Krympt Geforce GTX 260 i butik

Permalänk
Melding Plague

Krympt Geforce GTX 260 i butik

De uppgraderade grafikkorten i Geforce GTX 200-serien lanseras inte förrän januari, men redan nu har en modell hittat ut till japanska datorbutiker.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Mesig överklockning o.O Tycker de kan ta och anstränga sig lite mer än så om de nu ska fabriksöverklocka. Priskrig till nyår vore rätt trevligt, så det är bara att hoppas att nvidia sätter priset rätt den här gången.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Alldelles för många kort på marknaden enligt mig, man vet fan inte längre vad man köper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Alldelles för många kort på marknaden enligt mig, man vet fan inte längre vad man köper

Precis, och det är nog många butiker som försöker "lura" en då :/

Permalänk

bra mycket för grafikkort på marknanden av för få märken och sen med mycket snarlika namn...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

ääh att det finns många grafikkort på marknaden gör mig inte ett skit.. Ska jag köpa nytt så köper jag ju inte fel saker, så risken att bli lurad är ju liten.
kanske en vanlig svensson men vem bryr sig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackxass
ääh att det finns många grafikkort på marknaden gör mig inte ett skit.. Ska jag köpa nytt så köper jag ju inte fel saker, så risken att bli lurad är ju liten.
kanske en vanlig svensson men vem bryr sig?

Kanske en vanlig Svensson bryr sig

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Kanske en vanlig Svensson bryr sig

Han vet oftast inte ens om detta. Istället spelar han nöjd sitt spore/wow/sims/wc3

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Han vet oftast inte ens om detta. Istället spelar han nöjd sitt spore/wow/sims/wc3

Nåjo

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Jösses... kallar dem det där överklockning?

så puttenuttigt... MEN DET ÄR FEL!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Hur kan man kalla en minskning på 10 nanometer för en krympning? Kan de inte göra korten några centimeter kortare istället?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heneds
Hur kan man kalla en minskning på 10 nanometer för en krympning? Kan de inte göra korten några centimeter kortare istället?

Ja, 10 nm smalare... spelar roll liksom. Inget jag hade tänkt på när jag köper ett grafikkort.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

Tycker faktiskt att namnen är helt okej. Har inga som helst svårigheter att skilja bra kort från dåliga och vet offtast själv vad jag köper. Däremot så har det varit problem när andra ska köpa och jag sagt åt dom att köpa ett specifikt kort. Sedan kommer dom nästa vecka och säger "Jag köpte detta istället . Det var ju samma namn på och det är billigare"

Ah, det kostade 100lapp mindre men det var bara 192SP och inte 216SP. Ni förstår vilket kort jag tänker på va?

Permalänk
Medlem

SÅ BRA :D, blir perfect till nya systemet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Jösses... kallar dem det där överklockning?

så puttenuttigt... MEN DET ÄR FEL!

Förklara dej gärna, enl mej så är TOM 1MHz över standard överklockning.

Visa signatur

The Bishop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Ja, 10 nm smalare... spelar roll liksom. Inget jag hade tänkt på när jag köper ett grafikkort.

Haha! Jag blir nog först med att upplysa dig om detta; du har missuppfattat det här med krympning

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Nu finns det alltså 3 stycken OLIKA GTX 260. Liiite förvirrande måste jag säga ;-/

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Nu finns det alltså 3 stycken OLIKA GTX 260. Liiite förvirrande måste jag säga ;-/

Ska du inhandla ett 260 ? eller är det bara klagomål ?
Blir det ett 260 för dej så antar jag att du vet vad du vill ha.

Visa signatur

The Bishop

Permalänk
Medlem

Nice nice

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Bishop
Ska du inhandla ett 260 ? eller är det bara klagomål ?
Blir det ett 260 för dej så antar jag att du vet vad du vill ha.

Spelar inte, så nej. Detta är bara klagomål. Men vad har det för betydelse?

Hade varit skillnad om de hade någon tillägsnamn efter. Som på de 2 senaste är det väl frivilligt att döpa om (Lägga till ett namn efter).

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
så puttenuttigt... MEN DET ÄR FEL!

Haha! Älskar det där. Ska försöka hitta honom på youtube nu bara för det.

Permalänk
Medlem

sjukt fult grafikkort tbh ;p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Haha! Älskar det där. Ska försöka hitta honom på youtube nu bara för det.

http://www.youtube.com/watch?v=BpwSGl4gtZs

skrattar även jag med så fruktansvärt klockrent, använder det även rätt ofta privat

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackxass
ääh att det finns många grafikkort på marknaden gör mig inte ett skit.. Ska jag köpa nytt så köper jag ju inte fel saker, så risken att bli lurad är ju liten.
kanske en vanlig svensson men vem bryr sig?

Jag säger samma sak för dem som handlade hos kamerexperten.:-P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Jösses... kallar dem det där överklockning?

så puttenuttigt... MEN DET ÄR FEL!

Klaga på BFG istället. Dom diggar att släppa grafikkort med 25MHz överklockning. Sen prisätta kortet som om de vore grymt överklockat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Ja, 10 nm smalare... spelar roll liksom. Inget jag hade tänkt på när jag köper ett grafikkort.

Nu är du nog ute och cyklar. Kolla upp varför man krymper kretsar så förstår du nog.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
http://www.youtube.com/watch?v=BpwSGl4gtZs

skrattar även jag med så fruktansvärt klockrent, använder det även rätt ofta privat

haha nostalgi

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heneds
Hur kan man kalla en minskning på 10 nanometer för en krympning? Kan de inte göra korten några centimeter kortare istället?

10nm är inte direkt mycket så det skulle inte märkas om man krympte så mkt, men men det är ju något helt annat.

Permalänk
Avstängd

PCB'n har ju olika lager, där utvecklar de lager som möjliggör tunnare PCB. Och priserna kommer inte säknas så fasligt mycket då gpu'n enbart blir 13% mindre.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Kom igen nu ner med alla 260 till max 2200kr
och alla 4870 512.mb till 1990 och 1gb versionerna till 2300kr.

Så kan man börja handla.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

Jag kör mitt 260 gtx i
700 på GPU
1458 shadder
2300 minne
det är den gamla modellen med färre streamprocessorer
så klockningen på den nya ser ut som ett skämt
kan ju vara så att det går att nå vesäntligt högre klock vid överklockning