Permalänk

är själv i farten att köpa ett K62, dock så har jag lite funderingar angående 140mm fläktarna!

Hur pass tysta är de?

Finns de något bättre (läs tystare) 140mm-fläktar än de som medföljer?

Far också hört att det kan skapa mer oväsen att ha fläktar placerade horisontellt, någon som har erfarenheter av detta och är villig att dela med sig?:-D

Är det möjligt att sätta i 120mm-fläktar istället för 140mm?

/snoppilev

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoppilev
är själv i farten att köpa ett K62, dock så har jag lite funderingar angående 140mm fläktarna!

Hur pass tysta är de?

Finns de något bättre (läs tystare) 140mm-fläktar än de som medföljer?

Far också hört att det kan skapa mer oväsen att ha fläktar placerade horisontellt, någon som har erfarenheter av detta och är villig att dela med sig?:-D

Är det möjligt att sätta i 120mm-fläktar istället för 140mm?

/snoppilev

Undrar detsamma.

Skulle även vilja slippa allt som har med LED fläktar att göra. Någon som vet om de kan bytas mot 120mm ?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Hur kopplas fläktarna? Molex eller 3-pins?

Hur är det med utrymmet, får ett 5870 plats med sina

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Undrar detsamma.

Skulle även vilja slippa allt som har med LED fläktar att göra. Någon som vet om de kan bytas mot 120mm ?

hade lite samma frågor som er när jag skulle bestämma mig för chassi.. blev detta.
fläktarna är tysta, men man hör dem om man sitter ca 30-40cm från dom som jag gör, ger ifrån sig ett härligt Whooosh :P, och nej man kan inte byta de till 120, imo så kommer jag nog inte byta dom heller.
angående LEDna i fläktarna så är de faktiskt rätt svaga, ställde ju frågan i tråden förra veckan.

Toppen på chassit har vinklade öppningar, som knappt släpper ut något ljus, medan fronten släpper ut ljus närmast obehindrat, men som sagt, LEDna är svaga så det är inget man stör sig på, inte ens mitt i natten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benonikenobi
Hur kopplas fläktarna? Molex eller 3-pins?

Hur är det med utrymmet, får ett 5870 plats med sina

Fläktarna har alla 3-pins anslutningar, om ett 5870 får plats lär vi få se nästa vecka.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Fläktarna har alla 3-pins anslutningar, om ett 5870 får plats lär vi få se nästa vecka.

misstänker en blivande köpare här jag är lagom avundssjuk!:P

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få tag i Lancool PC-K62 utan fönster på sidan eller om någon butik har tagit in separata heltäckande plåtar till chassit ?

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Inaktiv

Hawac90: Ett PC-56 kanske passar bättre då? Har för mig att den är densamma som PC-62 förutom just fönstret.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att mäta utrymmet för grafikkortet i detta chassi? Ett hd5870 ligger på 28cm i längd vore intressant och veta om det går in.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=z0hwk0Dd3Og 0:46 visar dom en bild på ett 4870x2 och plats över. Så ett 5870 ska nog passa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
http://www.youtube.com/watch?v=z0hwk0Dd3Og 0:46 visar dom en bild på ett 4870x2 och plats över. Så ett 5870 ska nog passa

Grymt, tack för hjälpen, ser ut att precis passa!

Permalänk
Medlem

Tjo, har själv nyligen investerat i en Lian Li Lancool K62, och min fråga är hur mycket ska en sådan egentligen låta?

När man inte spelar något krävande spel så är ljudet helt ok, kunde vara lite tystare men det funkar, sitter ca 50 cm från datorn och hör ett lite lagom surr från fläktarna, men när man drar på och börjar spela så ger den ifrån sig ett väldans ljud :S

Någon annan som tycker K62an låter väldigt mycket, känd för att låta mycket eller är det bara mitt exemplar som bör tittas till?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimeey
Tjo, har själv nyligen investerat i en Lian Li Lancool K62, och min fråga är hur mycket ska en sådan egentligen låta?

När man inte spelar något krävande spel så är ljudet helt ok, kunde vara lite tystare men det funkar, sitter ca 50 cm från datorn och hör ett lite lagom surr från fläktarna, men när man drar på och börjar spela så ger den ifrån sig ett väldans ljud :S

Någon annan som tycker K62an låter väldigt mycket, känd för att låta mycket eller är det bara mitt exemplar som bör tittas till?

Det beror ju helt på vad du har i burken...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p7275_Noiseblo...

har många fläktar i olika storlekar. Noiseblocker sägs vara bland de bästa som går att köpa, glidlager dock.

Sitter själv och funderar på ett K62. Finns det mycket plats bakom moderkortet för kablar? gärna några bilder på detta.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Det finns en variant av detta chassi utan fönster och lampor, PC-K60 (jämför PC-K62). Någon som vet var man kan hitta K60 i Sverige eller om det är på ingång? I staterna finns det och tycks dessutom vara avgjort billigare än K62.

Om man studerar Lancools produktlista finner man ytterligare tre versioner av samma chassi.

  • K58 (är namnet till trots byggd på samma grund som K60/K62 inte K56!) = K60 utan förinstallerade fläktar i taket

  • K60W = K60 med ett fönster

  • K58W = K58 med ett fönster

Permalänk

Förresten du som undrade om ditt grafikkort fick plats.

http://www.lancoolpc.com/tw/product/upload/image/k62/k62-28.j...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gallimatias
Förresten du som undrade om ditt grafikkort fick plats.

http://www.lancoolpc.com/tw/product/upload/image/k62/k62-28.j...

tackar för bilden, letat efter ett svar på den frågan ^^

Visa signatur

/|\/|\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d0p4
tackar för bilden, letat efter ett svar på den frågan ^^

Det man dock kan undra är bredden på chassit...
Får det plats en Noctua CPU kylare med 120 mm fläktar?

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korsnas11
Det man dock kan undra är bredden på chassit...
Får det plats en Noctua CPU kylare med 120 mm fläktar?

Jag har monterat en Noctua U12P med medföljande fläktar och det fungerar utan problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Jag har monterat en Noctua U12P med medföljande fläktar och det fungerar utan problem.

Gud så trevligt!
Då blir det nog ett sådant här chassi efter jul!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar lite på detta, till ett i5 system vad har ni för temps? hur mycket låter den? Behöver man byta standardfläktarna?

Permalänk

Någon som vet en bra sida där man kan beställa bra 140 mm fläktar?
Som lyser bättre än vad dom orignal fläktarna gör i K62.

En sida från sverige gärna

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk

Helt klart ett riktigt prisvärt chassi

Permalänk
Medlem

Funderar på detta med

Väldigt billigt med tanke på att man inte behöver köpa till fläktar

Permalänk
Medlem

Återupplivar tråden lite. Någon som vet hur man på ett enkelt sätt kan sätta in en extra 120mm fläkt i fram på chassit? Det kanske räcker med att sätta fast fläkten med buntband i varje hörn? Eller kanske man kan bygga någon enkel ställning i tunn metall.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Återupplivar tråden lite. Någon som vet hur man på ett enkelt sätt kan sätta in en extra 120mm fläkt i fram på chassit? Det kanske räcker med att sätta fast fläkten med buntband i varje hörn? Eller kanske man kan bygga någon enkel ställning i tunn metall.

Hah! Jag tog dubbelhäftande tejp och klibbade fast en fläkt ovapå dvdbrännaren. Då sitter den lite lagom sladdrigt och fint och sprider inga vibrationer.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Hah! Jag tog dubbelhäftande tejp och klibbade fast en fläkt ovapå dvdbrännaren. Då sitter den lite lagom sladdrigt och fint och sprider inga vibrationer.

Haha jasså Det kombinerat med lite buntband lär ju göra susen, får testa det!

Permalänk

Jag körde buntband också till att börja med. Men sen plockade jag bort dom. Ordentlig dubbelhäftande tejp sitter som berget Jag antar att du vill ha fläkten i 5.25-tumsplatserna?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Jag körde buntband också till att börja med. Men sen plockade jag bort dom. Ordentlig dubbelhäftande tejp sitter som berget Jag antar att du vill ha fläkten i 5.25-tumsplatserna?

Aa det var så jag hade tänkt.

Permalänk

Funderar på detta jag med. Står mellan K-62 eller Fractal's define R2! vad ska man välja =O hur tyst är ett k-62...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2