Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Kapten K, har du fått tag i nån x200s än? Hittade en tråd där dom diskuterade just avsaknaden av x200s i europa för en billig peng och de tipsade om en butik som säljer en för 1500 € vilket är rimligt.

http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?f=43&t=73229

Vad tror du?!

Om det är campusdiscount.de som tas upp i tråden är jag med! Den kostar €1434 med frakt till Sverige och det är en svensk snubbe/tjej på NBR som beställt och fått den. Han/hon var väldigt nöjd och det hela gick ganska så smidigt.

Jag har suttit och bevakat eurons kurs de senaste veckorna med denna sida i åtanke. När man nästan fått en för 12k känns det enormt surt att lägga 15k... Jag är dock inte 100 säker ännu, men 95 iaf...

Tack för omtanken

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Dustin har lagt in en X200s med WXGA+ nu. Priset: 22 494 kr
http://www.dustinhome.se/pd_5010206134.aspx

Och nu ligger priset på 26 038 kr... Går lite åt fel håll så att säga.

Fortfarande inte i lager heller för den delen.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Campusdiscount känns som ett bra alternativ, men eftersom den svenska kronan för tillfället har djuphavsdykning som största fritidsintresse väljer jag att vänta. Ja, det suger. Hårt.

Jag tvivlar på att det fortfarande är någon som är intresserad - men jag har ännu inte fått tillbaka mina pengar från Insight. Swedbank säger att Insight har pengarna på sitt konto, Insight säger att så inte är fallet. Nu är det snart två veckor sedan jag pratade med dem. Eftersom jag själv jobbat i butik vet jag att man har fler än en kund att ta hand om, men snart får de fan hosta upp mina slantar...

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk

KK: Givetvis sympatiserar jag och säkert andra med dig och att du ännu inte fått tillbaka dina pengar.

Det är tråkigt att X200s inte går att få tag på till en vettig peng med WXGA+. Det känns inte riktigt som att det finns några vettiga alternativ heller.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje
Campusdiscount känns som ett bra alternativ, men eftersom den svenska kronan för tillfället har djuphavsdykning som största fritidsintresse väljer jag att vänta. Ja, det suger. Hårt.

Jag tvivlar på att det fortfarande är någon som är intresserad - men jag har ännu inte fått tillbaka mina pengar från Insight. Swedbank säger att Insight har pengarna på sitt konto, Insight säger att så inte är fallet. Nu är det snart två veckor sedan jag pratade med dem. Eftersom jag själv jobbat i butik vet jag att man har fler än en kund att ta hand om, men snart får de fan hosta upp mina slantar...

Aj fortfarande inga pengar tillbaka. :/ Var själv en dag ifrån att föra över pengar. Se till och tryck på rejält, hota med att gå vidare med det hela om inte swedbank utreder det hela grundligt. Nån måste ju ha dina pengar. Hoppas det går bra till slut.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Inte helt gratis, speciellt inte om man bara behöver 2 st av dom 6 som den kommer med (gillar bara den som sitter på trackpointen från fabrik, dom andra är mindre känsla i tycker jag).

http://www.dustinhome.se/pd_5010079553.aspx

Sådana har jag liggande om någon vill ha billigt.

Skicka ett PM vid intresse.

// J

Permalänk
Medlem

Hah, trackpoint-pluttarna kostar ju knapp någonting på Ebay. Jag tror jag fick mina sex stycken för 15:- eller något, med frakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Dustin har lagt in en X200s med WXGA+ nu. Priset: 22 494 kr
http://www.dustinhome.se/pd_5010206134.aspx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Och nu ligger priset på 26 038 kr... Går lite åt fel håll så att säga.

Fortfarande inte i lager heller för den delen.

Och nu har X200s med WXGA+ utgått från deras sortiment. Blir väl inge WXGA+ för oss...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Inaktiv

Finns väl några 1440x900 x200s kvar på prisjakt bla dessa :

http://www.amentio.se/PartDetail.aspx?q=p:2172279%3bc:36159%3...

http://www.amentio.se/PartDetail.aspx?q=p:2172310%3bc:36159%3...

Det jag dock tycker är sinnesjuk prisskillnad när den kostar typ 1500 euro utomlands, prisskillnaden mot usa är också ganska häftig även nu när dollarna gått upp så dramatiskt mycket. De som köpte i sommar med en dollarkurs på typ ~6 spänn gjorde ett fett klipp.

Permalänk

Synd att x200s med WXGA+ inte fanns i sommras, eller gjorde den det?

Nu verkar det som om det börjar röra på sig borta på öarna. De har efter många om och men (ordning verkar inte vara deras grej) hittat mina pengar. Gissa var de var? Jo, på deras konto! Så imorgon borde jag ha dem...

Om nu euron skulle kunna landa på drygt 10:- vore allt tipptopp!

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Inaktiv

Läste just i NBRs forum att en x200s med 1440x900 kostar 1028 dollar i Lenovos outlet.... Alltså en bra bit under 10.000 kr (även med vår urusla kronkurs) för en dator som kostar över det dubbla hemma i Svedala, nästan så man blir sugen på att ta en sista minuten till staterna och fynda eller vad säger du Kapten K?

http://stores.channeladvisor.com/LenovoOutlet/Items/746lv002d...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Läste just i NBRs forum att en x200s med 1440x900 kostar 1028 dollar i Lenovos outlet.... Alltså en bra bit under 10.000 kr (även med vår urusla kronkurs) för en dator som kostar över det dubbla hemma i Svedala, nästan så man blir sugen på att ta en sista minuten till staterna och fynda eller vad säger du Kapten K?

http://stores.channeladvisor.com/LenovoOutlet/Items/746lv002d...

Jo, det är förjävla orättvist. Fast som någon på NBR skrev "Cheap notebooks or free healthcare, you pick your poison!" Nä, allvarligt, det är nästan så man börjar överväga en resa. Euron verkar dock vara på väg neråt och campusdiscount.de har sänkt priset till €1388 inkl frakt. Så jag håller mina feta tummar för att den ska gå ner till dryga tian, för då blir det affär

Har iaf gjort klart med Insight om kontouppgifter etc, så snart ska jag ha mina pengar tillbaka.

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje
Jo, det är förjävla orättvist. Fast som någon på NBR skrev "Cheap notebooks or free healthcare, you pick your poison!" Nä, allvarligt, det är nästan så man börjar överväga en resa. Euron verkar dock vara på väg neråt och campusdiscount.de har sänkt priset till €1388 inkl frakt. Så jag håller mina feta tummar för att den ska gå ner till dryga tian, för då blir det affär

Har iaf gjort klart med Insight om kontouppgifter etc, så snart ska jag ha mina pengar tillbaka.

Har du fått tillbaka pengarna än?

Ser inte fortfarande inte ljust ut för WXGA+ på svenska marknaden...

Mailade Dustin och frågade om dom visste något om X200s med WXGA+.

Fick följande svar:

Hej
Ingenting som vi har, tyvärr,

Vänliga hälsningar

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Inaktiv

Det finns ju vissa som säljer WXGA+ skärmarna till x200s men som sagt så ligger dom ju helt fel i pris, 10.000 mer än jänkarna är det nog få som vill betala...

Jag gjorde ett blocketfynd idag och plockade upp en X200-docka för 500 kr. Den funkar alldelens utmärkt, nu blir det dramatiskt mycket enklare att ansluta till extern mus/tangentbord/skärm/usb-disken/DVDn. Mycket smart lösning de här med att ladda 2 batterier samtidigt och sen är ju displayport trevligt också så nu kanske nästa investering blir dubbla 24-tummare som jag tänkte köra i 1920x1200 vardera, då lär alla mina fönster rymmas :-).

Permalänk

Jepp, nu har pengarna landat. Dessvärre torskade jag 400:- på kalaset iom kronans fall, men det spelar egentligen inte så stor roll - huvudsaken är att jag inte backade 12k...

Schysst fynd Zzz! Visst ska du ha 2*24", tänk hur produktiv du kommer att bli!

"Men hur går det för Sweclockers egen Kapten?" Ja det kan man undra. I nuläget ligger jag lågt och väntar på att euron går ner vilket den också gör. Det går inte snabbt, men det går i alla fall neråt.

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk

Här är några bilder som jag aldrig laddade upp förut. Storleksjämförelse och bilder på targus-sleeven bl.a..

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Inaktiv

Aha, targus-sleeven verkar ju passa utmärkt, själv har jag inte löst case till min x200 än men de där såg ju intressant ut. Vilken sleeve var det, den som var tänkt för 13.3-tummare alltså denna?

http://www.dustinhome.se/pd_5010146175.aspx

Jag beställt ett från ebay förut som de marknadsförde för x200 och x300 men det passade extremt illa även om det står widescreen så de fick bli sovsäck för min x61:a istället

http://cgi.ebay.com/Lenovo-ThinkPad-Sleeve-Case-12-X200-X300_...|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Så det blir nog att jag slår till på ett sånt där.

Jag antar att du kollat så att inte blixtlåset skaver mot datorn (som det står i reklamen), vill inte ha bortskavd "gummiyta" på min x200 som man oftast får efter ett par år med den i ryggsäcken.

Permalänk

Det är targussleeven för 12-tummare.

http://www.dustinhome.se/pd_5010146172.aspx

Den sitter lite för tajt så man måste ta i lite för att få igen den (med 8 cells-batteriet som ju de flesta säkert har). Innanför dragkedjan sitter en skyddande bit av samma material som resten av sleeven som jag antar ska förhindra att dragkedjan skaver mot datorn. Det känns dock som att det är risk för att detta inte fungerar helt eftersom den sitter lite för tajt. Jag har dock inte sett att detta satt några spår i min X200 än.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Det är targussleeven för 12-tummare.

http://www.dustinhome.se/pd_5010146172.aspx

Den sitter lite för tajt så man måste ta i lite för att få igen den (med 8 cells-batteriet som ju de flesta säkert har). Innanför dragkedjan sitter en skyddande bit av samma material som resten av sleeven som jag antar ska förhindra att dragkedjan skaver mot datorn. Det känns dock som att det är risk för att detta inte fungerar helt eftersom den sitter lite för tajt. Jag har dock inte sett att detta satt några spår i min X200 än.

OK, perfekt då får du hänga med en sån vid nästa beställning hos dustin (är så sjukt sugen på SSD till x200:an men jag har tvingat mig själv att avvakta till sommaren då priserna förhoppningsvis gått ner).

Hur trivs du annars med din X200t? Jag slängde in windows 7 på min men de verkar inte funka så bra med WANet så jag gick tillbaka till Vista, förhoppningsvis så släpper väl Lenovo drivare när den kommer skarp till hösten.

Permalänk

Jag har inte testat annat än Vista. Det fungerar dock utmärkt liksom hela datorn. Tablet-funktionerna är som jag skrivit tidigare ganska bortkastade på mig men jag gillar den fina skärmen och att ljudet är bättre än på vanliga X200. I övrigt imponerar fortfarande input-verktygen (förutom att peta på skärmen med fingrarna), kvalitetskänslan, batteritiden, uppkopplingsmöjligheterna och det smidiga formatet.

Angående sleeven så kan man ju ha batteriet utåt mot dragkedjan så är det de som får ta eventuella dragkedjeskador. Batteriet har ju ingen mjuk yta på sina hörn heller. Nu när jag kollar efter lite bättre så ser jag att beläggningen är avskavd på en liten fläck precis på lockets vänstra hörn. Det kan vara dragkedjans förtjänst.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Nu har Dustin fått in en X200s med WXGA+ igen, nu med 2,13Ghz C2D. Inte i lager än dock.(
Beräknad leverans 2009-05-29) Prislappen ligger på fina 23 244 kr....

http://www.dustinhome.se/pd_5010313925.aspx

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Mmm, det vore den optimala "netbook:en" IMO om det följer med inbyggt 3G WWAN (det kanske det gör på den modellen, har inte kollat). Om bara Lenovo Sverige kunde fixa ett av deras tillfälliga privatkonsumenterbjudande på säg max 14 Kkr så skulle jag slå till direkt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Nu har Dustin fått in en X200s med WXGA+ igen, nu med 2,13Ghz C2D. Inte i lager än dock.(
Beräknad leverans 2009-05-29) Prislappen ligger på fina 23 244 kr....

http://www.dustinhome.se/pd_5010313925.aspx

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T400: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz), 4GB 1066 MHz DDR3, 256 MB ATI® Radeon™ HD 3470/Intel GMA 4500MHD, 80 GB Intel G2 SSD, 320 GB HDD, Intel WiFi Link 5300/WWAN, 14,1-tums LED WXGA+ (1 440 x 900)

Permalänk
Medlem

Och nu finns X200s med WXGA+ i lager hos Dustin! Tog några dagar haha.
http://www.dustinhome.se/pd_5010313925.aspx

Bara sitt lungt och vänta till priset sjunker. Hmm borde det inte vara dags för en X201 snart? Eller iallafall till vintern för X200 lanserades sommaren 08.

Har föresten köpt en X41 i väntan på X200s ska gå ner i pris. Trevlig liten sak.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Inaktiv

X201:an ska komma under sista kvartalet förhoppningsvis i oktober när Intel släpper sin nya calpella-plattform och då är det inte helt omöjligt att jag hoppar på en x200s med WXGA+ fortfarande en mycket bra dator.

Permalänk
Medlem

Legendary21, hur funkar din x200 tablet? precis fått min från ebay (sealed).
allt går bra men har ruskiga problem med nerladdningar av filer genom webläsare, allt segar ner och fryser ibland till nerladdningen e klar (dom sakerna jag funderat på som kan vara orsaken är antingen hårdisken som inte klarar belastningen 400kb/s, antiviruset som scannar samtidigt eller ngt-använder avira+zonealarm, drivrutinsproblem med nätverkscontrollern).
men annars e det en jäkla bra dator, inte världens bästa batteritid med 4 cell dock, blir nog att skaffa 9 cellarn sedan.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
Legendary21, hur funkar din x200 tablet? precis fått min från ebay (sealed).
allt går bra men har ruskiga problem med nerladdningar av filer genom webläsare, allt segar ner och fryser ibland till nerladdningen e klar (dom sakerna jag funderat på som kan vara orsaken är antingen hårdisken som inte klarar belastningen 400kb/s, antiviruset som scannar samtidigt eller ngt-använder avira+zonealarm, drivrutinsproblem med nätverkscontrollern).
men annars e det en jäkla bra dator, inte världens bästa batteritid med 4 cell dock, blir nog att skaffa 9 cellarn sedan.

Jag har inte dom problemen du beskriver, tar de lång tid att tex boota Vista också eller? Gissar på antingen trasig hårddisk eller nån mindre bra programvara på datorn (typ downloadmanager el liknande). Prova att deaktivera virusprogram,downloadmangers,osv, prova annan webläsare, prova kopiera en fil lokalt på c: disken och kolla i eventloggen, din x200t ska definitivt fungera bättre än sådär.

Permalänk
Medlem

körde in win7, problemet blev att calibreringen av pennan blev helt off, läste på och verkar som man tappade factory calibration
så om ngn skulle vilja gå in på sin x200 osm inte är hel rensad och kolla registret kör->regedit, sedan HK_local_machine\curentControlSet\Conhtrol\TabletPC\LinearityData , markera registreringen och file/export.
sedan ladda upp eller skicka till mig.
skulle bli väldigt glad om ngn kunde göra detta.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
körde in win7, problemet blev att calibreringen av pennan blev helt off, läste på och verkar som man tappade factory calibration
så om ngn skulle vilja gå in på sin x200 osm inte är hel rensad och kolla registret kör->regedit, sedan HK_local_machine\curentControlSet\Conhtrol\TabletPC\LinearityData , markera registreringen och file/export.
sedan ladda upp eller skicka till mig.
skulle bli väldigt glad om ngn kunde göra detta.

Jag tror det är bättre du kalibrerar om din skärm, tvivlar på att det är en bra ide att flytta befintlig kalibrering från en annan maskin. Installera System update och dra ner de drivare du behöver, jag har för mig att det är denna som krävs för kalibreringen:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitest...

Här hinner du hela drivrutinsarkivet:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndoci...

Några drivare för Vista funkar inte med Win 7 men här finns alla drivare för Win 7 som Lenovo släppt hittills:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/WIN7-BETA.html

Permalänk
Medlem

tackar tackar, får ta och kolla på det, eftersom kalibreringen utförs av windows så har själva proceduren ändrats till win7, som inte funkar lika bra som vista's, trots att det är 16 punkter istället för 4.

vad jag menar så kan det förekomma på tablets att de har en grundinställning för kalibreringen, som att det trådlösa stör lite i kanten och så. nu har jag tagit bort all kallibrering, verkar funka bäst så, men får endå att det är bäst i mitten medan om man går ut från mitten så rör sig markören exponentiellt pyttelite utåt, lite olika på olika ställen, så den har inte en direkt linjär funktion, men det funkar helt ok, känns endå som man kollar mer på markören än spetsen. Är ju van vid en vanlig tablet framför skärmen så.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Har funderingar att köpa en x200 istället för en x61s men ville höra om lite fakta först. När jag kollar på prisjakt finns det flera olika modeller men jag ser direkt inte så stor skillnad förutom priserna, hur kan det skilja då mycket?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=561393

11500

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=433543

21000

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=349562

20000

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=518491

16000

Vad ligger priserna på begagnade X200's ?

Hur är byggkvaliten, bättre/sämre delar i datorn jämfört med x61, x61s ?

Hoppas på snabbt svar, Zzzandman är väl i farten som vanligt och hjälper till