Permalänk
Medlem

bärbar med vga till dvi?

Funderar på att köpa denna:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/55514?opendocum...

och den har endast vga utgång. Undrar lite hur det fungerar med en adapter så man kan köra med vga till dvi och därigenom koppla in en eventuell skärm när man sitter hemma.

tappar man mycket i kvalitet och liknande? eller nåt annat?

Permalänk
Medlem

Fast menar du att din skärm inte har en VGA ingång då ??
blir ju ingen som helst fördel med köra VGA till DVI på nått sätt, en del skärmar har inte support för analogt i DVI kontakten heller

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

förlåt, menar tvärt om, datorn har vga, hur fungerar det om man vill tex koppla till extern skärm med endast dvi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sodapops
förlåt, menar tvärt om, datorn har vga, hur fungerar det om man vill tex koppla till extern skärm med endast dvi?

Aha ok kolla först så skärmen har support för analoga signaler i DVI kontakten, då ska det gå bra med en VGA till DVI adapter

Man tappar inte mycket kvalite med VGA mot DVI, anningen bara.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

ok, låter bra.

jag är ingen "bildfanatiker" så att jag måste ha perfekt bild

datorn har även en upplösning på 1280x800 enligt spec, antar att detta är max på skärmen och inte vad man kan få på en extern skärm? grafikkort är ett 8400GT 128mb

Permalänk
Medlem

Ja, du kan ha annan upplösning på din externa skärm, det beror på vad den stödjer

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk

åh, jag lånar tråden lite för en annan fråga.. om jag vill koppla datan till min bildrörs tv via vga... och använder en omvandlare... kan jag då visa högre upplösning på min tv? ^^ så man kan läsa texten tänkte jag ;D

med en sån: http://www.dustinhome.se/pd_5010072855.aspx

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080