente pelo voso dinheiro. Sentei-se enganados seus Suecos burro!
E não esperam de nenho computador seus doidos seus malucos.

Cumprimentos

Valdi Ivancic ( O poximo Primeiro-Ministro)

Permalänk
Medlem

Det är helt otroligt den här historien!
Alltid så oklara svar in i det sista.

EmmaFX kan enligt uppgift hämta ut sitt paket imorgon tisdag. Antar att man får reda på vad som händer då? Bildbevis gäller alltså.

NYPD påstår sig ligger ute med dryga 50 000 kr har inte svarat NÄR han kan hämta ut det och vet inte vad frakten kommer att kosta!

Alltså - framgår det inte hur mycket frakten går på i något av fallen?

Jag är skeptisk. Ska bli skönt att få ett avslut på det här snart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmmaFX
Ola!

Eu estou aqui no São Paulo com uma bebida na mão.
Obrigado pelo voso dinheiro chegou para uma boa utilidade.
Eu estou contente pelo voso dinheiro. Sentei-se enganados seus Suecos burro!
E não esperam de nenho computador seus doidos seus malucos.

Cumprimentos

Valdi Ivancic ( O poximo Primeiro-Ministro)

Automatically translated text:
Cumprimentos I am here in the São Paulo with a drink in the hand.
Debtor for the voso money arrived for a good utility.
I am contented for the voso money. I sat down deceived its Swedish donkey!
E does not wait of nenho computer its crazy its malucos.

Compliments