Permalänk
Medlem

Jag har ett X1950XT som går på Pci-e x 4, den presterar helt okej, är t.ex. snabbare än 1950pro som går på agpx8. Fast om du ska köra nå 8800 serien tycker jag du ska satsa på bättre bräda.

Visa signatur

| Core2Duo E4300@3.0GHz ~ Zalman CNPS7000B | HIS HD4850 512MB ~ AC Accelero S1 | MSI P35 Neo2-FIR | 2*1GB Crucial DDR2-666, 1GB Corsair XMS2 DDR2-1066 | Tagan Easycon 530W |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yakuza84
Jag har ett X1950XT som går på Pci-e x 4, den presterar helt okej, är t.ex. snabbare än 1950pro som går på agpx8. Fast om du ska köra nå 8800 serien tycker jag du ska satsa på bättre bräda.

Beställde just ett https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LT8800...

Vi får se hur mycket det klarar på bara Pci-e xpress 4,men senare blir det ett vassare mobo också,det är det enda som är kvar sen,har sneglat lite på asus commando eller deras striker extreme:-)

MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Tänkte själv ta nån av de nya korten med p35 styrkretsar, gigabytes p35 ds4 eller dq6 eller asus p5k serien.
Hehe fint och dyr kort d där.

Visa signatur

| Core2Duo E4300@3.0GHz ~ Zalman CNPS7000B | HIS HD4850 512MB ~ AC Accelero S1 | MSI P35 Neo2-FIR | 2*1GB Crucial DDR2-666, 1GB Corsair XMS2 DDR2-1066 | Tagan Easycon 530W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Beställde just ett https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LT8800...

Berätta gärna hur det funkar. Asrock korten är ju lite kinkiga när det gäller 8800-serien.

Permalänk
Medlem

Hejsan. Har försökt kolla efter svar till min fråga i denna tråd men inte funnit något svar.
Så jag ställer frågan nu: Finns det något annat moderkort från asrock eller någon annan tillverkare med samma egenskaper men med 16x pci-e port?
Eller är det på gång från någon tillverkare?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Nej inte vad jag har koll på.. Det enda jag känner till är asrocks kort till athlonx2 som har både agp8x + pcie16x, men inte till socket 775.

Visa signatur

| Core2Duo E4300@3.0GHz ~ Zalman CNPS7000B | HIS HD4850 512MB ~ AC Accelero S1 | MSI P35 Neo2-FIR | 2*1GB Crucial DDR2-666, 1GB Corsair XMS2 DDR2-1066 | Tagan Easycon 530W |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yakuza84
Tänkte själv ta nån av de nya korten med p35 styrkretsar, gigabytes p35 ds4 eller dq6 eller asus p5k serien.
Hehe fint och dyr kort d där.

Jo dyrt är det men ett måste med mycket minne på kortet,jag kör på en 21tumsskärm och kör alltid 1280x1024,gärna högre i dom flesta spel och då suger det graffeminne:-)

Edit föressten yakuza,nu har jag bytt till ett pci-epresskort som du ser i min sign,får man fråga vilka pci express inställningar du kör i bios för jag fick klocka ner min E4300 från 2800 till 2400 annars så får jag stora problem med stabiliteten i systemet:-(
Och drar pci-express generellt mer ström än ett agpkort av nättagget?
Det var specat 30Amp på mitt atikort och specat bara 26Amp på mitt geforce,det är ju lägre men ändå blev systemet väldigt ostabilt vid samma klock av cpun???

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Har precis köpt ett sånt här kort, men ser här i tråden att en del har haft problem med grafikkorten.

Är det nån som har tips på vilka grafikkort som garanterat funkar? Alltså som ni själva testat att de funkar.

Är det nån som har ett grafikkort över så är jag intresserad av att köpa ett. Det är ett budgetbygge så inga värstinggrejer utan kan vara ett par tre år gammalt, bara det funkar. Försökte annonsera på marknad men tycks inte funka med min mobiloperatör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eva f
Är det nån som har tips på vilka grafikkort som garanterat funkar? Alltså som ni själva testat att de funkar.

Jag kör ett "EN7900GT/2DHT/256M":
http://se.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=6&l3=269&l4=0&model=...

Det fungerar utmärkt.

Här finns en lista över kort som garanterat fungerar:
http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=4CoreDual-VSTA&s=n

GL

Permalänk
Medlem

Rätt graffikkort?

Har kollat listan o har rätt kort sitter o spelar ett litet spel efter 10 min stänger bildskärmen av sig sen kommer den tillbaka fast då är spelet pausat. Värmen på prollen är inte hög ligger 20 grader båda kärnorna gpu 49 grader.Har en E6300 och graffe Nvidia 6800 GT nån som kan kan hjälpa mig?ska ju inte stänga ett litet spel

Permalänk
Avstängd

Liten edit här då,har just bytt mobo till ett asus commando och fy f-n vad denna cpu går,har varit uppe och nosat på 3,4 ghz men då blir cpun alldeles för varm så jag håller mig på 3,0 jämt just nu:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Drog ut på tiden lite med detta datorbygget pga pengabrist... men nu är den igång o allt funkar finfint utom ljudet.

Visst är det väl ljud integrerat på detta moderkortet, eller är jag helt borta? Jag får i alla fall inget ljud. "No audio device" står det när jag går in under sounds & audio devices i kontrollpanelen.

Jag har installerat drivrutinerna o slagit på integrerat ljud i bios.

Jag har också ett oidentifierat PCI device, vet inte vad det kan vara för något, jag har inte skruvat i några PCI-grejer.

Är det nån som känner igen nåt av det här?

Permalänk
Avstängd

Jodå, ljud inbyggt - och fungerar otroligt bra!

Vad händer om du klickar på din okända PCI enhet, och väljer uppdatera drivrutin?

/SWIN

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Re: Asrock 4CoreDual-VSTA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av looz

Har någon testat detta kort med c2d [/B]

tjenare. jag har detta moderkort eftersom att jag inte orkar köpa nytt grafikkort och minnen, *har ett av de bästa AGP iallafall*
men att jag fortfarande ska kunna om intresset kommer att jag inte behöver lägga ut på moderkort, minnen och grafik sammtidigt.

jag har en dual core processor på 2x 3,4Ghz och 4mb,
går klockrent. jäkligt bra moderkort för dem som vill ha ett nytt men fortfarande andvänder AGP och DDR. (eftersom att det finns nästan inget annat kort du kan köpa nu med agp i affärerna)

det dåliga är att det inte går att andvända snabbare DDR2 minnen än 667Mhz skulle vara åtminstånde 800Mhz enligt mig. och SATA (300 mb)
det konstiga är nu att det står i handboken att den bara tar SATA 150. men jag kör på 300 iallafall och den botar som den ska och allt går bra. konstigt att dem skriver nått sånt då.

men som sagt. har du ett par 800Mhz minnen så kan du stoppa i dem i detta moderkort iallafall. men dem arbetar bara i 667Mhz.
och att den kör på sata 300mb.

jag tycker detta kort total äger alla budget kort.
jag ger den 5/5p !!!

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Avstängd

Hej!

Mycket roligt kort - bara slänga in vad man har & boota!

Grafiken kan vara PCI / PCI-E / AGP.

Kör själv med ett E4500 lätt klockat till c:a 2,9 GHz.

Går som på räls.

Minnena är Corsair XMS3200XL 2.2.2.5, och ett upplåst vanligt GF 6800 450 / 777.

Ett kanonkort - enda invändningen är att BIOS är något begränsat - skulle vilja försöka editera - men AMIBIOS8 är inte lätt att få tag i.

/SWIN

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWIN
Jodå, ljud inbyggt - och fungerar otroligt bra!

Vad händer om du klickar på din okända PCI enhet, och väljer uppdatera drivrutin?

/SWIN

Har testat det också, ingen lämplig programvara hittas.

Kan det vara att jag kör XP SP3?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eva f
Har testat det också, ingen lämplig programvara hittas.

Kan det vara att jag kör XP SP3?

Tror vi inte för xp sp3 finns ju inte släppt än eller??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

Hej eva f!

http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=4CoreDual-VSTA&s=

Prova med ljuddrivrutinerna, som passar för ditt OS - om det är XP du har, är det den 3:dje uppifrån!

Hör gärna av dig, om du inte får igång det!

/SWIN

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Tog bort XP SP3 och lade in XP SP2 istället o nu funkar ljudet!

SP3 är ju som sagt inte släppt, det var en beta som läckt ut på nätet som jag ville testa. Den är väl inte riktigt färdig. Funkade hursomhelst inte med dessa ljuddrivrutiner. Man får väl vänta med SP3 tills den riktiga kommer.

Permalänk
Medlem

Ojdå, har totalt missat denna tråden!

Iaf så kan även jag varmt rekommendera detta moderkortet!
Jag har det tilsammans med 2x512Mb DDR och ett 6800GT AGP och en Core 2 Duo E2160 klockad till 2,6Ghz (vågar inte höja mer).

Allt fungerar klockrent, inga problem över huvudtaget!

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk

På ASRocks VGA-support list finns inga AGP kort listade, hur får man reda på vilka grafikkort som funkar med vista?

Är det drivarna på skivan som följer med som man ska använda i vista också, 4in1 drivers osv., eller behöver man tanka dom från hemsidan eller något?

Om jag ska byta min skt775 INtel Celeron D processor mot en Core 2 Duo E4400, hur installerar man BIOS-uppdateringen som jag troligen kommer behöva uppgradera?

Permalänk

Nån som vet om man kan köra PC-5400 minnen på detta moderkort?? 675MHz? Råkade beställa fel.

Permalänk
Medlem

Jag gör det, går bra, men den går i 667Mhz..

Permalänk

OK Tack för svaret

Permalänk

Jag kör PC5400 utan problem själv

Permalänk

Nån som har prövat HD2600XT på detta kort. Vet att det finns ett som står på sidan som ska funka. Ska kanske köpa ett sånt här av en kompis nämligen http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAPHD26XT

Permalänk
Medlem

Hdd

Någon som vet vilken hdd som är bäst att köra på detta moderkort? inte för dyrt heller.

Permalänk
Medlem

Re: Hdd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av waaan
Någon som vet vilken hdd som är bäst att köra på detta moderkort? inte för dyrt heller.

segate baracuda 500Gb SATA2 32mb ca 700kr

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk

Eftersom moderkortet bara har PCI-E x4 så undrar jag lite över möjligheterna att uppgradera, bara en sista suck innan datorn går i pension.

Har nu ett 7600GS 256MB på AGP-8x. GFX:et presterar förvånansvärt bra i exempelvis Oblivion som är det jag brukar spela då och då, men lite mer kräm skulle inte skada, Flight sim X går exempelvis lite trögt.

Frågan är nu, är det värt att trycka dit ett HD3650 512MB på PCI-e porten, eller ska jag köra på mitt 7600GS på AGP? Hade inte tänkt lägga massa pengar på min dator just nu, prioriterar lite annat och uppgraderar därför inte mer än grafikkortet hade jag tänkt.

Burken:

Asrock 4coredual-VSTA (no shit)
2GB DDR2
7600GS AGP
Intel E2160, standardklockning

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
Eftersom moderkortet bara har PCI-E x4 så undrar jag lite över möjligheterna att uppgradera, bara en sista suck innan datorn går i pension.

Har nu ett 7600GS 256MB på AGP-8x. GFX:et presterar förvånansvärt bra i exempelvis Oblivion som är det jag brukar spela då och då, men lite mer kräm skulle inte skada, Flight sim X går exempelvis lite trögt.

Frågan är nu, är det värt att trycka dit ett HD3650 512MB på PCI-e porten, eller ska jag köra på mitt 7600GS på AGP? Hade inte tänkt lägga massa pengar på min dator just nu, prioriterar lite annat och uppgraderar därför inte mer än grafikkortet hade jag tänkt.

Burken:

Asrock 4coredual-VSTA (no shit)
2GB DDR2
7600GS AGP
Intel E2160, standardklockning

Det skulle ju knappast ge sämre prestanda att köra på pci express x4 om du ändå tänker byta moderkort förr eller senare,då kan du ju bara flytta över dom andra grejerna,jag körde själv med ett ati 4850 nån månad när jag hade detta moderkortet för bra längesen och det funkade bra.
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate