Permalänk

brutit näsan?

Tjenare.

Jag undrar skarpt om jag har en bruten näsa
Kan sitta och dra den fram och tillbaka känns som att benet är av som sagt.
Dock har jag inget minne av att jag har blödigt näsblod vid något slag så att jag kan ha brutit den.:confused:

För i filmer är det ju alltid så att när någon får ett slag på näsan så gämmer de sig över att den är bruten och 3L blod riner från näsan.

Bör man göra något åt detta? Har igentligen inge problem med det utan mer bara frågar..

Mvh: Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Hade du brutit den hade du nog märkt det ganska väl?

Permalänk
Medlem

Blått, svullet?
krasar det?
svårt att andas?
sne?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Är troligtvis brosket i näsan du känner av.

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem

precis där benet slutar sitter där en brosk bit lr något som man kan vicka på, förmodligen de du känner

Permalänk

Bruten..mhm tror det skulle kännas lite väl då.

Brosket där benet slutar kan jag också "knäcka" och vicka på.
Testa slå lite halvhårt, gör det skitont och du börjar blöda/blir tårögd (sitter en nerv dära) så borde du nog söka hjälp.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Jag fick brosket "avbrutet från benet när jag var yngre. Näsan svullnade upp lite grann men inte farligt ändå, konstigt när man tänker efter.
Ont gjorde det dock, så om det skulle vara bruten näsa tror även jag att du inte skulle fråga utan sitta på hospitalet och jämra dig.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

kan va en spricka. hade den varit bruten hade du vetat om det

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

Okey, då är det isf brosket etller en spricka som ni säger då.

kan nämligen röra den rätt br aoch jag hör redigt hur det knirrar när man rör runt så Kn typ stvärställa näsan så .

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Okey, då är det isf brosket etller en spricka som ni säger då.

kan nämligen röra den rätt br aoch jag hör redigt hur det knirrar när man rör runt så Kn typ stvärställa näsan så .

Är ju lite meningen, hur smidigt hade det varit att ha en stel näsa?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Är ju lite meningen, hur smidigt hade det varit att ha en stel näsa?

Då hade man ju inte kunnat lukta runt hörn.

Permalänk
Medlem

skulle nog göra ganska ont om den var bruten. du kanske bara har lite mjukare brosk än andra?
stannar näsan i den vinkeln du böjer den?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

För ett tag sen blev jag slagen på näsan med en boxningshandske och efter det har näsbenet varit lite snett men det har aldrig gjort ont, är den bruten då eller kan göra den sne ändå?

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fleu sheu
För ett tag sen blev jag slagen på näsan med en boxningshandske och efter det har näsbenet varit lite snett men det har aldrig gjort ont, är den bruten då eller kan göra den sne ändå?

När jag var 10 år gammal åkte jag pulka ner för en backe, jag höll händerna frammåt, det tråkiga var att det var ett hur nära. jag slickade kanten på huset med puklan och mitt vänstra långfinger träffade husväggen och tre fingrar deformerades. Jag bröt inget men fingrarna är lite krokiga än idag.

Det är nog inte så konstigt att din näsa är sne om du tog ett hårt slag, ben kan forma om sig och lagas annorlunda jämfört med vad de såg ut innan.

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats bryta näsan två gånger, en gång genom att köra rakt in i en målvaktsbur i hockey när jag var mindre och inte hade galler, andra gången var när jag åkte med en snö kälke, åkte ner för backen och pooof ett trä mitt i nylet och jag lovar att det känns när du bryter näsan, min näsa är sne än idag

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Lånar tråden.

En spricka i fingret, hur ser man det?
Knallrött, pulserar, varmt som fan och relativt ömt. Så känns det just nu.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem

En gammal klasskamrat fick spricka i lillfingret när han krockade under en gymnastiklektion. Han la sig på golvet och grät nästan fastän han nog skulle klassas som en rätt tuff kille. Så en sådan skulle nog kännas. Han fick få fingret undersökt och röntgat, då visade sig sprickan tydligen.

Kan vara lite fel på minnet men så kommer jag ihåg det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Lånar tråden.

En spricka i fingret, hur ser man det?
Knallrött, pulserar, varmt som fan och relativt ömt. Så känns det just nu.

Så känns det ju om man sitter och slår sina fingrar mot någon annan fingrar (härlig lek ifrån högstadiet, man turas om två och två att snärta till den andres fingrar).

Visa signatur