Iphone? vad är det som är så märkvärdigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Testa läs vad jag skriver nästa gång. Men det är frågan om du kan, du är ju mest ett forum troll som springer omkring. Ett tips, "stay in school", eller i ditt fall "back to school". Börjar tröttna på att man skriver inlägg du knappt läser och sen gör logiska antaganden som skulle klassas som korkade av en 5 åring. Ingen idé att skriva saker här då du saknar logiskt tänkande.

Nu kommer du börja gråta om personliga påhopp, men jag pallar ärligt talat inte skriva något konstruktivt då du uppenbarligen antingen skiter i att läsa det och skriver din vanliga rant, eller så har du lässvårigheter. Om det sistnämda är fallet ber jag om ursäkt för mitt påhopp då du inte kan hjälpa din brist av läskunskap.

Jag blir så imponerad av dig Derox. Gång på gång. Dels av dina ihärdiga argumentationer som totalt saknar allt vad substans heter, men främst av dina härliga förolämpningar.

"Kan inte läsa", "back to school", "troll"... Och det lilla avslutet där du försöker framstå som en "stor människa". Det är bara så klockrent och framförallt högst originellt. Du visar tydligt vem som är mannen!

Hatten av!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag blir så imponerad av dig Derox. Gång på gång. Dels av dina ihärdiga argumentationer som totalt saknar allt vad substans heter, men främst av dina härliga förolämpningar.

"Kan inte läsa", "back to school", "troll"... Och det lilla avslutet där du försöker framstå som en "stor människa". Det är bara så klockrent och framförallt högst originellt. Du visar tydligt vem som är mannen!

Hatten av!

Du kan ju uppenbarligen inte läsa. Jag skriver att bara för att Apple är giriga på andra punkter så behöver det inte varit girighet som styrde dem just i detta fall. Jag har då erkänt att Apple är giriga och handlat girigt i andra avseenden, men säger att just nu behöver det inte varit därför de gjort så.

Till detta skriver du "Ah, den klassiska förklaringen på alla iphones brister..". Hur kan du då säga att du fattat vad jag skrivit? Ditt svar var ju helt ologiskt. Det är inte heller första gången du gör detta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Det går inte att övertyga en Troende Applefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Det går inte att övertyga en Troende Applefan

Inte Haters heller...

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Apple, som än en gång visar att en nöjd telefonoperatör är viktigare än nöjda kunder. Men de kanske tog bort det "av misstag"?
.

det fanns ju där, togs bort, men kom tillbaka för att sen tas bort igen. så vetefan varför det inte finns där nu, me tanke på att det kom tillbaka en gång

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Du kan ju uppenbarligen inte läsa. Jag skriver att bara för att Apple är giriga på andra punkter så behöver det inte varit girighet som styrde dem just i detta fall. Jag har då erkänt att Apple är giriga och handlat girigt i andra avseenden, men säger att just nu behöver det inte varit därför de gjort så.

Till detta skriver du "Ah, den klassiska förklaringen på alla iphones brister..". Hur kan du då säga att du fattat vad jag skrivit? Ditt svar var ju helt ologiskt. Det är inte heller första gången du gör detta.

"Kan ju va så att de vid detta tillfälle inte ville att folk med iPhone skulle få räkningar på tiotusentals dollar för de använt appels lur som modem med en App som Apple själva godkänt... Det tycker jag verkar mest logiskt, tänk dig hur mycket dålig publicitet det är."

Till detta skrev jag "Ah, den klassiska förklaringen på alla iphones brister..". Altså att företaget på något sätt skulle fara illa av en viss funktion. Och som jag skrev, denna förklaring som du använde har använts för att förklara alla möjliga avsaknaden.

Kanske bör du se över hur du uttrycker dig istället för att komma med barnsliga förolämpningar (som är så löjliga och saknar all form av raffinemang och finess, att du bara nedvärderar dig själv) när argumenten tar slut. Du använder dessutom själv ett skriftspråk som hör hemma i grundskolan, villket gör dina "du kan inte läsa"-påhopp ännu mer pinsamma. Och att din argumentationsteknik ligger på samma nivå är jag ju inte ensam om att tycka.

Så vad sägs, växa upp, eller utmana mig på något slags läsförståelse-test? Jag är öppen för förslag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna vara snälla o sluta tjöta om folks svenska kunskaper? saknar relevans, lika så gör påhoppen det.

Jag vill diskutera iPhonen, efter som den är unix baserad och isig har all hårdvaran så kommer det ner till att det "kan" ha allt som den "saknar".

Det som behövs är att Apple slutar fega och öppnar upp sig och iphonen så man åt minstonde kan spara filer på den, för nej det går inte ens att spara email attachments?!?!?!?!

En annan sak jag tycker är helt förkastligt är hur dom inte lade in att som "saknades" fråm 2G till 3G versionen.

-MMS
-Filhanterare
-Videoinspelning
-Modem
-Simpel flyttbar disk till vilken dator som hälst(inget iTunes)
-Multitasking

Det var alla brister som jag tycker är standard för en telefon från 2008, ser ingen anledning att utesluta dem då de endast handlar om mjukvara.

Mycket klagande men ack så befogat, men trots detta älskar jag iPhonen.
Den är helt outstanding och grymt lätthanterlig., så bra att jag själv inte kommer köpa en telefon som inte funkar som iphone(altså s60, symbian och windows mobile osv är helt uteslutna)

Apple gör som vanligt ett välfungerande koncept som älskas av många och tydligen behöver dom inte lägga in det som jag saknar eftersom dom oavsätt säljer som sjutton!

Kan vi försäka hålla detta på en bra nivå? alla tycker olika och bara för att folk inte håller med bör ni inte ta till personliga påhopp, argumentera och kom med bra anledningar för varför just du tycker som du gör. Då kanske man vinner lite mark, det gör man iaf inte på att vara otrevlig.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Sålde precis min 8gb iphone gsm för 3,5 på blocket. iofs annonsen e kvar ^^

Permalänk
Avstängd

Kimmeh: Problemet är ju att Apple kan göra vad de vill och fanboysen kommer ändå köpa ocg hylla det medan vi andra inte ens kan greppa vad för storhet de pratar om. När Applefansen ställs mot väggen och ombeds motivera vad som är så bra, eller som i mitt fall, så dåligt så får man heltokiga svar. "Man kan nog inte fiska med den" är väl ungefär den nivån de frivilligt lägger sig på, samtidigt som de totalt missar alla andras argument om varför den skulle vara dålig.

Gör man som du och listar vad du tycker den har för nackdelar men samtidigt väger dessa mot fördelararna så är det givetvis inga problem. Sedan kommer de andra som inte är lika...välformulerade... och endast hänger på försvarståget. Utan att egentligen lyfta fram vad de själva tycker så är de snabba med att fördömma de som inte håller med dem. Miljoner gånger har jag sagt vad jag tycker är dåligt med luren och det enda de kommer fram till är att avsaknaden av funktioner är individuellt men det är aldrig det jag har försökt få fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
"Kan ju va så att de vid detta tillfälle inte ville att folk med iPhone skulle få räkningar på tiotusentals dollar för de använt appels lur som modem med en App som Apple själva godkänt... Det tycker jag verkar mest logiskt, tänk dig hur mycket dålig publicitet det är."

Till detta skrev jag "Ah, den klassiska förklaringen på alla iphones brister..". Altså att företaget på något sätt skulle fara illa av en viss funktion. Och som jag skrev, denna förklaring som du använde har använts för att förklara alla möjliga avsaknaden.

Kanske bör du se över hur du uttrycker dig istället för att komma med barnsliga förolämpningar (som är så löjliga och saknar all form av raffinemang och finess, att du bara nedvärderar dig själv) när argumenten tar slut. Du använder dessutom själv ett skriftspråk som hör hemma i grundskolan, villket gör dina "du kan inte läsa"-påhopp ännu mer pinsamma. Och att din argumentationsteknik ligger på samma nivå är jag ju inte ensam om att tycka.

Så vad sägs, växa upp, eller utmana mig på något slags läsförståelse-test? Jag är öppen för förslag.

Vad är det du har problem att förstå? Det enda jag skriver är att allt Apple gör är inte satans påhitt och att de kan göra bra saker också, jag glorifierar inte Apple. Jag säger bara att vi kanske kan se lite logiskt och realistiskt på detta. Hur du får detta till att jag bortförklarar iPhonens brister förstår jag inte. Jag kan inte följa den logiska linjen...

Sen vet jag att jag inte skriver på "högskolenivå". Varför? Jo för att du verkar ju inte fatta vad jag skriver när jag skriver det så varenda läskunnig förstår. Varför skall jag då bemöda mig?

Jag hoppas för din skulle att du kan förbättra ditt logiska tänkande till högskolan, för jag ser inte hur du skulle klara av den. I var enda tråd du skriver drar du skumma slutsatser och hitter betydelser i andras inlägg som helt enkelt inte är där. Du är ju bara en hater, lika illa som en fanboy. Allt Apple gör nu är ju av girighet enligt dig, kan vi inte vara lite realistiska och inse att även om de är jävligt giriga så behöver inte varenda val varit styrt av girighet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Sen vet jag att jag inte skriver på "högskolenivå". Varför? Jo för att du verkar ju inte fatta vad jag skriver när jag skriver det så varenda läskunnig förstår. Varför skall jag då bemöda mig?

Du har altså skrivit på "högskolenivå" någon gång? Det måste jag ha missat. Är den citerade texten ett exempel på det?
Men jag vågar påstå att jag förstår det mesta av det du skriver. Oroa dig inte för det.

Citat:

Jag hoppas för din skulle att du kan förbättra ditt logiska tänkande till högskolan, för jag ser inte hur du skulle klara av den. I var enda tråd du skriver drar du skumma slutsatser och hitter betydelser i andras inlägg som helt enkelt inte är där. Du är ju bara en hater, lika illa som en fanboy. Allt Apple gör nu är ju av girighet enligt dig, kan vi inte vara lite realistiska och inse att även om de är jävligt giriga så behöver inte varenda val varit styrt av girighet.

Allt Apple gör är enligt mig av girighet? Detta säger du efter att du anklagar mig för att hitta betydelser som inte finns där? Snyggt..

Det är ju kul att bli kallad för "hater" av forumets fanboy nummer ett. Oj så det svider. Jag har många gånger summerat allt jag tycker är bra med iphone (som jag har ägt i ett halvår) och saker som jag tycker är dåliga. Vad i det gör mig till en "hater"? Att jag inte delar dina löjligt trångsynta åsikter?

Och än en gång, lägg ner det här med läsförståelse (och nu "logiskt tänkande"). Dessa "akademiska" förolämpningar är uppenbarligen inte din specialitet. Kanske bör du t.ex. rita en bild av mig med jättefult hår, ögonbryn som sitter ihop och kanske en hitlermustach? Det är nog mer din grej.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Du menar att en av deras just nu bäst propagerade, säljande och mest omtalade produkt nödvändigtvis inte behöver vara styrd i ett starkt vinstdrivande syfte? Hur, på vilken logisk skala som helst, skulle det inte kunna vara så? Apple vill knappast motarbeta sina egna arbetspartners genom att hindra dem från att tjäna pengar på ett exklusivt avtal. De enda som skulle kunna få dålig publicitet är AT&T för att ta ut ockerpriser på datatrafik. Apple varken kan, vill eller ska ta ansvar för hur mycket deras telefon används. Som jag ser det finns det ingen logik alls i ditt resonemang.

Om vi är realistiska så kan vi nog inse att Apple noga vägt varenda för och nackdel mot varandra, satt upp höga mål gällande omsättning och vinst och vet med stor säkerhet precis vad de håller på med. Alla begränsningar de har gjort finns där av en anledning, likaså alla deras lösningar. Varje litet mål är styrt av det som i slutändan styr starkare än något annat: Pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Mycket text

Jag gillar ditt tankesätt. Objektivt och realistiskt; i min mening, vilket såklart är subjektivt.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Alltid

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Tycker hur man än vrider på detta så återkommer man till en sak.

Att inte ha med mms från början är lika korkat som Nokia inte la med automatiskt knapplås i sina första smartphones.

Men den är ju jäkligt cool, räcker bara inte ända fram för vissa

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk

Visst är det beklagligt att det saknas stöd för MMS, det skulle naturligtvis ha funnits. Däremot är den ingen funktion jag personligen saknar då jag aldrig har skickat ett enda MMS trots att jag har haft hårdvara som möjliggör det i ett flertal år nu.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Har nog skickat typ 5st men mottagit kanske 15st genom de senaste 2åren.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd

Jag tror han menar att många av de funktioner som "saknas" är sådana funktioner som är svåra att se någon anledning till att plockas bort. Det finns liksom ingen motiverad anledning att inte ha MMS eller A2DP (eller vad det nu heter) eller vilken annan funktion som helst som saknas som många andra smartphones har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Har nog skickat typ 5st men mottagit kanske 15st genom de senaste 2åren.

Finns det någon poäng som du vill påvisa genom att skriva hur ofta du skickar mms?

Som jag har skrivit förut, så skickas det långt över en halv miljon MMS i sverige per dag. Det är ingen tvekan om att det är en välanvänd tjänst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Finns det någon poäng som du vill påvisa genom att skriva hur ofta du skickar mms?

Som jag har skrivit förut, så skickas det långt över en halv miljon MMS i sverige per dag. Det är ingen tvekan om att det är en välanvänd tjänst.

Jag tycker det är ganska uppenbart vad han menar. Nämligen att han inte använder mms speciellt ofta. Sen att "över en halv miljon" andra använder mms varje dag hör väl inte till saken när åsikten gäller det egna användandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalkus
Jag tycker det är ganska uppenbart vad han menar. Nämligen att han inte använder mms speciellt ofta. Sen att "över en halv miljon" andra använder mms varje dag hör väl inte till saken när åsikten gäller det egna användandet.

På vilket sätt är det intressant att han inte använder mms speciellt ofta? Undrar därför om han försöker koppla det till någon poäng, eller om det bara är "meningslös" info.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
På vilket sätt är det intressant att han inte använder mms speciellt ofta? Undrar därför om han försöker koppla det till någon poäng, eller om det bara är "meningslös" info.

Tja om du värderar andras åsikter som meningslös info kanske du ska sikta på en karriär som politiker. Meningen med ett publikt forum är att folk ska kunna diskutera och vädra sina personliga åsikter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalkus
Tja om du värderar andras åsikter som meningslös info kanske du ska sikta på en karriär som politiker. Meningen med ett publikt forum är att folk ska kunna diskutera och vädra sina personliga åsikter.

Kanske bör du slå upp ordet "åsikt", och tala sedan om för mig vart i Josasps inlägg (som jag citerade) det förekommer en sådan?

Det är just avsaknaden av en åsikt jag reagerade på, och undrade om hans åsikt var att mms var en föga använd funktion.

Vad sägs om att låta Josasp själv svara?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu kanske det har tagits upp men isåfall har jag missat det.
Iallafall, stämmer det att kalenderpåminnelser bara är ett pip och inget mer? Kommer det inte upp nån notifikation på home"skrivbordet" eller nåt annat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Nu kanske det har tagits upp men isåfall har jag missat det.
Iallafall, stämmer det att kalenderpåminnelser bara är ett pip och inget mer? Kommer det inte upp nån notifikation på home"skrivbordet" eller nåt annat?

Det piper till en gång (ett rätt svagt ljud som man utan jailbreak inte kan ändra) och telefonen vibrerar till. Det ploppar upp en ruta på samma sätt som när du t.ex. får ett nytt sms.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Du har altså skrivit på "högskolenivå" någon gång? Det måste jag ha missat. Är den citerade texten ett exempel på det?
Men jag vågar påstå att jag förstår det mesta av det du skriver. Oroa dig inte för det.

Allt Apple gör är enligt mig av girighet? Detta säger du efter att du anklagar mig för att hitta betydelser som inte finns där? Snyggt..

Det är ju kul att bli kallad för "hater" av forumets fanboy nummer ett. Oj så det svider. Jag har många gånger summerat allt jag tycker är bra med iphone (som jag har ägt i ett halvår) och saker som jag tycker är dåliga. Vad i det gör mig till en "hater"? Att jag inte delar dina löjligt trångsynta åsikter?

Och än en gång, lägg ner det här med läsförståelse (och nu "logiskt tänkande"). Dessa "akademiska" förolämpningar är uppenbarligen inte din specialitet. Kanske bör du t.ex. rita en bild av mig med jättefult hår, ögonbryn som sitter ihop och kanske en hitlermustach? Det är nog mer din grej.

Om du undrar var jag fick girighetresonemanget ifrån kan jag förklara. Det finns ju i princip 3 olika fall:

1. Allt Apple gör har girighet som drivkraft.
2. Inget Apple gör har girighet som drivkraft.
3. Vissa saker Apple gör har girighet som drivkraft.

Fall 2 är ju en åsikt som faller långt från din (och min för övrigt). Fall 3 går även den bort för dig antar jag? Varför tror jag det? Jo för Fall 3 är ju vad jag hävdat hela tiden, och om vi tyckte likadant skulle nog diskussionen avstannat för länge sedan. Nu kan det ju varit så att jag missförstått dig och vi har talat förbi varandra hela denna tiden. Vilket inte faller sig helt otroligt då jag kan medge att jag inte alltid är helt tydlig i mina texter.

Att du kallar mig fanboy tycker jag är roligt. Jag själv anser inte mig som en sådan, jag tycker att Apple ofta är giriga jäklar som inte bryr sig nämnvärt om oss konsumenter.

Jag kan gladeligen erkänna att jag dagligen vill slänga min iPhone 3G i marken. Varför? Ordboken går inte att stänga av, vilket jag stör mig extremt mycket på. Jag har faktiskt på senaste 2 veckorna blivit frustrerad på att inte kunna skicka MMS, har velat göra detta vid två tillfällen men det har ju självklart varit omöjligt.

Mjukvaran är extremt seg och buggig, jag skrev detta inlägg först på telefonen på vägen hem, vad hände tror du? Jo, safari krashade när jag skulle klicka på skicka. GPSen är även den helt oanvändbar utan en riktig programvara, som inte existerar. Men men, jag är fortfarande nöjd med telefonen. Men den har helt klart brister, så kan man inte leva med dessa bör man leta efter en annan telefon.

Vill be om ursäkt för påhoppen jag gjorde i min frustration över att bli missförstådd, skyller på att man tvingats jobba extremt mycket fast man varit sjuk, så jag var lite grinig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Om du undrar var jag fick girighetresonemanget ifrån kan jag förklara. Det finns ju i princip 3 olika fall:

1. Allt Apple gör har girighet som drivkraft.
2. Inget Apple gör har girighet som drivkraft.
3. Vissa saker Apple gör har girighet som drivkraft.

Fall 2 är ju en åsikt som faller långt från din (och min för övrigt). Fall 3 går även den bort för dig antar jag? Varför tror jag det? Jo för Fall 3 är ju vad jag hävdat hela tiden, och om vi tyckte likadant skulle nog diskussionen avstannat för länge sedan. Nu kan det ju varit så att jag missförstått dig och vi har talat förbi varandra hela denna tiden. Vilket inte faller sig helt otroligt då jag kan medge att jag inte alltid är helt tydlig i mina texter.

Jag skulle vilja påstå att sanningen ligger någonstans mellan 1 och 3 (och då menar jag inte 2 ), men också att det knappast är något unikt för Apple. Alla företag styrs naturligtvis huvudsakligen av ett vinstintresse, och anledningen till att jag påpekade Apples girighet, trots att jag inte anser det vara någonting udda, är för det första det faktum att tråden handlar om iphone, men också för att många (och detta tror jag inte att du heller förnekar) verkar ha en minst sagt förskönad bild av företaget.

Citat:


Att du kallar mig fanboy tycker jag är roligt. Jag själv anser inte mig som en sådan, jag tycker att Apple ofta är giriga jäklar som inte bryr sig nämnvärt om oss konsumenter.

Jag kan gladeligen erkänna att jag dagligen vill slänga min iPhone 3G i marken.

...

Att du "gladeligen" erkänner bristerna är väl ändå en överdrift? Vi har ju deltagit i många stora trådar/diskussioner om iphone, och jag har sett dig skriva något negativt om den enbart ett fåtal gånger, då när du har blivit pressad till det. För att "bevisa" att du inte är en fanboy. Detta trots att du uppenbarligen har samma "problem" med den som alla vi andra.

Du tycker att det är roligt att jag kallar dig för fanboy eftersom du "gladeligen" erkänner brister, men kallar mig för "hater", trots att jag massor av gånger har skrivit om positiva saker hos telefonen, och trots det faktum att jag faktiskt har ägt den i ett halvår, och faktiskt är hyffsad nöjd (annars skulle det ju ha varit utbytt för länge sedan).

Citat:


Vill be om ursäkt för påhoppen jag gjorde i min frustration över att bli missförstådd, skyller på att man tvingats jobba extremt mycket fast man varit sjuk, så jag var lite grinig.

Jag har inga problem med påhopp, men det är ju inte direkt första gången. Antydan på lässvårigheter, troll-anklagelser m.m. har i princip varit dina standardknep i diskussionerna kring iphone, och de har ju inte bara varit riktade mot mig.

Det har nog inte undgått någon att iphone ligger dig närmare hjärtat än den gör genomsnittsanvändaren. Inget fel på det, så länge man kan behålla objektiviteten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Kanske bör du slå upp ordet "åsikt", och tala sedan om för mig vart i Josasps inlägg (som jag citerade) det förekommer en sådan?

Det är just avsaknaden av en åsikt jag reagerade på, och undrade om hans åsikt var att mms var en föga använd funktion.

Vad sägs om att låta Josasp själv svara?

Om du vill ha en diskussion ensam med Josasp föreslår jag pm funktionen.

Jag framförde bara hur jag uppfattade hans inlägg (som ligger på ett publikt forum och således kan ses och svaras på av vilken medlem som helst).

Från Wikipedia:
---
Åsikt är en människas sätt att se på någonting, till exempel:

-Min åsikt i detta är att vi ska hissa ner flaggan.

Det handlar alltså om ett uttalande om vad personen ifråga (personligen) tycker.
---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
O

Att du kallar mig fanboy tycker jag är roligt. Jag själv anser inte mig som en sådan, jag tycker att Apple ofta är giriga jäklar som inte bryr sig nämnvärt om oss konsumenter.

Att se vad konsumenten vill ha med deras marknadsundersökningar är ju absolut en styrka som få klarar så bra som Apple. De är ganska kända för just det.
Se bara på iTunes med sina 5miljarder sålda låtar om faktiskt fungerar "smidigt" idag. Apple TV och inte minst den geniala Time Machine vi fått uppleva i Leopard om vi dyker i funktioner. En riktig hel automatisk backup som alla behöver just nu som ligger helt rätt i tiden.
Eller deras iMac som kom på marknaden långt innan vi själva förstod att sladdar vill vi inte ha, utan kompakt allt i ett på skrivbordet.
iPhonen med sina applikationer skapar enorma möjligheter i framtiden som ingen annan. Det är ju bara en ledande sak som skapar användarvänlighet.
Tror även att de flesta ser på dom små negativa sidorna bara hos iPhone och inte till helheten vad den ger mobila världen som ingen annan gör idag.
Innovativa lösningar är något dom är bra på men som alltid kan inte alla tillfredställas, så är det ju.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag skulle vilja påstå att sanningen ligger någonstans mellan 1 och 3 (och då menar jag inte 2 ), men också att det knappast är något unikt för Apple. Alla företag styrs naturligtvis huvudsakligen av ett vinstintresse, och anledningen till att jag påpekade Apples girighet, trots att jag inte anser det vara någonting udda, är för det första det faktum att tråden handlar om iphone, men också för att många (och detta tror jag inte att du heller förnekar) verkar ha en minst sagt förskönad bild av företaget.

Att du "gladeligen" erkänner bristerna är väl ändå en överdrift? Vi har ju deltagit i många stora trådar/diskussioner om iphone, och jag har sett dig skriva något negativt om den enbart ett fåtal gånger, då när du har blivit pressad till det. För att "bevisa" att du inte är en fanboy. Detta trots att du uppenbarligen har samma "problem" med den som alla vi andra.

Du tycker att det är roligt att jag kallar dig för fanboy eftersom du "gladeligen" erkänner brister, men kallar mig för "hater", trots att jag massor av gånger har skrivit om positiva saker hos telefonen, och trots det faktum att jag faktiskt har ägt den i ett halvår, och faktiskt är hyffsad nöjd (annars skulle det ju ha varit utbytt för länge sedan).

Jag har inga problem med påhopp, men det är ju inte direkt första gången. Antydan på lässvårigheter, troll-anklagelser m.m. har i princip varit dina standardknep i diskussionerna kring iphone, och de har ju inte bara varit riktade mot mig.

Det har nog inte undgått någon att iphone ligger dig närmare hjärtat än den gör genomsnittsanvändaren. Inget fel på det, så länge man kan behålla objektiviteten.

Jag erkänner gärna brister som jag själv upplever. Kan påstå att mitt användande av telefonen har förändrats, och fler brister kommit med nyaste luren.

Jag kallade dig för hater mer för att jag ansåg att du verkade tycka att allt Apple gjorde var dåligt bara för det var Apple, men det verkar jag ha missförstått.

Jag har väl aldrig hoppat på någon med trollanklagelser. Kan erkänna jag blivit irriterad när folk inte riktigt läst vad jag skrivit förut.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"