Ren Installation Av Program

Permalänk
Medlem

Ren Installation Av Program

Jag söker efter en metod att installera progam till en specifik mapp utan att programmet ändrar omrking i andra kataloger och Windows-registret.

Egentligen vill jag väl ha en metod att packa upp filer från en Setup-fil till en specifik katalog utan att några andra ändringar sker.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

Du kanske kan packa upp filer från en setup...men det är troligtvis upp till programmet om det kommer fungera...:-(
Tyvärr har jag inte något förslag på hur man packar upp en sådan fil...prova högerklicka på setupen och titta om du kan extrahera

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem

Vad är det du ska göra för något ?
Kanske finns andra lösningar.

Visa signatur

|| MSI GE60 0ND, Core i5 3230m, 8GB RAM, GTX 660m ||
|| Samsung Galaxy Tab 7.7 ||
|| Läst: CCNA 1,2,3,4 CCNP Routing, Switching ||

Permalänk
Medlem

Du kan ju installera nåt program som registrerar ändringar i registret och frågar om du vill tillåta dom.

Då kan du ju svara nej och så är registret orört iaf.

Permalänk
Medlem

När man virtualliserar program (inte hela system) så kör man ofta en scanner före och efter installationen för att "känna av" vad som installerades.

Jag brukar köra detta i en VMware installation med snapshots för att kunna hoppa fram och tillbaka

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.