DOA på WD, hur skicka till Tyskland billigast?

Permalänk
Medlem

DOA på WD, hur skicka till Tyskland billigast?

Har en 500 Gb Caviar Green som inte vill låta sig formateras, får bara beskedet att formateringen inte kan slutföras och ibland dyker den inte upp alls.

Den ska tydligen skickas till Tyskland och jag får stå för frakten, hur sänder jag således den billigast?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Om det är en doa så borde butiken som sålt den byta ut den mot en ny.

Permalänk
Medlem

Jag skickade en trasig Velociraptor till Tyskland förra veckan. Det blev 260:- för ett postpaket utrikes.

Men som mazk0 säger så bör du kunna få en DOA utbytt av återförsäljaren utan att själv behöva stå för någon frakt.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Om det är en doa så borde butiken som sålt den byta ut den mot en ny.

De har bara DOA i 30 dagar från sitt fakturadatum. WD verkar vara riktigt skräp om det krånglar.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
De har bara DOA i 30 dagar från sitt fakturadatum. WD verkar vara riktigt skräp om det krånglar.

Det är bara att lämna in den där du köpte den.

Permalänk
Medlem

Det här är, precis som flera ovanstående talare säger, återförsäljarens ansvar.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jag skickade en trasig Velociraptor till Tyskland förra veckan. Det blev 260:- för ett postpaket utrikes.

Men som mazk0 säger så bör du kunna få en DOA utbytt av återförsäljaren utan att själv behöva stå för någon frakt.

skit va mkt, men fick du förpacknning hos posten? om inte vart skaffade du det? har också en trasig wd raptor hhd

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Vad är det för skitbutik som försöker få er att själva skicka till tyskland?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Lämna bara in den till butiken där du köpte den, eller ta kontakt med butiken om det är ett internetköp. Antar att disken inte är alltför gammal, eller? Finns garantin kvar ska det nog inte vara krångligare än att bara lämna in den.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
De har bara DOA i 30 dagar från sitt fakturadatum. WD verkar vara riktigt skräp om det krånglar.

Men tog det verkligen 30 dagar från att du beställde den till du fick hem disken,??Då skulle jag aldrig handlat av en sån butik:((Det är ju inte WDs fel att dom du handlar av är tröga:-)
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
skit va mkt, men fick du förpacknning hos posten? om inte vart skaffade du det? har också en trasig wd raptor hhd

Jag använde WD:s "Advanced replacement", dvs dom skickade först en ny disk till mig och sedan skickade jag min trasiga till tyskland. Då använde jag förpackningen som de hade använt till utbytesdisken.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

vad är DOA ?

alla dessa förkorttningar

MVH

Permalänk
Medlem

dead on arrival (trasig när du fick den)

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Hedersmedlem

DOA = Dead On Arrival = Död vid anländande/ankomst

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jag använde WD:s "Advanced replacement", dvs dom skickade först en ny disk till mig och sedan skickade jag min trasiga till tyskland. Då använde jag förpackningen som de hade använt till utbytesdisken.

aha fan xP jag vågade inte göra det för tänk om dom säger "ne det är inte garanti" då kommer dom ju dra 900 $ från mig å det vill jag inte xp

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
De har bara DOA i 30 dagar från sitt fakturadatum. WD verkar vara riktigt skräp om det krånglar.

Vilken butik har du köpt den ifrån?