Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
Hur får man Push-to-talk att fungera

Man kollar med sin operatör om dom har det som tjänst.. Mig veterligen är det bara Telia som har det för företag (och Tre om jag inte minns fel)

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk

ty för enkelt svar

Permalänk
Medlem

Hur kollar man vilken mjukvara man har?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Permalänk
Medlem

har Tre aktiverat PTT nu? Jag pratade med dom för ett tag sedan och dom visste inget om att aktivera det då.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
har Tre aktiverat PTT nu? Jag pratade med dom för ett tag sedan och dom visste inget om att aktivera det då.

För företag... Inte privatpersoner..Dom hade det iaf på prov för et tag sen (typ 1-2 år sen) fick nämligen erbjudande då att vara med att testa det för dom då..Men vem faen ska ja kunna testa det med frågade jag då..
Svaret blev oväntat "Ja de tänkte jag inte på"..

Hmmm..

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Jag skall åka till budapest i helgen, men hur tankar jag ner en karta här hemma över stan utan att man åker på att betala för den eller för att använda den??

Visa signatur

///Prahna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prahna
Jag skall åka till budapest i helgen, men hur tankar jag ner en karta här hemma över stan utan att man åker på att betala för den eller för att använda den??

Du använder dig av Maploader. Finns att hämta på Nokias hemsida.

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

var i budapest förra veckan använde nokia maps och guider. körde en knäckt version. Garmin funkar bra med. men har du inte en hackad version kostar det.!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har uppdaterat sin och är det något nytt?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Är det någon som har uppdaterat sin och är det något nytt?

Uppdaterad men ja märker då inte nåt speciellt...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk

hej. har nyss fått min n82 och kopplat upp mej på wlan.
satt och fyffla med gpsen och försökte få väg beskrivning från 1 ställe till ett annat och då va ja tvungen att godkänna något så ja klicka ja. men då stod det efteråt att jag godkänt något i 90 dagar och så börja telefonen berätta för mej vars ja skulle..

Kostar detta något ? i sånna fall hur avaktiverar ja det ?

nätbasserad gps kostar den något ?

Jag har telia abonnemang

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Uppdaterad men ja märker då inte nåt speciellt...

Jag har uppdaterat min nu och det som jag kan hitta som är annorlunda är gpsprogrammet/kartorna (till det bättre).

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

En annan å så viktig detalj, musikspelarknapparna blinkar numera BLÅTT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
hej. har nyss fått min n82 och kopplat upp mej på wlan.
satt och fyffla med gpsen och försökte få väg beskrivning från 1 ställe till ett annat och då va ja tvungen att godkänna något så ja klicka ja. men då stod det efteråt att jag godkänt något i 90 dagar och så börja telefonen berätta för mej vars ja skulle..

Kostar detta något ? i sånna fall hur avaktiverar ja det ?

nätbasserad gps kostar den något ?

Jag har telia abonnemang

Jag antar att du har den silvriga n82:an. Där ingår 90 dagars fri navigering, och det du gjorde var nog att du aktiverade din 90 dagars licens.

Lite mer om GPS kan du läsa här http://www.nokia.se/A4971184

Permalänk

tusen tack pust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahti
En annan å så viktig detalj, musikspelarknapparna blinkar numera BLÅTT!

Och detta skulle sitta på en N82:a??
Finns inga dedikerade musikknappar på den..

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

knapparna på skärmen menar han.. jag har fått bättre ljud från musik spelare och framför allt högre. Var ute flög i dag och hör numera låtarna med orginal hedsetet. Gjorde jag inte innan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fpow
knapparna på skärmen menar han.. jag har fått bättre ljud från musik spelare och framför allt högre. Var ute flög i dag och hör numera låtarna med orginal hedsetet. Gjorde jag inte innan

Antingen är det ni som är fulla eller jag som bara är jävligt blind..
Men musikspelarens knappar har alltid vart blåa för mig och dom blinkar inte... Men å andra sidan är det inget viktigt..

My nokia är förinstallerat också på nya FWn
Sen är ja förjävla besviken att dom inte la in FP2 i den här uppdateringen när dom kan skicka in den till snikna skittelefonen N81

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

fyfan vilket jävla skit, skulle uppdatera telefonen...allt gick bra men efter en stund slocknade den och de kom upp nåt om nå återställning på datorns skärm, så jag gjorde som det stog men nu startar inte skiten alls, vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig
fyfan vilket jävla skit, skulle uppdatera telefonen...allt gick bra men efter en stund slocknade den och de kom upp nåt om nå återställning på datorns skärm, så jag gjorde som det stog men nu startar inte skiten alls, vad kan jag göra?

Hände samma sak för mig, trodde det var kört. Men sen plockade jag ut minneskort och batteri några gånger och sen ville den gå igång igen. Sen uppdaterade jag igen utan problem

Permalänk
Medlem

Du hade rätt, den startade efter att jag plockade ut batteriet. Försöker uppdatera igen men får bara "The connection to the phone is busy." :/

Edit: Funkar nu efter att jag startade om datorn, uppdatering gick hur bra som helst.

Edit 2: Kan passa på att ställa en fråga, varför finns de 2 olika 3G nät att välja mellan? Kan någon förklara skillnaden mellan dual mode och UMTS?

Tackar på förhand

Permalänk

dual mode väljer den väl mellan gsm och umts automatisk.
utms använder du bara 3g.

Permalänk
Medlem

Har precis uppdaterat min N82 till v 30.0.019 och har fått en rad till i det aktiva väntläget (första sidan). "Dela online" har dykt upp. Någon som fått samma sak och lyckats få bort det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Har precis uppdaterat min N82 till v 30.0.019 och har fått en rad till i det aktiva väntläget (första sidan). "Dela online" har dykt upp. Någon som fått samma sak och lyckats få bort det?

Japp, har också fått den raden men inte lyckats ta bort den. Gissar att det inte går men kanske någon annan vet??

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk

Gjorde uppdateringen och jag tycker att telefonen blivit rappare, någon mer som upplever det?

Permalänk
Medlem

- problem 1:
*edit* uppenbarligen var det en reboot på datorn som behövdes.. nu funkar det igen. skumt.

- 2: När jag ändå är igång.. är det någon som vet ett bra konverteringsprogram för att spela upp tex tvserier i luren? har fixat divxplayer, men måste hitta något sätt att konvertera dit oxå..

- 3: sportstracker verkar stänga av sig mitt under turerna ibland.. vilket är irriterande.. otur eller något man bör tänka på?

Permalänk
Medlem

Jag kör Linux, går det inte att föra över musik direkt till minneskortet som ett vanligt usb-minne så att säga?

Permalänk
Inaktiv

jäpp. Man kan ansluta telefonen i ett dataläge och då dyker minneskortet upp som ett usbminne på skrivbordet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cenn
- problem 3: sportstracker verkar stänga av sig mitt under turerna ibland.. vilket är irriterande.. otur eller något man bör tänka på?

Upplever samma sak som dig, någon som har en lösning??