Permalänk
Medlem

Må lite bättre

Har fullt upp i skolan, och ångesten börjar komma ju närmare tentaperioden ... Är inne i en sådan cykel att oavsett hur mycket jag sitter framför studielitteraturen så är det minimalt som fastnar i huvudet...
Har nästan tappat intresse för skolan så till och med matte som jag tyckte var rolig avskyr jag nu.
Detta gör mig pressad, för jag vill verkligen ta alla HP innan sommaren.

Jag försöker komma på bättre tankar genom att idrotta o hålla mig i form(gör de regelbundet). Ser även på film och kopplar av med TVspelmen tycker de mesta är tråkigt vilket bara resulterar att man slösurfar på flashback eller zappar mellan Tv kanalerna.

Har blivit ganska slö på senare tiden, städar hemma sällan och diskar gör jag när bestick/tallrikar tar slut.

Krävs någon gnista.
Förra året så klarade jag fan o me allt , trots att jag pluggade avsevärt mindre

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Hade en sån perion hela förra sommaren och en bra bit in på hösten, ingenting var roligt, allt var bara pest, det som fick mig att lyftas var att jag skaffade lite skägg och mustasch

Märkligt hur så lite kan göra så mycket, men jag tror det behövs en förändring av något slag för att man ska ta sig tillbaka.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Känner igen mig... Det är segt, hade jag haft några bra tips hade jag skrivit dem här men nu känns allt rätt segt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

känner igen i vad TS skriver. Inget känns roligt längre, jag har jobb fru barn och en fin lägenhet. Nya tapeter är på väg och har ett stort fint pyssel//datorum som vi rustar upp med bord hyllor. Ny skärm på G. Ska även på arbetsinterjuv på företaget jag jobbar och har goda chanser på en tjänst som jag vill ha. Endå känner jag mig tom. Jag spelar en hel del, men just nu när jag sitter framfördatorn så är det mest med tom blick i spelmappen då inget känns lockande.
Föststår inte varför jag känner så... Kanske för jag slutat spela wow? *skratt*

Någon stans känner jag att jag vill hitta på något, göra något men vet aldrig vad. Har egentligen ganska mycket tid för det privata men känns inte som jag utnytjar det alls. Suck...

Kan det vara vintern och kosten som tar ut sin rätt?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Är precis i en likadan stämning för tillfället, vad man än gör känner man ingen "satisfaction" över huvudtaget Har varit så dom sista kurserna i skolan nu och har inte pluggat över huvudtaget till någon av tentorna. Blir som mest bara surfande på aftonbladet och sweclockers, fram och tillbaka. Tror precis som Joppes att det är vintern som sätter käppar i hjulet. Vad som skulle hjälpa mig är nog si så där 50 miljoner kroner på ett konto och ett strandhus (rustat för orkaner and shit) i västindien, typ jamaica eller nåt där man kan bo tillsammans med flickvännen september - maj. xD

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Känner precis likadant som övriga.
Så fort jag får ledigt sätter jag mig framför tv:n eller datorn istället för att göra sådant som jag tycker är roligt.
Tar en massa extrapass på lasarettet där jag jobbar, bara för att få mindre fritid, det får mig att må bättre. Att se svårt skadade och sjuka personer få mig att tänka att man har det så jävla bra egentligen...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Avstängd

Haha så jag är alltså inte ensam.
Jag känner igen mig som fan.
Slösurf när man har många spel... ingen motivation till att göra något...

Fast jag tror det börjar vända nu faktiskt, slutat röka igen och börjat träna, ska få egen tvåa snart också

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Kan det vara vintern och kosten som tar ut sin rätt?

Det är vad jag skulle satsa på i alla fall.

Jag blir precis likadan varenda vinter.
Sitter nästan bara hemma, glor in i skärmarna och funderar på vad man ska göra. Inte mycket som är roligt och mest vill jag bara sova. Ständigt trött och har huvudvärk för det mesta, frågan är bara hur mycket.

Det blir dock automagiskt bättre så fort det börjar ljusna ute och värmen kommer igen. Likaså blir det bättre när det är ordentlig vinter med snö så att det är vitt och ljust ute trots kylan. Men det här mörka, blaskiga och blötkalla skitvädret vi har i mellan/södra sverige gör mig deppig varenda vinter. Ska jag vara ärlig så är jag grymt trött på det. Inte på att känna mig deppig (det också givetvis men inte på samma saätt) utan att jag vet att det kommer varenda vinter...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Lånar tråden lite.

känner igen i vad TS skriver. Inget känns roligt längre, jag har jobb fru barn och en fin lägenhet. Nya tapeter är på väg och har ett stort fint pyssel//datorum som vi rustar upp med bord hyllor. Ny skärm på G. Ska även på arbetsinterjuv på företaget jag jobbar och har goda chanser på en tjänst som jag vill ha. Endå känner jag mig tom. Jag spelar en hel del, men just nu när jag sitter framfördatorn så är det mest med tom blick i spelmappen då inget känns lockande.
Föststår inte varför jag känner så... Kanske för jag slutat spela wow? *skratt*

Någon stans känner jag att jag vill hitta på något, göra något men vet aldrig vad. Har egentligen ganska mycket tid för det privata men känns inte som jag utnytjar det alls. Suck...

Kan det vara vintern och kosten som tar ut sin rätt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är vad jag skulle satsa på i alla fall.

Jag blir precis likadan varenda vinter.
Sitter nästan bara hemma, glor in i skärmarna och funderar på vad man ska göra. Inte mycket som är roligt och mest vill jag bara sova. Ständigt trött och har huvudvärk för det mesta, frågan är bara hur mycket.

Det blir dock automagiskt bättre så fort det börjar ljusna ute och värmen kommer igen. Likaså blir det bättre när det är ordentlig vinter med snö så att det är vitt och ljust ute trots kylan. Men det här mörka, blaskiga och blötkalla skitvädret vi har i mellan/södra sverige gör mig deppig varenda vinter. Ska jag vara ärlig så är jag grymt trött på det. Inte på att känna mig deppig (det också givetvis men inte på samma saätt) utan att jag vet att det kommer varenda vinter...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=471948

http://www.boutiqen.com/produktid.aspx?produktid=10940

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Lånar tråden lite.

känner igen i vad TS skriver. Inget känns roligt längre, jag har jobb fru barn och en fin lägenhet. Nya tapeter är på väg och har ett stort fint pyssel//datorum som vi rustar upp med bord hyllor. Ny skärm på G. Ska även på arbetsinterjuv på företaget jag jobbar och har goda chanser på en tjänst som jag vill ha. Endå känner jag mig tom. Jag spelar en hel del, men just nu när jag sitter framfördatorn så är det mest med tom blick i spelmappen då inget känns lockande.
Föststår inte varför jag känner så... Kanske för jag slutat spela wow? *skratt*

Någon stans känner jag att jag vill hitta på något, göra något men vet aldrig vad. Har egentligen ganska mycket tid för det privata men känns inte som jag utnytjar det alls. Suck...

Kan det vara vintern och kosten som tar ut sin rätt?

Det där med wow känner jag igen mig i... jag slutade spela förra hösten och jag kan påstå att jag saknar det...

Permalänk
Medlem

Yay, solsken på burk

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Får man D-vitamin av att sola solarium också?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Får man D-vitamin av att sola solarium också?

Vitamin D3 bildas från kolesterol i huden när den utsätts för solljus, särskilt UV-strålning, men kan även fås med maten.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vitamin_D

Verkar som det.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Hade en sån perion hela förra sommaren och en bra bit in på hösten, ingenting var roligt, allt var bara pest, det som fick mig att lyftas var att jag skaffade lite skägg och mustasch

Märkligt hur så lite kan göra så mycket, men jag tror det behövs en förändring av något slag för att man ska ta sig tillbaka.

Haha vilken underbar lösning! Odla ett ståtligt skägg så blir det bättre skaru se!

Permalänk
Medlem

Är ju tyvärr inte ovanligt att bli skoltrött.

Jag blev de redan i 3:e klass och de höll i sig hela skolgången till studenten, hehe.

Bästa tipset, ta inte allt för allvarligt. Se till att du kan roa dig emellan pluggandet. Ingen människa ska sitta inne en HEL kväll och bara plugga, dela upp de istället. Ta en promenad, träffa polare en stund osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Började plugga i höstas och det har faktiskt gått rätt bra för mig utom i matten. Har två gamla mattetentor som jag ska göra om i april och har en ny i mitten av mars. Och jag har lust att bara skita i allt. Det kräver så mycket tid och det går så trögt så man tappar lusten totalt. Samtidigt blir det värre och värre om man samlar på sig fler. Känns rätt hopplöst just nu. Sedan blir man ju nere av vädret också. Man har ingen lust att gå ut i regnet så man sitter inne istället och det mår man ju inte bra av i längden.

Permalänk
Medlem

Samma för mig. Det är ljus, värme och alkohol i kombination som gör det hela bättre

En billig sista minuten i en vecka gör susen - om man har råd och tid.

Härda ut och vänta på sommaren är det som gäller för mig, man blir ju tyvärr lealös, omotiverad och suicidal denna årstid :/

Håller med belga, man VET att det kommer tillbaka varje år.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Haha, får väl gå emot strömmen och säga att läget känns ovanligt bra just nu.
Tror att jag äntligen har lyckats hitta en hållbar takt i min vikt minskning, vilket är oerhört sporrande.
Äntligen känns det som att jag sover när jag ska och att det gör mig gott.
Mina matlagningskunskaper har så sakteligen börjat arta sig också.
Har blivit duktigare på att hålla det någorlunda rent o städat hemma. Matlagningen blir så mycket trevligare när man slipper ägna den första halvtimmen åt att röja upp först
Har nyligen också tagit upp universitetsstudier och magkänslan är ganska god.
Den sociala biten är väl ungefär lika dålig som den alltid varit men allt det andra känns verkligen som att det är på g. Jag ser också fram emot att flytta om en månad ungefär och inte minst varmare väder..

Permalänk
Medlem

Haha känner igen mig direkt. Jag är så fruktansvärt skoltrött så det inte är SANT, och det är mitt första år i högskolan! Det känns som om jag ligger efter med allt (förmodligen gör jag det också...).

En sak i högskolan som verkligen får mig att tappa lusten är programmeringen. Helvete vilket tråkigt ämne, jag trodde verkligen att det skulle vara nåt för mig men SHIT vad fel jag hade. I början var det okej, men nu när det blir lite större koder vill jag bara gråta. Fram till sommaren, sen slut med programmering, längtar som fan redan.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Själv har jag en period med de värsta berg- och dalbanorna nånsin. Ena dagen är strålande medan nästa kan vara skit... Dock är det ganska bra idag!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Man kan lyssna lite på Hasse.

http://www.youtube.com/watch?v=FmxZJAVjYZ0&feature=related

Han har det också lite jobbigt ibland.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Allvarligt, köp vitamin- och mineraltillskot. Blir exakt som trådskaparen beskriver varje vinter, vitaminer, mineraler och löpträning så blir jag i topform.

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk
Medlem

Jag känner också igen mej i vad endel skriver, har typ tappat motivationen till att plugga. Men det går oftast upp och ner för mej, en del perioder är det hur bra som helst andra inte..

t.ex klara en VHDL labb i dag och efter tänkte man bara "Jaha, och sen då?"

Det är en sak som återkommer ^^ , vad är det för mening med denna skit? man ska bara tjäna pengar och pengar... Om man vill göra något roligt så är det antingen för svårt eller så måste man ha sjukt med pengar..

Det är så tragiskt att så mycket ska kretsa kring pengar och det är nog det och lite mer som får mej att se si-fi filmer/serier.. Att drömma om en anna "värld"

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag ska se om jag kan plugga utomlands senare. Vore sjukt skönt att komma bort härifrån ett tag och se något nytt. Orkar inte med en vinter till i Sverige känns det som.

Permalänk
Medlem

Känner med dig.. Är själv student på LTH och det känns för närvarande riktigt segt.
Jag tänkte försöka med att köpa lita godare mat och lyxa till vardagen lite. Unna sig en köttbit i veckan tex
Hoppas det ger resultat

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh

Det är en sak som återkommer ^^ , vad är det för mening med denna skit? man ska bara tjäna pengar och pengar... Om man vill göra något roligt så är det antingen för svårt eller så måste man ha sjukt med pengar..

Det är så tragiskt att så mycket ska kretsa kring pengar och det är nog det och lite mer som får mej att se si-fi filmer/serier.. Att drömma om en anna "värld"

Jag tänkte precis så där innan jag hade kommit in ordänkligt i arbetslivet. Hade ett jobb som jag bara gick till för pengarnas skull och då var det verkligen inte roligt att spendra dom när jag visste hur mycket jag fått slita.

I dagsläget har jag ett jobb som jag trivs mycket bra med, är oftast roligt att gå ditt och roligt att vara där. Dvs roligt att tjäna pengar! När jag känner så så känner jag inte att allt kretsar runt pengarna.

Så i slutendan handlar det om hur du tjänar in dina pengar, om du frågar mig.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Jag tänkte precis så där innan jag hade kommit in ordänkligt i arbetslivet. Hade ett jobb som jag bara gick till för pengarnas skull och då var det verkligen inte roligt att spendra dom när jag visste hur mycket jag fått slita.

I dagsläget har jag ett jobb som jag trivs mycket bra med, är oftast roligt att gå ditt och roligt att vara där. Dvs roligt att tjäna pengar! När jag känner så så känner jag inte att allt kretsar runt pengarna.

Så i slutendan handlar det om hur du tjänar in dina pengar, om du frågar mig.

Kan ju säga att enda anledningen till att jag går till jobbet är mina arbetskamrater. Hade det inte vart för dem hade jag slutat för längesedan, men det är som du säger hur och inte att/varför man gör det man gör

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är vad jag skulle satsa på i alla fall.

Jag blir precis likadan varenda vinter.
Sitter nästan bara hemma, glor in i skärmarna och funderar på vad man ska göra. Inte mycket som är roligt och mest vill jag bara sova. Ständigt trött och har huvudvärk för det mesta, frågan är bara hur mycket.

Det blir dock automagiskt bättre så fort det börjar ljusna ute och värmen kommer igen. Likaså blir det bättre när det är ordentlig vinter med snö så att det är vitt och ljust ute trots kylan. Men det här mörka, blaskiga och blötkalla skitvädret vi har i mellan/södra sverige gör mig deppig varenda vinter. Ska jag vara ärlig så är jag grymt trött på det. Inte på att känna mig deppig (det också givetvis men inte på samma saätt) utan att jag vet att det kommer varenda vinter...

Vintern .... ja det kan det vara för min del med...

För mig hjälper det endast att åka utomlands till något varmt ställe och koppla av och festa lite samt ha kul.

Då kommer gnistan tillbaka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Kan ju säga att enda anledningen till att jag går till jobbet är mina arbetskamrater. Hade det inte vart för dem hade jag slutat för längesedan, men det är som du säger hur och inte att/varför man gör det man gör

exact samma här, alla ser vi saker på olika sätt. är oxå nere för tillfället utan direkt anledning, är nog vintern antar jag mestadels och lite annat skit som gnager lite...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
exact samma här, alla ser vi saker på olika sätt. är oxå nere för tillfället utan direkt anledning, är nog vintern antar jag mestadels och lite annat skit som gnager lite...

Men det är ju så. På vintern blir det som att alla småsaker och "annat skit" som normalt bara gnager lite blir mycket värre. Ska köpa en hel packlår med vitamin D i morgon tror jag...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.