Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk

någon som har tagit sig in i vita huset än då? jag håller på och jobbar på det men faan blockader överallt. hur som hells gillar jag spelet riktigt mycket, kört igenom det en gång och arbetar på andra gången nu fast jag tagit en paus från mainquestet så jag kan göra "allt" annat i spelet

lvl 20 atm och försöker ta reda på var supermutanterna kommer ifrån, slår vad på att dom kommer från det förbannade vita huset!

jag fick en ledtråd av en gammal kompis som genomgått en kul förvandling men självklart så glömmde man bort det och kan inte höra det igen. aja är man dum så är man

ledsen om det är någon spoiler i meddelandet, försökte att inte avslöja något

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Hittade hunden!!!:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Men varför har de inte utvecklat Fallout 3 så att man kunde fortsätta att levla upp. Och med nya perks osv. Ja känner det som en liten belöning i spelet att man för XP points av att göra vissa saker. Känns lite roligare att lira då.

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Det kommer väl komma en mod som gör så att man kan levla vidare....med perks.....bara att vänta tills dem släpper mod verktyget.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det finns annars ett fusk som ändrar gränsen för endlevel. Har inte testat men som jag förstått det behövs ingen "mod" utan bara ett konsol-kommando.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Tjo

En polare har ett lite halvskumt problem i Fallout 3 med ljudet. Så fort spelet byter musik eller han kommer in i ett rum som har en radio igång så fryser spelet i cirka 5-10 sekunder. Det är otroligt störande för det händer ganska ofta. Han har bara haft detta problemet i Oblivion och Fallout 3. Dock så försvann problemet i oblivion efter att han bytte grafikkort konstigt nog.
Vi testade att stoppa i mitt X-Fi ljudkort i hans burk men problemet är kvar.
Någon som har nån aning om vad felet kan vara?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Tjo

En polare har ett lite halvskumt problem i Fallout 3 med ljudet. Så fort spelet byter musik eller han kommer in i ett rum som har en radio igång så fryser spelet i cirka 5-10 sekunder. Det är otroligt störande för det händer ganska ofta. Han har bara haft detta problemet i Oblivion och Fallout 3. Dock så försvann problemet i oblivion efter att han bytte grafikkort konstigt nog.
Vi testade att stoppa i mitt X-Fi ljudkort i hans burk men problemet är kvar.
Någon som har nån aning om vad felet kan vara?

Nåt codec-paket lr liknande som hamnar i konflikt med spelet?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Nåt codec-paket lr liknande som hamnar i konflikt med spelet?

Vi tog bort de codecs som vi hittade. Ska ta en nogrannare kik i helgen. Hade lite bråttom igårkväll för jag skulle iväg till jobbet.
Det märkliga tycker jag är att han bara haft detta problem med två spel som båda är från Bethesda..

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Det märkliga tycker jag är att han bara haft detta problem med två spel som båda är från Bethesda..

både oblivion och fallout 3 triggar ffdshow vilket kan ge upphov till problem. ffdshow behövs dock inte för att spelen ska fungera så om ffdshow är installerat kan du testa lägga till fallout3.exe i undantagslistan ("don't use ffdshow in..."). observera också att ffdshow video och audio har varsin lista så du får lägga till det i configen för båda.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

bah, så har fallout 3 börjat att krasha.. krashar så fort en karaktär blir skadad oberoende om det är jag eller en AI som skadar en annan...

någon som fått det här felet? har spelat upp min char till lvl 18 och är fast i mainquesten mitt i en scen... kan inte lämna den heller.. så trist..

Permalänk
Medlem

Vad menar du mitt i en scen? Du kan inte använda consollen och teleportera dig någon annanstans och se om det hjälper?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Kan testa det, men något mystiskt är det... har laddat gamla saves men så fort jag blev skadad av en fiende krashade det.
Krashar även väldigt ofta när jag byter scen, går ut ur ett hus, fast-travlar på kartan osv.

Scenen där jag är fast är

i mainquesten då man har aktiverat vattenverket och enclave har landat och frågar ut pappan. När generalen skjuter den ena forskaren dör spelet. Tidigare dog spelet när enclave soldaterna attackerade mig. Men genom att lägga ut minor så att de dog på en mina kunde jag komma dit jag kom...

Dold text

. Kan säga att fram tills nu har spelet fungerat i stort sett smärtfritt, någon enstaka krash då och då, men inget som inte en omladdning av senaste saven kunde lösa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpor

provat med updateringen på deras hemsida?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Avstängd

coolt spel spelade circa 1 timme just för att testa om det var nått , men jag kunde bara få upp den där ...-boy grejjen ibland när jag inte fick upp den så kom det bara en lampa :s ska det vara så ibland blev jag utan skott och kunde inte byta till battongen :s

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk

Eh, tryck på pipboy knappen kort, en gång.
En snabb trycking tar upp pipboy, en lång tryckning ger dig bara en lampa.

Permalänk
Avstängd

aha tack !

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
provat med updateringen på deras hemsida?

Provade det utan något resultat igår.. Men konstigt nog när jag provade spelet idag fungerade det utan problem... Väldigt mystiskt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Nu vet jag inte hur långt i MQ du kommit men alla Raiders har tydligen fått den träningen med, lite fult med en Raider som kommer med Teslaarmor samt en eyebothelmet o attackerar en...

Det där lät väldigt skumt! kör du med någon mod eller?
Har kört igenom spelet 2ggr nu och med senaste karaktären var jag level 27(tagit bort level20 begränsningen) och aldrig sett en raider i power armor.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Det där lät väldigt skumt! kör du med någon mod eller?
Har kört igenom spelet 2ggr nu och med senaste karaktären var jag level 27(tagit bort level20 begränsningen) och aldrig sett en raider i power armor.

Det har jag och jag kör helt omoddat, såg en strid mellan raiders och Enclave ute i ödemarken, när jag började skjuta ned enclave såg jag en raider springa och plocka på sig en enclave power armor minus hjälmen och vapnet... Tydligen var han väldigt fäst vid sitt järnrör:)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Vilket härligt spel! Lirar på PS3:an så jag missar lite härliga console-kommandon men men...

Vilken är den bästa power-armorn egentligen? Jag kör Enclave mest för att de går att reparera titt som tätt och för att de ser häftigast ut. Har klarat main(men laddat en tidigare save, så jag bara behöver klara sista uppdraget) och nu röjer jag runt i wasteland. Nått tips på roliga saker att göra?

Var hittar man oasis egentligen

Dold text
Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Haha jag sköt sönder en mutants vapen, så han bara kunde stå på sin balkong och se dum ut, och sen gjorde jag detta:

http://www.youtube.com/watch?v=vuyWtFHFk14

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Vilket härligt spel! Lirar på PS3:an så jag missar lite härliga console-kommandon men men...

Vilken är den bästa power-armorn egentligen? Jag kör Enclave mest för att de går att reparera titt som tätt och för att de ser häftigast ut. Har klarat main(men laddat en tidigare save, så jag bara behöver klara sista uppdraget) och nu röjer jag runt i wasteland. Nått tips på roliga saker att göra?

Var hittar man oasis egentligen

Dold text

Blandade spoilersvar:

Power Armorn med bäst skydd är nog T51-B Power Armorn i Fort Constantine (prata med Mr. Crowley i Underworld så får du en quest som leder dig dit så småningom). Fast Prototype Medic Armorn från Old Olneys (högst upp i nord-nordväst) kloaker är roligare då den har inbyggd AI som pratar och varnar för fiender...

Andra saker att sysselsätta sig med:

Nuca Cola challenge i Girdershade (nere i sydvästra delen av kartan)

Använda satellitrelästationerna i nordväst för att regna ned lite mini-nukes från himlen.

Besöka Dunwitch längst nere i sydväst för att få lite Call of Cthulhu känsla

Hjälpa dom förrymda slavarna i Temple of the union i öst att flytta till en ny fristad.

Besöka Canterbury Commons i öst och träffa superhjältar/skurkar och investera pengar i karavanverksamhet.

osv, osv.

Dold text

CompassioN:

Längst upp i Mitten på kartan... det finns en smal gång som leder upp in i berget.

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Är det nån som hittat ett sniperrifle? Det enda jag kan hitta är en magnum med scope???

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
Är det nån som hittat ett sniperrifle? Det enda jag kan hitta är en magnum med scope???

Finns flera. Ett säkert ställe att leta på är:

Staden Minefield

Dold text

Manhog: Hur kul som helst!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Blandade spoilersvar:

Power Armorn med bäst skydd är nog T51-B Power Armorn i Fort Constantine (prata med Mr. Crowley i Underworld så får du en quest som leder dig dit så småningom). Fast Prototype Medic Armorn från Old Olneys (högst upp i nord-nordväst) kloaker är roligare då den har inbyggd AI som pratar och varnar för fiender...

Andra saker att sysselsätta sig med:

Nuca Cola challenge i Girdershade (nere i sydvästra delen av kartan)

Använda satellitrelästationerna i nordväst för att regna ned lite mini-nukes från himlen.

Besöka Dunwitch längst nere i sydväst för att få lite Call of Cthulhu känsla

Hjälpa dom förrymda slavarna i Temple of the union i öst att flytta till en ny fristad.

Besöka Canterbury Commons i öst och träffa superhjältar/skurkar och investera pengar i karavanverksamhet.

osv, osv.

Dold text

CompassioN:

Längst upp i Mitten på kartan... det finns en smal gång som leder upp in i berget.

Dold text

Hähä, några av dessa har jag redan gjort... men så fort jag

byggt en dart gun så ska jag ge mig in i Old Olney... just nu är det ju självmord att traska in där, även om man har Fawkes med sig med sin minigun. De där deathclaws är ju komplett livsfarliga! Många roliga tips på vad man kan göra iallafall. Superhuman Gambit har jag fixat, vart tvungen att fimpa myr-kärringen. Hur gör man för att investera i karavaner? Behöver man hög barter eller nåt sånt?

Dold text

Det känns som om det finns mycket kvar att göra iallafall, fast man gjort det mesta av main. Kul att få mycket spel för pengarna

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Hähä, några av dessa har jag redan gjort... men så fort jag [SPOILER] byggt en dart gun så ska jag ge mig in i Old Olney... just nu är det ju självmord att traska in där, även om man har Fawkes med sig med sin minigun. De där deathclaws är ju komplett livsfarliga!

Deathclaw farliga hur?

Nog blivit träffad 1-2 gånger av dem, å då tog medium skada, men de dör ju på ett par skott bara.

Sen med dartgun är Deathclaw riktigt löjliga. De kan ju inte ens skada dig då de är crippled+melee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Deathclaw farliga hur?

Nog blivit träffad 1-2 gånger av dem, å då tog medium skada, men de dör ju på ett par skott bara.

Sen med dartgun är Deathclaw riktigt löjliga. De kan ju inte ens skada dig då de är crippled+melee

Komplett jävla livsfarliga om du råkar ut för ett par tre stycken samtidigt på normal... sen vetefan vad du har för bössa, men i min värld dör de inte av ett par skott Snarare ett par mag.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN

Hur gör man för att investera i karavaner? Behöver man hög barter eller nåt sånt?

Dold text

Det känns som om det finns mycket kvar att göra iallafall, fast man gjort det mesta av main. Kul att få mycket spel för pengarna

Spoiler angående ovanstående

Om du talar med Uncle Roe (snubben som gav dig questen "The Superhuman Gambit") Så kan du prata om handelskaravanerna och där kan du leda in samtalet på att dom borde förbättra sitt utbud och du får då möjlighet att pumpa in lite pengar för att dom skall få mer och bättre prylar i sitt inventory, investeringarna kan också leda till gratisprylar från karavanerna.

Dold text

Allexz: Vad använder du för bössa mot Deathclaws för att sänka dom "på ett par skott" Med ett chinese assault rifle tål dom typ 6 salvor i huvudet... och unika vapen kan man ju inte springa runt och slösa på... Kanske

Plasma? Lite jobbigt om man inte kört så långt på main questen.

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Spoiler angående ovanstående

Om du talar med Uncle Roe (snubben som gav dig questen "The Superhuman Gambit") Så kan du prata om handelskaravanerna och där kan du leda in samtalet på att dom borde förbättra sitt utbud och du får då möjlighet att pumpa in lite pengar för att dom skall få mer och bättre prylar i sitt inventory, investeringarna kan också leda till gratisprylar från karavanerna.

Dold text

Allexz: Vad använder du för bössa mot Deathclaws för att sänka dom "på ett par skott" Med ett chinese assault rifle tål dom typ 6 salvor i huvudet... och unika vapen kan man ju inte springa runt och slösa på... Kanske

Plasma? Lite jobbigt om man inte kört så långt på main questen.

Dold text

Slösa på? Man bara reparerar dem igen! Mina supervapen låg alltid på 100% eller däromkring.

Vilket vapen är jag inte helt säker på, men jag hade inget avancerat till en början då jag stötte på Deathclaws i närheten av eldmyrorna.

Till en början krävdes en hel del magasin tror jag, men det är bara att backa å strafa så kunde de aldrig nå mig mer än 1-2 slag.

Plasma minns jag att jag troligtvis använt en hel del, ett av de bästa vapensorterna i spelet, ofta man smälter fienderna på första skottet

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Spoiler angående ovanstående

Om du talar med Uncle Roe (snubben som gav dig questen "The Superhuman Gambit") Så kan du prata om handelskaravanerna och där kan du leda in samtalet på att dom borde förbättra sitt utbud och du får då möjlighet att pumpa in lite pengar för att dom skall få mer och bättre prylar i sitt inventory, investeringarna kan också leda till gratisprylar från karavanerna.

Dold text

Allexz: Vad använder du för bössa mot Deathclaws för att sänka dom "på ett par skott" Med ett chinese assault rifle tål dom typ 6 salvor i huvudet... och unika vapen kan man ju inte springa runt och slösa på... Kanske

Plasma? Lite jobbigt om man inte kört så långt på main questen.

Dold text

Alien Blaster sänker alla fiender förutom Behemoth på 1-2 skott tror jag (förutsatt att du har energy weapons som skill) ;P
Du får 140 skott att börja med har jag för mig, men det går att hitta mer

Annars är A3-21 plasma rifle effektivt mot nästan allt också

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Aha, ni kör så... Jag har visserligen alla vapen ni nämner, men jag skulle aldrig slösa på dom eftersom vissa är unika = ingen reparation möjlig och de andra är för sällsynta så att man måste reparera dom hemma där man har eventuella reserver... Nej specialversionerna av hunting rifle och chinese assault rifle är allt jag pallar att slösa på... Allt annat skall ligga i skåp eller på bord i utställningsskick.

Men så är jag en sådan som har lirat spelet i 150 timmar nu med tre olika karaktärer utan att någonsin använda färdigheten Big Guns trots att karaktärerna har haft 100 på färdigheten... Varför? Jag vill inte slösa:)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Hjälpsam

Alien blaster kan du inte reparera, lite svårt att hitta reservdelar, men med dom andra vapnen går det bra.
Railwaygun tycker jag var ganska effektivt mot Detahclaws, den är också bra för "crippling".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |