Jailbreak Ipod Touch 2g 2.2.1

Permalänk

Jailbreak Ipod Touch 2g 2.2.1

Hej!

Har nu köpt mej en ipod touch 2g. Har redan börjat trötta lite på den och vill då få fler funktioner i den. Jag har letat runt på diverse hemsidor om möjligheter att låsa upp ipoden så kallat Jailbreak.

Jag har försökt genom att följa guider och liknande men inte lyckats. Vissa säger att det inte går över huvud taget och vissa säger att det krävs komplicerade metoder.

Därför frågar jag nu er på Sweclockers. Finns det någon här som har lyckats genomföra ett Jailbreak och i så fall hur?

Tack på förhand/ Richard

Permalänk

God kväll!

På "Dev-team"'s blogg kan du få fram den informationen du behöver, adressen är http://blog.iphone-dev.org/

Läser du lite snabbt där så ser du följande: "iPod Touch 2G (New iPod Touch)

Sorry, no support at this time, but Redsn0w is being actively researched and developed."

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Det finns redan en jailbreak för ipod touch 2nd som heter redsn0w. Problemet är att den inte är helt klar.
Om du vill testa att jailbreaka din ipod tycker jag att du skall ta dig en titt på Voltage som är ett program jag själv använde för att göra det. Sök på youtube så finns det filmer som förklarar hur du skall göra. Om du följer instruktionerna till 100% så borde inget gå fel.