Permalänk

Nyheter angående Intel G35 moderkort?

Tjenare,,,jag har försökt jag runt på nyheter angående när vi kommer se G35 moderkort komma ut i butikerna.

Är det nån som har sett några "sensaste nytt" nyligen?

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Avstängd

Vet inte varför men jag fick mig ett garv när jag öppnade tråden.. kanske har ngn sjukdom..

Nyheter brukar stå på förstasidan eller bland trådarna, jag har då inte hört några nyheter på ett tag.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Vet inte varför men jag fick mig ett garv när jag öppnade tråden.. kanske har ngn sjukdom..

Möjligtvis,,,jag funderar på att avvakta ett htpc-bygge för att kanske basera det på ett G35-kort. Dem enda nyheter jag hittar är att det inte kommer att släppas med DX10 stöd då de har problem med drivisarna(kommer tidigast Q1 2998). Men vad jag kan se så är det fortfarande 3:e kvartalet 2007 som skall gälla vilket är snart slut.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigCheese
Möjligtvis,,,jag funderar på att avvakta ett htpc-bygge för att kanske basera det på ett G35-kort. Dem enda nyheter jag hittar är att det inte kommer att släppas med DX10 stöd då de har problem med drivisarna(kommer tidigast Q1 2998). Men vad jag kan se så är det fortfarande 3:e kvartalet 2007 som skall gälla vilket är snart slut.

/Cheese

Får man vänta 991 år för drivrutiner är det ju inte lönt.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att ett rykte var att de skulle komma att släppas samtidigt som X38 skulle kommer... Sedan finns det ju spec och allting på Intels hemsida så det borde ju inte vara så långt kvar kan man ju hoppas.

När de väl släppt kretsen borde det ju inte ta så lång tid för tilverkarna att få ut den då den tydligen är pinnkompatibel med G965 (endast nytt bios behöver programmeras).

Tänkte byta bort mitt gamla G965 bräda i htpc:n mot detta och hoppas på lite bättre OC samt för att få HDCP och bättre HD acc...

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/