Autobackup till minneskort?

Permalänk
Medlem

Autobackup till minneskort?

Hej.

Jag arbetar mycket med viktiga dokument så jag har ett 8GB "SDHC" sitter i datorn konstant som backup.

Hittills har jag sparat dokumenten på hårddisken och sedan kopierat dom till minneskortet men jag tycker det är lite omständigt så jag undrar nu om det går att ordna så att filerna sparas automatiskt till både minneskortet och mappen på hårddisken? Någon raid-variant?

VH.

Permalänk
Musikälskare

Som jag lärde mig i min egen backup-tråd så ska man inte använda raid

Dock vet jag inte om det är generellt och vissa fall kan man köra det, lämnar det till andra att svara på

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

RAID fungerar bra när man vill höja överföringshastigheten med flera hårddiskar eller om man vill säkra up-time i servrar. Det du vill göra är dock att synkronisera mappar/enheter.

Det finns gott om synkroniseringsprogram som (automatiskt) kopierar alla filer som ändras på en enhet till en annan. Jag kör inget själv men när du nu vet att termen är "synkronisera" kan google säkert hjälpa, Windows synchronize folders borde hitta "ett antal" program som gör det åt dig.

Permalänk
Medlem

Tack. Hittade ett program som heter "GoodSync" som fungerar perfekt. VH.