Permalänk
Medlem

x1950pro krashar

det är såhär att när jag kör igång 3dmark06 så går GPU VRM'n till 107 C. Detta kan ju knappast vara bra för grafikkortet då ibland när jag spelar (eller oftast efter en lång tid) så hänger sig hela systemet, får en ganska färgglad bild på skärmen och jag måste forcereboota den.

Kan det vara överhettning av VRM som krashar systemet?

edit: då den krashar spelar jag spel som TF2 men VRM'en verkar inte alls gå upp så högt då. ?!

Visa signatur
Permalänk

hur högt brukar den gå upp?

Permalänk
Medlem

Vet ej vad VRM är men jag har ett Sapphire x1950PRO och de ligger på va 40c i idle och 60c i load. Dock kraschar det när jag spelar crysis och andra krävande spel :/ Men kolla så att fläkten snurrar och kanske prova å blåsa rent grafikkortets kylning på damm.

Visa signatur

E5200 @ 3.3GHz, MSI P45, Radeon 4850, 700GB HDD, 450W Huntkey

Permalänk
Medlem

Check and Check... har testat att kyla den med 80mm fläktar men inget hjälper när jag kör 3dmark06.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krasharen
hur högt brukar den gå upp?

Den går upp över 100 på nån minut men tar längre tid för spelen. Sen vet jag inte vad den lligger på när den krashar .

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

Reklamera ditt kort, du får ett nytt där kylningen av vrm'erna är fixad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Reklamera ditt kort, du får ett nytt där kylningen av vrm'erna är fixad.

mm gjorde det.. komplett's service är jävligt bra. Ska skicka tillbaka kortet och så ska dom labba först för att verkligen kolla om det stämmer. Men överhettande VRM's ska vara en god anledning till att byta ut kortet va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzler
mm gjorde det.. komplett's service är jävligt bra. Ska skicka tillbaka kortet och så ska dom labba först för att verkligen kolla om det stämmer. Men överhettande VRM's ska vara en god anledning till att byta ut kortet va?

Japp tycker jag verkligen

Mina voltregulatorer kan gå upp emot 126 grader utan att det händer något (brukar oftast bara gå upp till 85-90 grader dock). Men nu bryr jag mig inte så mycket om skiten, jag får ha det så tills det går sönder eller tills jag köper nytt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 09tomlin
Japp tycker jag verkligen

Mina voltregulatorer kan gå upp emot 126 grader utan att det händer något (brukar oftast bara gå upp till 85-90 grader dock). Men nu bryr jag mig inte så mycket om skiten, jag får ha det så tills det går sönder eller tills jag köper nytt

mjo... själv är jag en fattig student. kommer vänta lite till tills jag köper en ny burk. det är sååå ute att köra single core processorer nuförtiden.

http://wizzler.lokalen.nu/temp1.jpg

koka vatten någon?

Visa signatur