Permalänk
Medlem

Yay! Åska!

Jag älskar åska! Älskar inte ni också åska? Det är så magnifikt, kraftfullt och vackert; som guds eget fyrverkeri. Det får mig att känna mig liten på ett mysigt sätt.

Jag tycker lite synd om alla som är rädda för åskan. Visst, den är inte ofarlig, men många fler människor dödas av bilar och alkohol och ingen är rädd för dem.

Den enda nackdelen med åska, ur min synvinkel, är att ibland får en förvarning i form av otroligt spända senor och muskler i nacke och rygg. Detta hände mig i morse. Jag vaknade av djävulska smärtor och en timme senare sprakade det friskt.

Nu åskar det igen. Fy tusan, så underbart!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Lätt och gilla åska när den redan har bränt 2 st modem, 1 router, 1 dator och min bang & olufsen stereo och TV.

Men visst.... kör på det

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Jag hatar åska, inte för att människor har dött av det, men tänk på elektroniken!

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Gillar åska.. dock inte när jag jobbar eller liknande.. men skönt att sova till eller att titta på en sommarkväll. Fast åska ger ju oss jobb iofs får vi ju sällan betlat för det då det oftast är våran utrustning som går ner.

Iofs har åskan slagit ner i våran båt för några år sen så man har ju respekt iofs.(Med oss i)
Fast det läskigaste jag varit med om är ändå att vara ute på sjön och man redigt hör hur det fräser i luften och några sekunder senare kommer det en sjuhelvetes smäll rakt ner i vattnet bara några hundarmeter ifrån där man hade båten. jag lovar och svär på att luften var så laddad att skjortan inte vidrörde kroppen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

mäktigt fint

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Här åskar det med Galet mycket, dröjer också mellan 10sek-1minut, så dom är relativt långt borta ändå

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Hedersmedlem

hör hur det mullrar här med.. Jag gillar det. Oh vad det är mysigt

Permalänk
Medlem

åskade på fint ikväll.. tills det blev strömavbrott när jag var tvungen att göra klart en sak på datorn.. så nu får jag sitta uppe ett par timmar extra

Permalänk

Jag gillar också åska
Jag har aldrig i hela mitt liva varit med om att nån apparat har blivit förstörd av åskan faktiskt
Däremot vet jag många med parabol på den gamla goda analoga tiden som fick sina grejer förstörda när åskan sabbade boxen.
Antar att det inte är så skojjigt att ta loss antennkabeln på parabolboxar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Åska är värdelöst.

Dödade förra året ett modem, en router, en switch, en telefon och 3 nätverkskort...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Åska är bra när man inte har något vettigt att göra :)... men jobbigt när man är upptagen, då all mer dyrbar elektronik måste stängs av och dras ur här - för många saker har gått förlorade. En telefon vid datorn smäll högt en gång :/

Tror det kan vara åska på väg hit också, tyckte jag såg att det blinkade i backspegeln på vägen hem nyss, sen så har det åskat halva dagen också. Tråkigt att man satt inne i en stor sal utan fönster idag, visserligen öppna dörrar men det är för lite för att se något. Skulle ju annars vara något att göra medan man väntar på att motståndaren skall göra sitt drag(SchackSM).

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Åskan tog en dator här i början av veckan. Tack för det, Tor!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Ja åska är riktigt fint. Mycket kraft och energi! Sjuka vindar där uppe också ibland. Något annat otroligt coolt att spana in på är tornados. Synd att man aldrig kommer se en så nära...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Har åskat hela kvällen här i småland. Gick ut och satte mig på skolans tak och kolla när åskan lyste upp natthimmlen

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Yes, åska är trevligt. Har heller aldrig vart med om att åskan slagit ut någonting elektroniskt. Och då har jag ändå aldrig, verkligen aldrig, kopplat ur någonting på grund av åskan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

åska = stömavbrott. Åskan slog ner så det började brinna i närheten av oss sen stängde de ner strömmen fär mig =(
När ja va mindre va a rädd för åskan men nu är ja inte det längre

Permalänk
Medlem

Åska slog ut min data när jag körde Diablo II.... fick göra om hela uppdraget !!! Spelet verkar ha sparat allt för att inga grejer eller experience poäng fattades...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

när jag kom hem från jobbet så hade strömmen gått.
upptäckte sen att receivern var död så det var bara att hoppa in i bilen och fara och köpa en ny och bättre
Köpte ett åskskydd samtidigt som tv+stereogrejerna är inkopplade i nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker om åska Men dock hade kvinnan och jag strömlöst till kl 00:00 eftersom en säkring var gången i transformatorn så en fas va utslagen =/. Men dom från forskraft är ju rätt kvicka ändå att komma ut och skruva.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Yes, åska är trevligt. Har heller aldrig vart med om att åskan slagit ut någonting elektroniskt. Och då har jag ändå aldrig, verkligen aldrig, kopplat ur någonting på grund av åskan.

http://termu.com/data/510/lightningcano1.jpg

Jag älskar dom där bilderna, Blixtnedslag mot vulkanutbrott = clash of the titans.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Härligt med åska, förutom när man jobbar som elektriker på volvo och det plötsligt blir mörkt i en sekund eller så.. Då vet man att man har dagens arbete säkrat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Åskljudet är ju inte så jobbig, det jobbiga är när ovädret står rakt ovanför en och det regnar och blixtrar. Det är rätt surt p.g.a:

1. Elektronik kan gå sönder så antingen får man ångest för att man inte kopplar ur all elektronik, eller så har man tråkigt hemma.
2. Det går inte att gå ut eftersom det oftast regnar i samband med åska.

Permalänk
Medlem

Var ute och gick genom Västerås igårkväll/natt och åskan lyste upp hela himlen stundtals, mäktigt!

Gillar åskan, så länge jag inte jobbar, det går åt så jäkla mycket utrustning då (jobbar åt en isp..)

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

Jag älskar åska! Det är stämningsfullt. Blir det någon åska idag funderar jag på att gå ut och försöka fotografera stämningsfulla bilder. Synd bara att elektronik kan paja.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Lätt favoritvädret. Satt ute på balkongen och njöt igår kväll/natt.
Visst, en blixt tog min Amiga CD32 för många år sedan men det är smällar man får ta.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

3 modem senare var inte åska så trevligt längre

Permalänk
Medlem

älskar när de åskar, helst när man är borta i stugan, så extremt skönt.
Har aldrig råkat ut för att elektronik har pajat pga åska, för kopplar alltid ur allt om de börjar åska

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Åska är härligt. Har aldrig fått något förstört därimot *peppar, peppar...
Extra härligt är det när man är ute precis när det börjar åska. Inte regna, utan bara åskar. Man hör hur det mullrar och man ser blixten långt långt bort på himmelen. Finare skådespel får man leta efter.

Kommer ihåg när man var liten och man stog i gummistövlar på balkongen ( fråga mig inte varför. Var väl något man hade fått höra att gummi skulle vara säkert ) när det blixtrade, för att inte blixten skulle slå ner.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd

var på jobbet igår hörde såg hur det åskade runt 3km mot mitt hus som är ungefär så långt som det är fan höll på att skita på mig för att min dator stod på >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]