Euro Truck Simulator nya Bilder

Permalänk
Medlem

Euro Truck Simulator nya Bilder

Euro Truck Simulator spelet är släppt
Jag köpte mitt Engelska ver av megastore.se
Mer info finns på officiella hemsidan: http://www.eurotrucksimulator.com/

Utvecklare: Scs Software
Utgivare: Excalibur Publishing

Här är nya bilder jag tog på Eng spelet v1.0

Permalänk

Vad tycker du om spelet..?
Skulle ha varit kul med några bilder från "cockpit"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vad tycker du om spelet..?
Skulle ha varit kul med några bilder från "cockpit"

varför inte kolla in hemsidan ??

http://www.eurotrucksimulator.com/screenshots.php?gal=1&order...

måste spelas asap ^^

Permalänk
Medlem

Jag spelat lite och tycket de har gjort spelet bättre. Men en del saker har tagits bort som var i 18ws haulin.
Inbyggda Jukebox musik spelare funkar inte, Ljudet för luft bromsen funkar inte heller.
Jag menar på luft tanken hörs inga ljud när man bromsar sån här pssssszzz.

Bästa delen i spelet är lastbilarnas realistiska instrument bräda med allt funkar bra. Och styrningen för lastbilarna har ändrats när man kör så skakar hytten när man stannar gör den ett ryck. Spelet har optimerats föratt funka bra med styrpackar rattar...

Negativa är att de flesta städerna kan man inte röra sig fritt och blockerad, och mesta vägar är motorvägar och inga small vägar. Scs software sa om spelet säljer bra och många köper det så skulle de göra Skandinaviska städer också men är inte bekräftat bara ryckte.
Det lär dyka upp en patch med UK städer men är oklar vad mer den innehåller.

Engelska demo har blivit försenat men det kommer att släppas snart där man kan köra spelet max 30 min eller 60 min kan man köpa online versionen om man inte kan köpa CD versionen.

Permalänk

Haha.. ursäkta men jag skrattar lite när folk försöker snacka om tekniska saker som dem inte vet något om. (inte illa menat, ser bara lite komiskt ut)

"luft bromsen" kallas pneumatiska bromsar.
pssssszzz ljudet som du snackar om kommer inte från tryckluftstankarna, och ljudet är orealistiskt, eftersom ljudet uppkommer inte när man bromsar irl. Ljudet uppkommer när tryckluftstankarna är helt fyllda och tryckregulatorn avlastar kompressorn.
Så om dem har tagit bort psssshhht ljudet när man bromsar så har dem bara gjort spelet mer realistiskt, bra!

Angående bristen på småvägar.. det kan vara för att när du kör lastbil i verkligheten så undviker du småvägar så mycket som möjligt.
Om det är möjligt att köra motorväg istället för icke motorväg så kör man motorväg.

Permalänk
Medlem

Ja, men när du släpper bromsen så släpper du ju ut luften igen, och då pyser det till. Detta är iallafall vad jag minns, tänker inte så myckety på det när jag är ute och kör irl. Men P-bromsen applikeras ju av att bromscylindern töms på luft och fjäderbromsen bromsar istället.

Men, ETS är bästa 18WoS hitills, lätt. Och jag moddade 18WoS Haulin', får väl börja modda ETS nu istället.

Permalänk

När jag bromsar och sen släpper så hör jag inget pysljud från kupén, det kanske hörs ett ytterst svagt pysljud om man har fönstret öppet och står stilla.
Men på lastbilen som jag nu kör så om man släpper bromsen sakta så hörs ett annat ljud.. det är mera ett bröl än ett pysljud, haha.
Vet tyvärr inte/minns inte vad det är som orsakar det ljudet.

När man lossar parkeringsbromsen då hörs det alltid ett blåsljud, men inte när man ansätter det.. tror jag..
Haha det är samma sak här, man sitter inte direkt och noterar alla ljud när man är ute och kör irl.

Permalänk
Medlem

Jo, när man drar åt P-bromsen så låter det rätt så starkt då alla bromscylindrar töms på luft och Fjäderbromsen ansätts.

Permalänk
Medlem

Ja ni kanske har rätt jag har inte kört lastbil är inte säker hur luft tanken och kompressorn exakt när ska avge blås ljudet...
Men jag har spelat andra spel med lastbil och den hade blås ljuden.

Scs software gjorde en annan spel kallad BUS Driver denna spel blås ljuden från tanken funkade bra. Prova så får ni se vad jag menar.

ETS officiella Demo är släppt idag på officiella hemsida:
http://www.eurotrucksimulator.com/

Här är några bilder på interior från lasbilarna i spelet:

Permalänk
Medlem

Spelet har ingen automatisk motorbroms, du kanske kommer åt B som är Motorbroms standard knappen. (Vad jag minns så är den det.)

Permalänk
Medlem

Det finns inga moddar som gör att man kan ha en bil + dolly och påhängsvagn? lite mer svenskt alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turbolax
Det finns inga moddar som gör att man kan ha en bil + dolly och påhängsvagn? lite mer svenskt alltså

Inte än vad jag vet. Men jag har ett par som kommer snart. Dock så kommer de inte att ges ut.

Permalänk
Medlem

Vore guld med en multiplayer-mod till detta. Jag och mina polare skulle bli väldigt glada om detta kom iaf

Permalänk
Medlem

Men det kommer det inte. De provade för länge sen att göra det till PTTM utan att lyckas.

Skustys mod tips.

Scania Växelflaks/skåp bil med kärra släppt till ETS. Riktig Kvalitéts mod.

Enda bilder jag har är överdrivet stora så ni får kolla i .rar filen för bilder.

http://rapidshare.com/files/141942495/Scania-BDF-Reefer-Tande..." target="blank" target="blank" target="blank" target="blank" target="blank

Läs Read Me:n om ni är osäkra på hur man installerar.

Permalänk
Avstängd

Det blir ett pysljud när du släpper upp bromsen då trycket släpper. Förmodligen olika från lastbil till lastbil hur mycket det låter.

Permalänk
Medlem

Vad styr ni med? Tangentbordet eller kör alla med ratt? Själv försöker jag få en xbox 360 kontroll att fungera som jag vill vilket inte går särskilt bra.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Vad styr ni med? Tangentbordet eller kör alla med ratt? Själv försöker jag få en xbox 360 kontroll att fungera som jag vill vilket inte går särskilt bra.

Jag kör med logitech momo ratt.

Det var lite speciellt att ställa in kontrollerna för att styra och gasa, det gjorde jag i en annan meny tillsammans med force feedback etc.

Permalänk

Tycker detta har mindre innehåll än de äldre spelen.

1. De har tagit bort funktionen att göra ett eget företag som kör grejer, alltså att man hyr in förare.

2. När man uppgraderar lastbilen får man inte specifiera vad man ska uppgradera.

3. Man kan inte köpa grejer till interiören?

Det enda jag finner bättre är att det är finare grafik, annars ett sämre spel.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Jag skickade en lista till scs software med buggar och saker som kunde fixas i deras kommande patch. Hoppas de fixar en del saker, men det är inte säkert att de gör det.

Jag känner igen Skusty han har gjort bra privata mods till dessa spel och jag tror han och hanns far är professionell lastbil förare.

Jag har lagt nya mods for ETS till min hemsida mer kommer snart.

Här är några bilder från min volvo combo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intel2000
Jag känner igen Skusty han har gjort bra privata mods till dessa spel och jag tror han och hanns far är professionell lastbil förare.

Du gissade rätt där, Farsan kör Lastbil. Och jag pluggar till det.

Och tack.

Permalänk
Medlem

Hur får jag upp "console" i spelet?
Kör Vista. Knappen till vänster om "1" fungerar inte, alltså "§" / "½".

Permalänk
Medlem

Mina Dokument > Euro Truck Simulator

Öppna config.cfg och ändra uset g_console "0" till uset g_console "1"

Då borde det funka med § knappen.

Om inte, ändra uset g_developer "0" till uset g_developer "1"

Permalänk
Medlem

Ja, tack. Det fungerar nu!
Men hur fungerar money fusket? (Alltså vad ska jag skriva i console?)

Måste testköra en Scania jag ladda ner o den kosta över 125 000 (Men får bara 100 000 att börja med)

Edit: Fick ordning på det.
Konstig fysik på Scanian jag ladda ner, den gule DHL. 0-100 på 5sek?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Edit: Fick ordning på det.
Konstig fysik på Scanian jag ladda ner, den gule DHL. 0-100 på 5sek? [/B]

Den verkar extremt mjuk i fjädringen med , tror den ska tippa varje gång man svänger ju

Permalänk

Tjenare, någon som vet hur man kan fuska till sig lite pengar i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christerN
Tjenare, någon som vet hur man kan fuska till sig lite pengar i spelet?

Du har inte provat sökt? Hitta detta på google,vet dock ej om de funkar.
http://www.cheatbook.de/files/eurotrucksimulator.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christerN
Tjenare, någon som vet hur man kan fuska till sig lite pengar i spelet?

mina dokumet \ ETS \ Save \ 1 (?) ) \ game.ss (med anteckningar) leta fram "money account" och skriv in ditt värde själv och sen spara

ja btw.. musik grabbar, hur ordnar man det ??

Vet att det finns musikmapp i ETS mappen men sedan ??

Permalänk
Medlem

Musik mappen är för egna musik man lägger i OGG format.
Men Scs Software har tagit bort musik spelaren i ETS så det funkar inte (R tangenten).
Jag har sagt till de att fixa i deras kommande patch men det är inte säker de gör det.

Permalänk

de va bättre förr!!!

Har nu spelat i några timmar och är lite besviken,
Tycker dom slaktat spelet och plockat bort själen.

mediokra lastbilar, ingen chans att styla dom själv mer än Ändra färg.
hadde velat haft kvar möjligheten och styla med krom och ratt i bakkelit.
inte heller uppgradera med olika val av "reservdelar"finns kvar
som i syskonspelen.Här får man bara betala och se glad ut.
hadde hoppats på lite mer vägar och städer att åka runt till.
även hela europa som spelplan...
vi nordbor är uteslutna,liksom uk.

Hadde hoppats på att nu jäklar blir det kanon spel
eftersom vi fått vänta så länge.
och med tanke på american longhaul så hoppades man ju
mer än mycket på att det skulle bli ännu bättre än det.

nu blev det inte så.....suck !!!

skärpning på torpet!!!

Permalänk
Medlem

Finns det några liknande såna här spel? Eftersom ni klagar så mycket på dehär så tänkte jag testa något av dom andra syskonspelen som ni säger?
Vad heter dom?
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |