Counterstrike 1.6 fråga gällande siktet

Permalänk
Medlem

Counterstrike 1.6 fråga gällande siktet

Det är så att det var länge sedan jag spelade cs och satte igång det nu igen idag. Om jag inte minns fel kunde man förr iallafall skriva något kommando för att få siktet att vara samma storlek när man skjuter som när man inte skjuter. Har detta tagits bort? Kan inte hitta någon info om detta.

Uppskattas om någon sitter på kommandot. Återigen det gäller cs 1.6

Permalänk

cl_dynamiccrosshair har jag for mig.

Men jag tror det ska finnas att valja under options.

Permalänk
Medlem

trode också det var det men det är det inte, det fixar bara siktet när man hoppar osv. Inte när man skjuter.

Permalänk

på cs:s skriver man cl_crosshairscale 9999 för att få litet sikte och cl_crosshairalpha 999 för att de inte ska bli större när man skjuter sen cl_crosshairusealpha 1. cs16 och css kanske har samma kommandon?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 White | Moderkort: Asus P8P67 PRO B3 | Processor: Intel i5 2500K | Processorkylare: Cooler Master 412S | RAM: Corsair 12 GB 1600MHz | Grafikkort: Geforce GTX 560 | Nätaggregat: XFX 750W Modular | Hårddisk: Western Digital Green 1TB | SSD: Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Avstängd

Att siktet rör på sig är det som gör att jag kan träffa så bra som jag gör.
Hur vet du annars vart kulorna hamnar ifall siktet inte rör på sig?
Det är som att blunda när man kör om en bil för att man tycker det är störande/läskigt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bajenkobra
på cs:s skriver man cl_crosshairscale 9999 för att få litet sikte och cl_crosshairalpha 999 för att de inte ska bli större när man skjuter sen cl_crosshairusealpha 1. cs16 och css kanske har samma kommandon?

Tack ändå men det funkade inte.

Permalänk
Medlem

Går inte i CS 1.6, kanske med fusk men inte utan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Som sagt, har du både litet sikte och att det inte blir större eller rör sig så ser man ju inte alls var kulorna hamnar.
I source kan man skriva i consolen som folk har tipsat om men de komanndona funkar inte i 1.6 >__>

Visa signatur

Du läste, pwned >:3

Permalänk
Medlem

Det är cl_dynamiccrosshair 0

100 på det

iaf för mig ;p

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Och då pratar du om SOURCE?!
Jag blir så trött när ingen kan läsa huvudinlägget i trådar .__.'

Visa signatur

Du läste, pwned >:3

Permalänk
Medlem

ja det funkar för mig med dynamic skiten och sen har jag nåt annat som akjg inte vet vad det heter men ska du ha min config

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArvikaSmurfeN^
Och då pratar du om SOURCE?!
Jag blir så trött när ingen kan läsa huvudinlägget i trådar .__.'

Nej 1.6, Source suger.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArvikaSmurfeN^
Och då pratar du om SOURCE?!
Jag blir så trött när ingen kan läsa huvudinlägget i trådar .__.'

cl_dynamiccrosshair 0 ÄR det 200% säker. Kör jämt med de då jag spelar cs 1.6!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
cl_dynamiccrosshair 0 ÄR det 200% säker. Kör jämt med de då jag spelar cs 1.6!

Men siktet blir ändå större när du tömmer ett AK mag.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Inaktiv

Du får väl låta bli att spreja så mycket då, eller lär dig att dra ner siktet då du sprejar så träffar du ändå.
Dessutom om du lär dig att kolla efter vart skotten träffar (svarta prickar) istället för att koncentrera dig så mycket på siktet kommer det nog att gå bättre och då spelar siktet ingen större roll. Siktet är som mest användbart på långt håll då du "dutt" skjuter.