Permalänk
Medlem

Har följt den här tråden sedan start.

Är här väldigt sällan nuförtiden. Tänkte att jag skulle komma hit och titta till Pale. Hoppades/trodde att han var på bättringsvägen.

Det ilade i hela kroppen när jag såg er skriva R.I.P.

Vila i frid Pale.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Här kommer man in för att se hur det går för Pale och så får man läsa att han gått bort. Usch vad trist
Har följt denna tråden till och från ett bra tag och vart riktigt imponerad över hur han kämpade på mot cancern och detta var bara orättvist.

Vila i frid Pale

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sorry sent som fan

Goodbye Sweclocker, we'll always remember you

RIP Pale

fasen va ja rös :/

Permalänk
Medlem

Har inte varit så aktiv på swec på senaste tiden men har då och då varit inne och läst lite i den här tråden sen den startades för fem år sedan. Trodde som många andra här att en sådan kämpe som Pale visade sig vara skulle vinna den här striden.
Även om jag inte kände Pale så får man ändå en klump i halsen när man läser tråden.

Även jag tänker donera en och annan slant till cancerforskningen framöver som många andra här.

Mina kondoleanser till den anhöriga och vila i frid Pale.

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk

Likt många andra har jag följt det här en tid... äsch fan är tårögd så pallar inte skriva nått speciellt.

Vila i frid mannen...

Fan.

Permalänk
Medlem

Vila i frid Pale.

Har som många andra här följt tråden sen dess start och inte en enda gång har Pale visat tecken på att ge upp trots att det måste ha varit väldigt svårt under vissa perioder. Att det skulle sluta så här är allt annat än rättvist.

Vi får trösta oss med att han har det bättre där han är nu och slipper allt lidande.

Visa signatur

N/A

Permalänk

R.I.P. Pale

Permalänk
Medlem

Stark kille, Jonas. Oerhört olycklig utveckling på hans sjukdom! Detta är för jäkligt att läsa!

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Tycker alla skall sända en tanke till Jonas anhöriga ikväll då de skall föra honom till sista vilan imorgon. Sov gott Jonas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Tycker alla skall sända en tanke till Jonas anhöriga ikväll då de skall föra honom till sista vilan imorgon. Sov gott Jonas!

Definitivt :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Tycker alla skall sända en tanke till Jonas anhöriga ikväll då de skall föra honom till sista vilan imorgon. Sov gott Jonas!

Mina tankar idag går till Jonas anhöriga. Må begravningen gå bra idag, utan alltför mycket tårar.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Jag har tittat till tråden lite då och då genom åren och nu när man läst att han gått bort så känns det förjävligt. Jag kan inte minnas senast jag grät men nu har jag suttit med tårarna i ögonen.

Hoppas han har det bra där han är nu!

Donerade 100 kr till cancerfonden.

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem

Mina tankar går idag till Jonas anhöriga.
Vila i frid.

Permalänk
Medlem

Hur många trodde att det skulle gå såhär, i efterhand?
Jag förstod redan 2005 att det här kommer inte att gå bra, cancer och så ung brukar sluta i katastrof. Usch, det är en hemsk sjukdom som inte ska behöva drabba någon. Ska donera mer pengar till cancerforskningen.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Förjävligt det kan vara.

Känns väldigt overkligt, mina tankar går till nära och kära.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Jag kände inte heller -Pale- personligen, däremot vart jag medlem innan honom och vad med när tråden startades, jag minns varje detalj om hur han diskuterade med LunaSpice och hur Luna mer än en gång sa åt honom att gå till en läkare.

Nu har jag själv lite tråkigheter i livet men inget som inkluderar dödsfall, så jag klickade mig in här på övrigt för att må lite bättre, såg -Pale-´s tråd och tänkte: "Fan, lever -Pale- fortfarande? Det måste vara den uthålligaste personen jag känner till!" Sen såg jag bara en mängd inlägg innhållande: "R.I.P", då vart jag lite deppigare, men efter att ha läst lite mer noggrant så är jag faktiskt på bättre humor, jag menar han slogs så otroligt länge med cancern, jag är otroligt imponerad och har själv fått lite stöd i mina egna personliga bekymmer.

-Pale- kommer alltid för mig att vara en förebild för hur viljestark en människa kan vara och hur dåligt en människa kan må men ändå visa en positiv sida utåt.

Mina tankar går som många andras till familjen, men även -Pale- själv, skulle jag träffa honom någån gång i min framtid så kommer han få en kraftig och kamratlig klapp på axeln för sin "bedrift".

Jag hoppas även att hans användare och tråd får förbli på sweclockers till det yttersta, ett otroligt bra sätt att visa folk hur mycket skit man kan ta och fortfarande stå rakryggad.

//Micke

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Du var för ung.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Har absolut inte varit aktiv i den här tråden sedan början men för nått halvår/år sedan så hittade man hit till tråden och fastnade.. Läste hela tråden från början och kände redan då hur stark pale var. Sedan då jag för några dagar sedan läste att palle gått bort fick jag en klump i halsen. Läser man om nått mord eller dödsfall i nån tidning berörs man inte av det. Men efter att ha läst en hel tråd och följt med i hans liv dom senaste åren så blir man riktigt tårögd när nått sånt här inträffar. Jag är ingen religös människa, snarare tvärt om. Men jag hoppas för hela mitt hjärta att du är på en bättre platts nu -pale-. Du förtjänade inte att dö såhär tidigt så du har säkert fått himmlens VIP platts i kompensation.

Jag tänker inte som alla andra hoppas på att du vilar i frid. Jag hoppas du får en riktigt trevlig och rolig upplevelse i himmelen.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Respekt

/Hast

Permalänk
Medlem

Vill påminna alla Swecare om att man även kan skänka pengar till Cancerfonden och andra cancerorganisationer genom autogiro varje månad.

Behöver inte vara några stora summor, bedöm själv hur mycket du kan ge. En hundring i månaden kanske är för mycket för vissa, men för andra bara två pizzor i månaden eller två tuber kylpasta. Med så många aktiva medlemmar som Sweclockers räcker det med att bara 100 av oss bidrar med en hundring i månaden så kan vi skänka 120 000 per år. Och vi är ju många fler medlemmar än så, eller hur?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande knappt smält detta =/ Känns fortfarande overkligt utan att man kände dig IRL. Du kommer förbli en förebild.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Sista farväl till Pale

Hej vänner
Begravningen av Pale har nu varit och vi tror att och han fick sin begravning på det sätt som han önskade.

Musiken som spelades på Pales begravning var följande:
1. Babylon Faller (Kultiration)
2. Ur Jord (Kultiration)
3. Psalm att mista en vän (Framfört som visa av begravningsförättaren Thorgny med gitarr. Texten finns på Gruvan, Inskickad av Yoda)
4. Så skimrande var aldrig havet (Thorgny med gitarr)
5. A whiter shade of Pale (Procol Harum)

Tack alla ni som har stöttat oss! Om ni visste vilken tröst det varit att ha detta att läsa, detta plus allt fint som skrivits på Gruvan.net. Det har hjälpt oss enormt!
Tack alla ni också för alla pengar som ni satt in till Cancerfonden! Vi har fått många meddelanden i postlådan varje dag om människor som satt in bidrag, människor som vi inte har en aning om vilka de är, men som brydde sig om Jonas.
Vi vet att Jonas har det bra nu, Tack alla
Pales Familj

Permalänk
Medlem

(allt jag kan säga)

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Har missat denna tragedi helt och hållet.

R.I.P Jonas

Donation till cancerfonden var ett givetvis när man läst denna tråden de senaste 3 åren.

Mina tankar går till familjen.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Såg att han gått bort först idag, och jag kunde inte tro att det var sant.
Jag har bara gråtit en gång sen jag var liten, och det var när min mormor gick bort, i den jävla cancern där också. Men nu, efter att ha läst alla dessa inlägg kunde jag inte hålla tillbaka tårarna.

RIP Pale, hoppas du har det bra där du är!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

Fy fan vad tragist. Inte sett det förens nu
Jag vet att Pale tog mycket illa vid sig med de grymt dåligt valda ord jag sa till honom för inte alls länge sedan.
skulle ju bara ge en knuff i rätt riktning men ushh så fel det blev Efter ett tag tog Pale sig i kragen och nämde något med att jag hade tjocka fingrar eller något och att han förstod mitt inlägg även fast det lät väldigt fel i sammanhanget.

När jag läste alla RIP osv så blev jag bara stum och när nästa och nästa sida bara rullade förbi så blev man faktist ledsen över hur något så grymt kan händ en glad och uppåt tonårring även fast han kanske inte alltid visade sina mörka sidor.

Jag hoppas ideligen at han har det bättre där han är nu än att dagligen måste kämpa och kämpa för att överleva. Dock så var det nog ett av de bättre insommningssätten man kan dö på. fridfult hemma i huset med sina anhöriga.

Har själv mist min Morfar och faster i Cancer och har även min andra faster som är döende i Cancer.
Fick reda för ett tag sedan att min far kunde lida av Hjärtfel och att även jag då kan vara drabbad.
Det tog mig mycket hår att miste närstående och även få en spark i magen.

Må Pale vila på ett moln uppe i det blå!

Ta hand om dig, vi saknar dig!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Herregud....har knappt varit inne här på flera flera år. Har funnits här på forumet många år, dock under andra namn. Kommer ihåg när Pale först skrev, och var rädd för sin hälsa. Kommer ihåg hur vi alla här på forumet var oroliga för honom när han hade fått beskedet. Och nu kommer jag in, flera år senare och läser att Pale gått bort.... finner inga ord. En person som jag knappt kände, för flera år sedan, men som var en del av sweclockers, en del av min familj på ett konstigt sätt.

Vila i frid.

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Jag är inte längre en aktiv sweclockare men varje gång jag tittar in på forumet så har det varit den här tråden jag börjat med att öppna och läsa alla dina nya inlägg om uppdateringar i ditt liv och kampen.

Blev väldigt ledsen när jag läste det första RIP inlägget.

Men jag känner inom mig att du har det bättre nu, när du slipper fightas mot cancern och istället kan vila och ta det lugnt.

Jag tänker på dig och jag kommer aldrig glömma denna tråd, hur den började och hur den sedan utvecklades till något mer än bara en tråd.

RIP Pale

Du kommer finnas kvar på forumet och inom oss alla.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Nu vart det jobbigt, ush

R.I.P

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

R.I.P
Hoppas himlen finns och att du har det bättre nu.