World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

Ska man nu fixa S2 svärdet eller yxan ?
Är Orc så har ju en liten fördel om jag tar yxan.
Har alltid velat pröva på svärd så därför är jag osäker.

Permalänk
Medlem

Blood elf warlock, mage eller priest?

Go beslutsångest, har en 70 Human warlock så warlock kankse inte är de hetaste

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Blood elf warlock, mage eller priest?

Go beslutsångest, har en 70 Human warlock så warlock kankse inte är de hetaste

Priest

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Ska man nu fixa S2 svärdet eller yxan ?
Är Orc så har ju en liten fördel om jag tar yxan.
Har alltid velat pröva på svärd så därför är jag osäker.

Som orc är ju yxa inte helt fy skam direkt

Men vilken klass kör du som?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Hejsan alla.

Är det någon som vet om jag kan ta bort mitt wow account helt ?
Så att mitt konto försvinner och mina cd-keys blir oanvända ?

Tänkte nämligen göra ett nytt konto men vill inte köpa spelet igen.

så jag undrar funkar det att ta bort sitt konto helt och sen skapa ett nytt med samma cd-keys som man har ?

tacksam för svar

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

Nope en gång använt då e den förbrukad.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Blood elf warlock, mage eller priest?

Go beslutsångest, har en 70 Human warlock så warlock kankse inte är de hetaste

Beror väl helt på vad du tycker är kul? Har både en mage och en warlock, och warlocken tycker jag äger magen. Tycker den kan hanter fler mobs med enkelhet. Men har väl mer med min spelstil att göra tror jag.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Blood elf warlock, mage eller priest?

Go beslutsångest, har en 70 Human warlock så warlock kankse inte är de hetaste

hehe du bör ju lätt va en priest. kul o va shadow + att man får instansgrupper lätt

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Ska man nu fixa S2 svärdet eller yxan ?
Är Orc så har ju en liten fördel om jag tar yxan.
Har alltid velat pröva på svärd så därför är jag osäker.

Svärd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navy_FarM
Hejsan alla.

Är det någon som vet om jag kan ta bort mitt wow account helt ?
Så att mitt konto försvinner och mina cd-keys blir oanvända ?

Tänkte nämligen göra ett nytt konto men vill inte köpa spelet igen.

så jag undrar funkar det att ta bort sitt konto helt och sen skapa ett nytt med samma cd-keys som man har ?

tacksam för svar

Varför skulle du vilja göra om ditt konto?
Eller har du köpt ett konto med massa uppgifter som inte är dina så du skulle vilja ha ett "nollat" konto?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Hörni! Nu ställer jag frågan en sista gång, någon rouge med erfarenhet lär ju finnas bland er!

Funkar det att köra Mutilate i PvP? Eller köra daggers+shadowstep?
Eller är det helt värdelöst och fungerar inte alls?

Vill veta snarast, köper off-hand idag eller imorgon, och då vill jag veta innan.

Om det fungerar eller inte

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

haha, måste bara berätta en sak som jag och sambon låg och pratade om innan vi somnade för några nätter sedan.

Vi låg och pratade om wow och kom på att det låter helt sjukt om man säger "jag spelar som warrior night elf" eller " jag spelar som priest dwarf". alltså inte sätta rasen först.

Är det fler än vi som tänkt på detta? eller till och med säger rasen sist?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Hörni! Nu ställer jag frågan en sista gång, någon rouge med erfarenhet lär ju finnas bland er!

Funkar det att köra Mutilate i PvP? Eller köra daggers+shadowstep?
Eller är det helt värdelöst och fungerar inte alls?

Vill veta snarast, köper off-hand idag eller imorgon, och då vill jag veta innan.

Om det fungerar eller inte

Rouge är smink, det stavas Rogue.

Men för att svara på din fråga, ja och nej, daggers fungerar utmärkt tills du träffar på motståndare med väldigt mycket resilience då resilience minskar critchansen väsentligt och dagger builds bygger mycket på just crits.

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
haha, måste bara berätta en sak som jag och sambon låg och pratade om innan vi somnade för några nätter sedan.

Vi låg och pratade om wow och kom på att det låter helt sjukt om man säger "jag spelar som warrior night elf" eller " jag spelar som priest dwarf". alltså inte sätta rasen först.

Är det fler än vi som tänkt på detta? eller till och med säger rasen sist?

Håller med, rasen först. Tvärtom låter bara wicked.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grunfar
Rouge är smink, det stavas Rogue.

Men för att svara på din fråga, ja och nej, daggers fungerar utmärkt tills du träffar på motståndare med väldigt mycket resilience då resilience minskar critchansen väsentligt och dagger builds bygger mycket på just crits.

Vet att det stavas Rogue, men var tidigt på morgonen så jag skyller på det

Nåja, men då låter det ju faktiskt lite "tveksamt", men svärd etc är så förbannat tråkigt..

Mhm, får se hur jag gör...

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Vet att det stavas Rogue, men var tidigt på morgonen så jag skyller på det

Nåja, men då låter det ju faktiskt lite "tveksamt", men svärd etc är så förbannat tråkigt..

Mhm, får se hur jag gör...

maces

Permalänk

Är det någon idé att lira rogue idag? Många som whinar över att de suger på wow-forumet etc. Jag älskar katt-druid och rogue borde väl vara mkt bättre än det?

mvh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Är det någon idé att lira rogue idag? Många som whinar över att de suger på wow-forumet etc. Jag älskar katt-druid och rogue borde väl vara mkt bättre än det?

mvh.

kolla på vilket klassforum som helst där, alla skriker över hur dåliga dom är och hur alla andra tar dom. warriors som klagar över att dom är dåliga i pvp, warlocks är också för dåliga i pvp och fear måste buffas etc etc..

Man ska inte lita på lipsillarna där, då kan du lika gärna sluta, för alla klasser kommer vara skitbra förutom just den du valt, oberoende av vilken du nu än valt.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Är det någon idé att lira rogue idag? Många som whinar över att de suger på wow-forumet etc. Jag älskar katt-druid och rogue borde väl vara mkt bättre än det?

mvh.

läs inte klass forumen om du inte är ute efter tips/macros eller nått i den stilen, tror inte det finns nårr klass forum där det inte whinas

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Man ska inte lita på lipsillarna där, då kan du lika gärna sluta, för alla klasser kommer vara skitbra förutom just den du valt, oberoende av vilken du nu än valt.

Förutom shamaner i PvP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Är det någon idé att lira rogue idag? Många som whinar över att de suger på wow-forumet etc. Jag älskar katt-druid och rogue borde väl vara mkt bättre än det?

mvh.

Spelar rogue och det är inge proble med att vara det.
Toppar dps mätaren i raids utan probs.. följt av andra rogues.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Toppar man inte dpsmätaren i raids som rogue gör man något fel. Eller är man undergearad i jämförelse mot dem andra. Man ska vinna dpsmätaren.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Toppar man inte dpsmätaren i raids som rogue gör man något fel. Eller är man undergearad i jämförelse mot dem andra. Man ska vinna dpsmätaren.

ja just det
det e ju de jag menar.

Rogues är och förblir top dpsers. Vill man göra damage så ska man rolla en rågge.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Gjorde precis en Dranei Shaman på The Maelstorm så om någon spelar där lägg till Puttegris i friendslist, ja jag kom inte på ett bättre namn så det får duga. Har en Gnome Warrior på Emererld Dream på lvl 50 så om någon spelar där lägg gärna till Aethyrraent.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ja just det
det e ju de jag menar.

Rogues är och förblir top dpsers. Vill man göra damage så ska man rolla en rågge.

...eller mage, eller fury warrior, eller bm hunter, eller spriest, eller..eller..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Om man vill vara bäst på allt så rollar man en warlock.

True story.

Citat:

Toppar man inte dpsmätaren i raids som rogue gör man något fel. Eller är man undergearad i jämförelse mot dem andra. Man ska vinna dpsmätaren.

Beror ju helt på vilken boss det är.

Permalänk
Medlem

TjenaMors :]

Är lvl 70 om nån vecka och har börjat kolla på nån bra Mage Talent.

Kom fram till detta....

Mage Talents
Minimum Required Level: 70
Required Talent Points: 61

Fire Talents - 20 point(s)

# Impact - rank 5/5
# Ignite - rank 5/5
# Improved Fire Blast - rank 3/3
# Incinerate - rank 2/2
# Improved Fire Ward - rank 2/2
# Master of Elements - rank 3/3

Frost Talents - 41 point(s)

# Improved Frostbolt - rank 5/5
# Ice Shards - rank 5/5
# Frostbite - rank 3/3
# Improved Frost Nova - rank 2/2
# Piercing Ice - rank 3/3
# Icy Veins - rank 1/1
# Arctic Reach - rank 1/2
# Shatter - rank 5/5
# Cold Snap - rank 1/1
# Improved Cone of Cold - rank 3/3
# Winter's Chill - rank 5/5
# Ice Barrier - rank 1/1
# Empowered Frostbolt - rank 5/5
# Summon Water Elemental - rank 1/1

Pga man cittar mycket och ofta när dom är frysta. Och efter som Fire Blast är en spell man använder hela tiden så tyckte det skulle pwna med ignite. Master of Elements gör alla magier betydligt billigare när man crittar.

Hoppas förstår min strategi :).

Bra elr dårlig?

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
TjenaMors :]

*text*

kan inte säga om den är bra eller dålig, men är det pve eller pvp du tänkter sikta på (antar pvp då du lägger det mesta i frost, men lika bra att veta exakt)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
TjenaMors :]

text

De klassiska buildsen för mage är väl:

10/48/3 för pve (clearcast, massa fire och elemental precision)
17/0/44 för pvp (ner till improved counterspell och resten i frost)

om jag inte minns fel.

De klassiska är väl oftast optimerade för sitt ändamål, men jag tycker du ska prova dig fram själv istället. Folk kommer alltid att klaga på andra som inte kör "optimal" build enligt deras egna mening. Men det passar inte allas spelstil.

Själv ångrar jag att jag inte provade arcane-trädet innan de nerfade MSD-metan.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
...eller mage, eller fury warrior, eller bm hunter, eller spriest, eller..eller..

Jo sant, dmg kan man göra på många sätt men rogues gör fortfarande mest dmg av dem.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf